170tkm ajettu bkd a3 quattro
Alkanut hiljattain nykimään kuumana 2500rpm kohalla ja eniten isolla vaihteella kun kuormitusta on paljon..
Vikakoodeja tulee hehkuilta käynnistys hetkeltä n.200rmp mutta muita koodeja ei anna. Egr putsattu, kokeiltu tulpattunakin, ei vaikutusta, myös maffin liitin irti ei vaikutusta.
Suutinten korjausarvot ajossa ja paikallan johtaa nelospyttyyn jossa suutin korjaa reilusti muita enemmän. Arvelin että vika voi olla suuttimessa, johtosarjassa tai surullinen kondensio vesi jonka seurauksena siellä on veivi solmussa ja sen takia vajaat puristukset ja korjaus ei sitten isolla kuormalla riitäkkään ja nykii sen takia?
Tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan hytky, ei savuta ja lähtee käyntiin ihan normaalisti. Toisinaan ajon jälkeen nelospytyn puolelta kuuluu kyllä pientä säksätystä, lähinnä sen kuulonen että joku hankaa johonkin, se häviää kyllä hetken käytyään..
Eli miten veivi vikainen käyttäytyy oireileeko vain kuumana vai koko ajan, entä suutinten johtosarja?
Autohan on kuukaus sitten liikkeestä ostettu joten on tiistaina menossa sinne katsottavaks, täytyy kuitenkin vähän kuulostella etukäteen että mikä vois olla. Että saa avautua jos joku sattus tietämään vastaavaa ongelmaa.
2.0 tdi bkd nykii kuumana
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa