Avb:n öljyvuoto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Olli.t
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.2.2013 20:14

Avb:n öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Olli.t » 19.2.2013 20:32

Terve

Audi vaihdettu volkkariin ja ongelmat alkoi. Auto on -03 passat avb koneella ja 300tkm mittarissa. Ongelmana on tolkuton öljyvuoto, eli tavaraa tulee ainakin öljykorkista ja välijäähdyttimestä pihalle. Jälkimmäinen on oletus (pohjapanssari aivan märkä jäähyn alta) huomenna nosturille varmistaan jos vain kerkiää. Määrä mitä öljyä tulee vaihtelee, mutta esim. tänään kolmessa tunnissa noin nyrkin kokoinen läntti.

Jotain tarinaa luin foorumilta näistä huohotin vioista, onko tämä siihen liittyvää?

Autohan toimi moitteettomasti ostohetkellä, pohja kuiva ja niin pois päin. Ongelmat alkoivat n. 200km jälkeen. Auto siis ollut liikkessä seisonnassa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 20.2.2013 0:47

Tarkistele myös alipaineputket läpi, ettei ole vuotoja...
Omassa kulkineessa loppui öljynkulutus ja konehuone alkoi pysyä kuivana kun löysin ja korjasin vuodon jarrutehostimelle menevästä putkesta..
Kaikki ilma jonka alipainepumppu saa imettyä poistuu koneesta huohottimen kautta, ja jos on vuotoja niin ilman mukana kulkee ilmeisesti myös huomattava määrä öljysumua ahtimelle ja sitä myöten välijäähyyn ja imusarjaan... Omien havaintojen mukaan se öljy osaa tuossa tilanteessa tulla ulos kaikista mahdollisista raoista, myös öljykorkin välistä (moottorista tulee ilmeisesti lievästi ylipaineinen)

Olli.t
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.2.2013 20:14

ViestiKirjoittaja Olli.t » 20.2.2013 20:55

Ilta vietetty tallissa. Huohotin putket katsottu läpi, ei mitään tavallisesta poikkeevaa. Ei löytynyt mistään mitään vuotoja ja klemmarit ihan ok.

Jääkö tässä nyt enää muuta vaihtoehtoa kuin turbo kaputt?

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 22.2.2013 13:37

Mulla samoilla kilsoilla kans on välijäähyn letku märkä, mutta sieltä ei tuu ku tippa kaks silloin tällöin, tosin olen sitä välillä tyhjennellytkin. Tuossa kun ekan kerran jossain 250 tkm tyhjensin sen niin kyllä sieltä joku puoli desiä taisi valahtaa, ahtimen akselin läpi epäilen tulevan, vaikka sormin kokeilemalla siellä ei akselissa kovin klappia ole.

Muutoin öljyä näkyy lähinnä siinä EGR:n tienoilla, joku niistäkin akseleista päästää jo näillä kilsoilla läpi. Normaaliöljyt pysyy vähän paremmin sisällä kuin aiemmin olleet LL-vedet, mutta kait se edelleen vähän kuluttaa.

Tuo aiemmin mainittu letkujen tarkastus on itselläkin tekemättä, voisi käydä vielä huvikseen senkin läpi joskus.

TT


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa