DSG + kylmät ilmat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
DSG + kylmät ilmat
elikkäs kuinkas muilla pelaa toi DSG näin kun on vähä ilman jäähtyny?
itellä toi aski 2.0tdin peräs ja ei viittisi oikein kehumaan ruveta..
ensinnäkin; pakki on aivan järjetön jos lähentelee 0 astetta, saati sitten jos on yli 15 pakkasta, auton joutuu peruuttamaan tallista ylös (erit. lievä ylämäki) ja tuloksena on joka-aamu sutien tallista pihalle tai auto SAMMUU (?!?!?!?!)..
miten helvetti voi automaattilootasen auton sammuttaa.. ja vielä yhtenä aamuna kolme kertaa?! "kytkin" ei tavallaan ota kiinni kylmänä ollenkaan alle 1200rpm, pahimmillaan vaatii n 2000rpm.. ei kiva kylmällä koneella..
noh ja sitten vielä kaikenlisäksi ihan normaalissa liikenteessä ajaessa tuntuu välissä et laatikossa ois puoli kierrosta tyhjää... alkaa jo pää palaa kiinni tohon..
käytin huollossakin, tosin lämpösella koneella kun lähin merkkiliike 70 kilsan pääs.. tuloksena oli 10 km testilenkki, kommentti "ei mitään vikaa" ja vikakoodia ei löytyny..
onko nää kaikki tämmösiä vai toimiiko nää joillakin oikeesti?
itellä toi aski 2.0tdin peräs ja ei viittisi oikein kehumaan ruveta..
ensinnäkin; pakki on aivan järjetön jos lähentelee 0 astetta, saati sitten jos on yli 15 pakkasta, auton joutuu peruuttamaan tallista ylös (erit. lievä ylämäki) ja tuloksena on joka-aamu sutien tallista pihalle tai auto SAMMUU (?!?!?!?!)..
miten helvetti voi automaattilootasen auton sammuttaa.. ja vielä yhtenä aamuna kolme kertaa?! "kytkin" ei tavallaan ota kiinni kylmänä ollenkaan alle 1200rpm, pahimmillaan vaatii n 2000rpm.. ei kiva kylmällä koneella..
noh ja sitten vielä kaikenlisäksi ihan normaalissa liikenteessä ajaessa tuntuu välissä et laatikossa ois puoli kierrosta tyhjää... alkaa jo pää palaa kiinni tohon..
käytin huollossakin, tosin lämpösella koneella kun lähin merkkiliike 70 kilsan pääs.. tuloksena oli 10 km testilenkki, kommentti "ei mitään vikaa" ja vikakoodia ei löytyny..
onko nää kaikki tämmösiä vai toimiiko nää joillakin oikeesti?
Mitä olen viime talvesta lähtien (maaliskuu->) Octavian korissa vastaavaa kokoonpanoa kotipuolessa ajanu, ni ei siinä mitään normaalista poikkeavaa oo ollu, kotonakin auto sellaisessa paikassa parkissa, että monesti pitää peruuttaa ylämäkeen. Totta on että kytkin ottaa kylmänä hieman ylempää, ja kierroksia on selvästi enemmän kyseisen nousun aikana, verrattuna lämpimämpiin keleihin/lämpimään moottoriin. Käsittääkseni ko. auton tapauksessa tämä ei ole mitenkään yliampuvaa tms. vaan voidaan lukea normaaliksi toiminnaksi. Sekin on myös tullut huomattua, että sekä eteen- että taaksepäin lähtiessä ja hitaasti jarrupoljinta nostettaessa jarrujen irtoamisen ja kytkimen ottamisen välissä hyvin pieni väli, joka saa auton hieman valumaan. Tämä esiintyy erityisesti kylmänä, ja jos auto on jyrkähkössä nousussa. Alkuun ko. ominaisuus häiritsi edellisen auton perinteisen automaatin jälkeen, missä vastaavaa ei tapahdu, mutta siihenkin tottui, ja nykyisin pahimmissa paikoissa tulee joko nostettua jalka jarrulta kaasulle nopeammin, tai auttamaankäsijarrulla hieman valumisen estämiseksi.
Eli yhteenvetona, ainakin Octaviassa vastaavaa esiintyy pienemmässä määrin kuin volksvääkenin Golfissa, mutta ei missään määrin häiritsevästi, tai liikaa, eikä ko. laatikosta ole sinänsä itsellä mitään pahaa sanottavaa.
Eli yhteenvetona, ainakin Octaviassa vastaavaa esiintyy pienemmässä määrin kuin volksvääkenin Golfissa, mutta ei missään määrin häiritsevästi, tai liikaa, eikä ko. laatikosta ole sinänsä itsellä mitään pahaa sanottavaa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
joo ja siis tää tän hetkinen 8-15 asteen pakkanen jo piisaa tos mun keksinnös et alkaa laatikko "sekoilemaan".. :( kylläpä se toisaalta menee kun ei valita mutta en pahaksi pistäisi vaikka se vähä nätimmin toimiskin.. pitää varmaa viel käydä eri liikees näyttääs kun kerran takuuta jäljellä on..
kommenttia ny kenellä toi loora on et kuinka hienosti ne muilla pelaa (eikä mieluusti mitään kaunisteltuja versioita vaan ihan ny se totuus) :>
kommenttia ny kenellä toi loora on et kuinka hienosti ne muilla pelaa (eikä mieluusti mitään kaunisteltuja versioita vaan ihan ny se totuus) :>
Hienosti pelaa. Edellisen 6-lovisen manuaalilaatikon jäljiltä olen oikein ihmetellyt miten hyvin DSG käyttäytyy eri olosuhteissa. Manuaali oli aivan järkyttävän jäykkä pakkasilla ja 1-2-3 välit tuppasivat rusahtelemaan, ellei vaihtanut hiiitaaaasti ja kaksoispoljennalla, eikä juuri parantunut vaikka vaihdoin looraan synteettiset rasvat.
Isällä on tuollanen Golf V 2.0 TDI jonka perässä DSG.
On kyllä tosi hyvin toiminut. Volksvääkeni on tainnukki koeajaa meidän autoa.. ;) Tosiaan toiminta hieman eri kuin sulla.
Kyllä siinä sun lootassa joku pieni pugi on. Aika montaa DSG:tä kokeilleena sanoisin että lähtevät matelemaan eteen/taakse kun jarrun nostaa.
On kyllä tosi hyvin toiminut. Volksvääkeni on tainnukki koeajaa meidän autoa.. ;) Tosiaan toiminta hieman eri kuin sulla.
Kyllä siinä sun lootassa joku pieni pugi on. Aika montaa DSG:tä kokeilleena sanoisin että lähtevät matelemaan eteen/taakse kun jarrun nostaa.
Lainailen vanhaa viestiketjua.
Itse tuli hommattua 2005 Octavia 1.9TDI DSG:llä ja laatikon toiminta tuntuisi olevan hyvin saman kaltaista 1. kirjottajan kanssa. Eli oma parkkipaikka on hieman ylämäessä ja sieltä kylmänä peruutettaessa vaatii kierroksia lähemmäs 2000 ennen kuin edes liikkuu ja tällöin taas jää helposti paikalleen sutimaan. Samoiten jarrua nostettaessa auto saattaa toisinaan lähteä rullaamaan vastakkaiseen suuntaan vapaalla vaikka vaihde olisi päällä.
Etuperin ylämäkeen kylmänä lähtiessä tilanne ei hirveästi tuosta muutu.
Onkohan tähän olemassa jotakin ratkaisua? Onko tämä siis vika vai ominaisuus?
Itse tuli hommattua 2005 Octavia 1.9TDI DSG:llä ja laatikon toiminta tuntuisi olevan hyvin saman kaltaista 1. kirjottajan kanssa. Eli oma parkkipaikka on hieman ylämäessä ja sieltä kylmänä peruutettaessa vaatii kierroksia lähemmäs 2000 ennen kuin edes liikkuu ja tällöin taas jää helposti paikalleen sutimaan. Samoiten jarrua nostettaessa auto saattaa toisinaan lähteä rullaamaan vastakkaiseen suuntaan vapaalla vaikka vaihde olisi päällä.
Etuperin ylämäkeen kylmänä lähtiessä tilanne ei hirveästi tuosta muutu.
Onkohan tähän olemassa jotakin ratkaisua? Onko tämä siis vika vai ominaisuus?
Ei tuo kyllä mikään ominaisuus ole, selkeä vika. Itse olen ajanut kahdella DSG-dieselillä, yhteensä ehkä jonkun 100tkm, eikä kumpikaan ole mitään vastaavaa tehnyt. Ei taaksepäin liikkeelle lähtiessä, saatikka sitten eteenpäin.
Enkä ole kuullut kenenkään muunkaan valittavan kyseisestä "ominaisuudesta" (työyhteisössä kuitenkin kymmeniä DSG-vaihteistollisia autoja).
Enkä ole kuullut kenenkään muunkaan valittavan kyseisestä "ominaisuudesta" (työyhteisössä kuitenkin kymmeniä DSG-vaihteistollisia autoja).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa