DSG + kylmät ilmat

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

DSG + kylmät ilmat

ViestiKirjoittaja volksvääken » 18.12.2006 16:34

elikkäs kuinkas muilla pelaa toi DSG näin kun on vähä ilman jäähtyny?
itellä toi aski 2.0tdin peräs ja ei viittisi oikein kehumaan ruveta..
ensinnäkin; pakki on aivan järjetön jos lähentelee 0 astetta, saati sitten jos on yli 15 pakkasta, auton joutuu peruuttamaan tallista ylös (erit. lievä ylämäki) ja tuloksena on joka-aamu sutien tallista pihalle tai auto SAMMUU (?!?!?!?!)..
miten helvetti voi automaattilootasen auton sammuttaa.. ja vielä yhtenä aamuna kolme kertaa?! "kytkin" ei tavallaan ota kiinni kylmänä ollenkaan alle 1200rpm, pahimmillaan vaatii n 2000rpm.. ei kiva kylmällä koneella..

noh ja sitten vielä kaikenlisäksi ihan normaalissa liikenteessä ajaessa tuntuu välissä et laatikossa ois puoli kierrosta tyhjää... alkaa jo pää palaa kiinni tohon..

käytin huollossakin, tosin lämpösella koneella kun lähin merkkiliike 70 kilsan pääs.. tuloksena oli 10 km testilenkki, kommentti "ei mitään vikaa" ja vikakoodia ei löytyny..

onko nää kaikki tämmösiä vai toimiiko nää joillakin oikeesti?

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 18.12.2006 17:49

Mitä olen viime talvesta lähtien (maaliskuu->) Octavian korissa vastaavaa kokoonpanoa kotipuolessa ajanu, ni ei siinä mitään normaalista poikkeavaa oo ollu, kotonakin auto sellaisessa paikassa parkissa, että monesti pitää peruuttaa ylämäkeen. Totta on että kytkin ottaa kylmänä hieman ylempää, ja kierroksia on selvästi enemmän kyseisen nousun aikana, verrattuna lämpimämpiin keleihin/lämpimään moottoriin. Käsittääkseni ko. auton tapauksessa tämä ei ole mitenkään yliampuvaa tms. vaan voidaan lukea normaaliksi toiminnaksi. Sekin on myös tullut huomattua, että sekä eteen- että taaksepäin lähtiessä ja hitaasti jarrupoljinta nostettaessa jarrujen irtoamisen ja kytkimen ottamisen välissä hyvin pieni väli, joka saa auton hieman valumaan. Tämä esiintyy erityisesti kylmänä, ja jos auto on jyrkähkössä nousussa. Alkuun ko. ominaisuus häiritsi edellisen auton perinteisen automaatin jälkeen, missä vastaavaa ei tapahdu, mutta siihenkin tottui, ja nykyisin pahimmissa paikoissa tulee joko nostettua jalka jarrulta kaasulle nopeammin, tai auttamaankäsijarrulla hieman valumisen estämiseksi.

Eli yhteenvetona, ainakin Octaviassa vastaavaa esiintyy pienemmässä määrin kuin volksvääkenin Golfissa, mutta ei missään määrin häiritsevästi, tai liikaa, eikä ko. laatikosta ole sinänsä itsellä mitään pahaa sanottavaa.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 19.12.2006 7:29

joo no tuli yhden tutun autolla kokeiltua; ajettiin se samaan talliin ja kylmänä peruuteltiin sieltä pois; ei tarvinnu ees jalkaa laittaa kaasulle kun tuli pikkuhiljaa omin avuin pois kun ny jarrun hölläs.. siis samanlainen (vuotta vanhempi) 2.0tdi dsg golffi.. o_O

RekaM
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.8.2006 11:55

ViestiKirjoittaja RekaM » 19.12.2006 11:28

En ole kyllä vielä mitään ihmeellistä huomannut, mutta eihän kyllä tänä vuonna ole vielä kunnon pakkasia ollutkaan... Pitää ilmoitella, kun noita pakkasia tulee enemmän...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 19.12.2006 15:53

joo ja siis tää tän hetkinen 8-15 asteen pakkanen jo piisaa tos mun keksinnös et alkaa laatikko "sekoilemaan".. :( kylläpä se toisaalta menee kun ei valita mutta en pahaksi pistäisi vaikka se vähä nätimmin toimiskin.. pitää varmaa viel käydä eri liikees näyttääs kun kerran takuuta jäljellä on..
kommenttia ny kenellä toi loora on et kuinka hienosti ne muilla pelaa (eikä mieluusti mitään kaunisteltuja versioita vaan ihan ny se totuus) :>

volsu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.9.2005 19:10

ViestiKirjoittaja volsu » 19.12.2006 18:30

Hienosti pelaa. Edellisen 6-lovisen manuaalilaatikon jäljiltä olen oikein ihmetellyt miten hyvin DSG käyttäytyy eri olosuhteissa. Manuaali oli aivan järkyttävän jäykkä pakkasilla ja 1-2-3 välit tuppasivat rusahtelemaan, ellei vaihtanut hiiitaaaasti ja kaksoispoljennalla, eikä juuri parantunut vaikka vaihdoin looraan synteettiset rasvat.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 19.12.2006 18:42

Hyvin on DSG toiminut. Ainut moite kun auto on kylmä ja kiihdyttää keskimääräistä raskaammalla jalalla manuaali-modessa naputtaen vaihteita sisään, on vaihdot hieman töksähtävät. Mutta lämmettyään toi ilmiö poistuu.

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 19.12.2006 20:23

Minulla myös vaatii vähän enemmän kaasua kylmänä liikkeellelähdettäessä
peruutusvaihteella. Jos lähdetään eteenpäin, ei ongelmaa.
Tuo siis edellyttää että auto on ollut yön pakkasessa.
Mutta todella nopeasti notkistuu kun liikkeelle on päästy.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 21.12.2006 20:08

Isällä on tuollanen Golf V 2.0 TDI jonka perässä DSG.
On kyllä tosi hyvin toiminut. Volksvääkeni on tainnukki koeajaa meidän autoa.. ;) Tosiaan toiminta hieman eri kuin sulla.
Kyllä siinä sun lootassa joku pieni pugi on. Aika montaa DSG:tä kokeilleena sanoisin että lähtevät matelemaan eteen/taakse kun jarrun nostaa.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 6.2.2013 11:07

Lainailen vanhaa viestiketjua.
Itse tuli hommattua 2005 Octavia 1.9TDI DSG:llä ja laatikon toiminta tuntuisi olevan hyvin saman kaltaista 1. kirjottajan kanssa. Eli oma parkkipaikka on hieman ylämäessä ja sieltä kylmänä peruutettaessa vaatii kierroksia lähemmäs 2000 ennen kuin edes liikkuu ja tällöin taas jää helposti paikalleen sutimaan. Samoiten jarrua nostettaessa auto saattaa toisinaan lähteä rullaamaan vastakkaiseen suuntaan vapaalla vaikka vaihde olisi päällä.
Etuperin ylämäkeen kylmänä lähtiessä tilanne ei hirveästi tuosta muutu.

Onkohan tähän olemassa jotakin ratkaisua? Onko tämä siis vika vai ominaisuus?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.2.2013 18:13

itellä on parissa DSG laitteessa ollut tuota pakkisammuilua, joten ominaisuuten olen pitänyt, alkaa renkkaan vasta alle 15 asteen pakkasilla.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 12.2.2013 10:01

Eli tuon kanssa sitten vain eletään... Kiitoksia vastauksesta!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.2.2013 12:15

Ei tuo kyllä mikään ominaisuus ole, selkeä vika. Itse olen ajanut kahdella DSG-dieselillä, yhteensä ehkä jonkun 100tkm, eikä kumpikaan ole mitään vastaavaa tehnyt. Ei taaksepäin liikkeelle lähtiessä, saatikka sitten eteenpäin.
Enkä ole kuullut kenenkään muunkaan valittavan kyseisestä "ominaisuudesta" (työyhteisössä kuitenkin kymmeniä DSG-vaihteistollisia autoja).

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 12.2.2013 13:38

Meillä teki samaa 1.9tdi DSG Octavia -07 ja ei tarvinnut olla edes kylmät ilmat. Korjaantui kun vaihtoivat mekatroniikan, onneksi oli takuun alainen auto tuolloin.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 13.2.2013 20:28

Pitääkin ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä jos tuo vielä oireilee.

Mikähän tuo mekatroniikka käytännössä on? Omaan laatikkoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ainakin joku ohjainboxi (~1700e).

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2013 22:22

Ilmeisesti autoosi on vaihdettu juurikin tuo mekatroniikka. Ainakin se sisältää vaihteiston sähköiset osat + ohjaussoftan. Erillistä "ohjainlaitetta" DSG-vaihteistossa ei käsittääkseni ole?

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 18.2.2013 9:43

Kuitissa lukee: DSG ohjainyksikkö. Liekö tuo sitten sama kuin mekatroniikka.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa