Terve
Audi vaihdettu volkkariin ja ongelmat alkoi. Auto on -03 passat avb koneella ja 300tkm mittarissa. Ongelmana on tolkuton öljyvuoto, eli tavaraa tulee ainakin öljykorkista ja välijäähdyttimestä pihalle. Jälkimmäinen on oletus (pohjapanssari aivan märkä jäähyn alta) huomenna nosturille varmistaan jos vain kerkiää. Määrä mitä öljyä tulee vaihtelee, mutta esim. tänään kolmessa tunnissa noin nyrkin kokoinen läntti.
Jotain tarinaa luin foorumilta näistä huohotin vioista, onko tämä siihen liittyvää?
Autohan toimi moitteettomasti ostohetkellä, pohja kuiva ja niin pois päin. Ongelmat alkoivat n. 200km jälkeen. Auto siis ollut liikkessä seisonnassa.
Avb:n öljyvuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkistele myös alipaineputket läpi, ettei ole vuotoja...
Omassa kulkineessa loppui öljynkulutus ja konehuone alkoi pysyä kuivana kun löysin ja korjasin vuodon jarrutehostimelle menevästä putkesta..
Kaikki ilma jonka alipainepumppu saa imettyä poistuu koneesta huohottimen kautta, ja jos on vuotoja niin ilman mukana kulkee ilmeisesti myös huomattava määrä öljysumua ahtimelle ja sitä myöten välijäähyyn ja imusarjaan... Omien havaintojen mukaan se öljy osaa tuossa tilanteessa tulla ulos kaikista mahdollisista raoista, myös öljykorkin välistä (moottorista tulee ilmeisesti lievästi ylipaineinen)
Omassa kulkineessa loppui öljynkulutus ja konehuone alkoi pysyä kuivana kun löysin ja korjasin vuodon jarrutehostimelle menevästä putkesta..
Kaikki ilma jonka alipainepumppu saa imettyä poistuu koneesta huohottimen kautta, ja jos on vuotoja niin ilman mukana kulkee ilmeisesti myös huomattava määrä öljysumua ahtimelle ja sitä myöten välijäähyyn ja imusarjaan... Omien havaintojen mukaan se öljy osaa tuossa tilanteessa tulla ulos kaikista mahdollisista raoista, myös öljykorkin välistä (moottorista tulee ilmeisesti lievästi ylipaineinen)
Mulla samoilla kilsoilla kans on välijäähyn letku märkä, mutta sieltä ei tuu ku tippa kaks silloin tällöin, tosin olen sitä välillä tyhjennellytkin. Tuossa kun ekan kerran jossain 250 tkm tyhjensin sen niin kyllä sieltä joku puoli desiä taisi valahtaa, ahtimen akselin läpi epäilen tulevan, vaikka sormin kokeilemalla siellä ei akselissa kovin klappia ole.
Muutoin öljyä näkyy lähinnä siinä EGR:n tienoilla, joku niistäkin akseleista päästää jo näillä kilsoilla läpi. Normaaliöljyt pysyy vähän paremmin sisällä kuin aiemmin olleet LL-vedet, mutta kait se edelleen vähän kuluttaa.
Tuo aiemmin mainittu letkujen tarkastus on itselläkin tekemättä, voisi käydä vielä huvikseen senkin läpi joskus.
TT
Muutoin öljyä näkyy lähinnä siinä EGR:n tienoilla, joku niistäkin akseleista päästää jo näillä kilsoilla läpi. Normaaliöljyt pysyy vähän paremmin sisällä kuin aiemmin olleet LL-vedet, mutta kait se edelleen vähän kuluttaa.
Tuo aiemmin mainittu letkujen tarkastus on itselläkin tekemättä, voisi käydä vielä huvikseen senkin läpi joskus.
TT
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa