-96 passat tdi ei käynnisty kirveelläkään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

-96 passat tdi ei käynnisty kirveelläkään

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 16:40

passat tdi -96 ei käynnisty.eli autosta tyhjeni akku ja laitettiin apuvirralla käyntiin,auto kävi n. puoli minuuttia ja sen jälkeen ei ole tapaillutkaan käynnistymistä,olen vaihtanut suodattimen ja sammutinsolenoidin mutta ei ollut apuja.sammuttimelle tulee virta ja polttoainetta näyttäs virtaavan normaalisti putkessa,otin suihkun putken irti ja starttasin niin polttoainetta ei kuitenkaan tullut sinne asti.sähköliitokset on putsattu ja kokeiltu vaikka mitä.onko ajonesto lukittunut vai mikä vittu tuota vaivaa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.2.2013 19:06

Hehkun sulake ja rele voivat tuollaista vikaa myös tehdä.
Kyllä polttoainetta pitää putkista tulla startatessa !

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 19:12

vaan kun ei tule,kyllä siinä kirkkaassa putkessa kuplaa liikkuu muttei suihkunputkista mitään tule ulos kun niitä raottaa

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 19.2.2013 19:48

Mikä moottorin malli on?Onko TDI vai TD? Meneekö ruiskupumpulle nippu piuhoja vai kaasuvaijeri?
Vastaappa näihin niin katsotaan lisää.
Viimeksi muokannut Johtomies, 19.2.2013 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 19:49

1z tdi

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 19:53

ja nippu piuhoja menee.kaikki liitokset on putsattu

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 19.2.2013 20:00

Tuosta moottorista saa jo vikakoodit ulos, jos et saa vikakoodeja ulos niin tässä hätäensiapua.
Ensiksi kannattaa kattella rele numero 109. Siitä saa kuoret ympäriltä pois ja voi kattoa onko rele murtunut. Toinen kohde on virtsalukon pohja. Ja sitte vielä tuliko suodatin täytettyä dieselillä, jos suodatin tyhjä niin voi vaatia todella pitkän startin.

Ps. Laita profiiliisi paikkakunta, joku vapaaehtoinen voi lukea koodit ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan.
Jos olet Kouvolan läheltä niin täällä olisi yksi vapaaehtoinen jos autostasi löytyy obd2 pistoke.

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 20:09

paikkakunta on Juuka.en löytänyt mistään tätä 109 relettä,suodattimen täytin ja startannutkin olen niin pitkään kuin olen uskaltanut tuhoamatta starttia.voiko tuo em.rele olla jollain muulla numerolla?ja mistä sen pitäis löytyä?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 19.2.2013 20:17


mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 20:28

ei ollu sulaketaulussa moista vempelettä...liekkö rosvo käyny,vaikka suuresti epäilen moista asiaa...

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 21:53


Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.2.2013 22:10

Hehkuttaako kun väännät virrat ON-asentoon?

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 19.2.2013 22:22

ei tuu virtoja hehkuille,vaan eikös niitten piäkkin hehkuttaa vaan alle 5 asteen lämpötilassa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.2.2013 2:02

Sitä en muista. Tarkennetaan kysymystä sen verran että syttyykö ja sammuuko hehkunvalo kun käännät virrat päälle? Jos ei syty, niin oletettavasti ecu ei ole pelissä mukana. Johtuu virransaannista eli tuosta 109 releestä, sulakkeista tai johdotuksesta. Tällöin ecuun ei saa yhteyttä edes vag-comilla, joten tuo vikakoodien lukeminenkaan ei onnistu.

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 20.2.2013 8:11

hankalampi homma sitten ettiä vikaa kun tuo hehkun valo on toiminu viimeks n.2vuotta sitten vaikka ite hehkut onkin toiminu

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.2.2013 11:46

"ei tuu virtoja hehkuille,vaan eikös niitten piäkkin hehkuttaa vaan alle 5 asteen lämpötilassa?"

Vähän aikaa pitäisi hehkuttaa, kaiva esiin niitä liittimiä, sulakkeita, myös ecun liittimet, jos olisi hapettuneet/poikki jostain, niin pumppu ja putsari täyteen polttoainetta jos varkausesto päällä pitäisi käydä hetken.

Mikä polttoaine pumppu tuossa mallissa ?
Tuolla myös tunnistin?
http://lemecano.fr/2012-03-15/pompe-inj ... -instable/
Viimeksi muokannut sa, 20.2.2013 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 20.2.2013 13:13

käytin testerissä ja anto viaksi luistin asentotunnistimen.liekköhän kalliskin osa?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 20.2.2013 16:40

Suomennos vähän ontuu, mutta lienee kyse "needle lift sensorista", eli kolmossuuttimessa oleva tunnistin. Ensimmäisenä sen johdon ja liittimen kuntoa tarkistamaan. Tuo jos ei toimi, niin ennakonsäätökään ei toimi.

mierolainen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 19.2.2013 16:25

ViestiKirjoittaja mierolainen » 20.2.2013 17:28

no boschin suomenkielinen ohjelma tuommosen vian keksi...tosin johdoista se vika sitten lopulta löytyi.kiitoksia kaikille jotka yritti auttaa,palataan seraavan vian ilmestyessä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa