Otsikon mukainen laite kyseessä, eli 2006 Jetta 2.0TDI 103kW.
Koitin tuossa nollata huoltoväliä öljynvaihdon jälkeen kaikkien taiteen sääntöjen ja ohjekirjan mukaan, eli:
-mittariston oikeasta laidasta trippimittarin nollausnappi pohjaan
-virta päälle
-vapauta nollausnappi
-paina mittariston vasemmasta laidasta min-nappia
Mitään ei tapahdu. Missä vika?
Huoltovälin tarkastus kertoo yhä "service now".
Pitääkö tämä nyt viedä johonkin erikseen nollattavaksi? Vai onko tähän jotain muita vippaskonsteja?
Pitäisikö mittaristossa palaa jakoavaimen kuva tuon "service now" tekstin lisäksi? Googlettelin vähän, niin joissain malleissa ainakin on tuo ko. merkkivalo näytössä. Mulla tätä jakoavaimen kuvaa ei näy.
Jetta Mk5 2.0 TDI huoltovälin nollaus / Yleistä pähkäilyä
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta Mk5 2.0 TDI huoltovälin nollaus / Yleistä pähkäilyä
Viimeksi muokannut Markku M., 16.2.2013 1:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko longlife vai kiinteä ohjelma?
Tässä ohje youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=YMWLAC27vdo
Tässä ohje youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=YMWLAC27vdo
Jos LL-auton huoltoväliosoitin mennään nollaamaan mittaristosta niin se siirtyy automaattisesti 15tkm/vuosi tasolle, mutta tämän topikin aloittaja varmaan tiesikin.
Aiemmin huoltoväliosoitin nollattiin volkkareissa minuuttiosoittimen siirtonapilla tai kiertämällä sitä tikkua minuuttien suuntaan. Mun muistini mukaan..
Edit:
Tossahan joku ehti videon jo linkittämäänkin.
Aiemmin huoltoväliosoitin nollattiin volkkareissa minuuttiosoittimen siirtonapilla tai kiertämällä sitä tikkua minuuttien suuntaan. Mun muistini mukaan..
Edit:
Tossahan joku ehti videon jo linkittämäänkin.
Ei näissä mk5:ssa paljoa kierrettäviä nuppeja ole...
Mutta ongelma ratkaistu, käytin auton piuhan päässä nollattavana.
Tosin VAG-com kertoi huoltovälin jo nollatun, joten tuo ei vaan ilmeisesti heti nollauksen jälkeen osaa näyttää matkaa seuraavaan huoltoon. Jonkinlainen kuittaus huoltovälin nollauksesta olisi aika kova sana, tosin tämähän on Volkkari, joten kai tuollainen loogisuus on liikaa vaadittu... :D
Ja tiedossa on kyllä, että tällä manuaalisella metodilla nollatessa auto siirtyy kiinteälle huoltovälille.
Ja video-ohjeen pasteajalle: vertaahan tuota videon metodia tähän, mitä ensimmäisessä postauksessa kirjoitin.
Mutta ongelma ratkaistu, käytin auton piuhan päässä nollattavana.
Tosin VAG-com kertoi huoltovälin jo nollatun, joten tuo ei vaan ilmeisesti heti nollauksen jälkeen osaa näyttää matkaa seuraavaan huoltoon. Jonkinlainen kuittaus huoltovälin nollauksesta olisi aika kova sana, tosin tämähän on Volkkari, joten kai tuollainen loogisuus on liikaa vaadittu... :D
Ja tiedossa on kyllä, että tällä manuaalisella metodilla nollatessa auto siirtyy kiinteälle huoltovälille.
Ja video-ohjeen pasteajalle: vertaahan tuota videon metodia tähän, mitä ensimmäisessä postauksessa kirjoitin.
Tuo jakoavaimen kuva lienee vain neekerimallin mittaristossa eli ilman monitoiminäyttöä olevissa.
Kun huoltoväli on täynnä siihen monitoiminäyttöön tulee teksti service now/jezt tjsp kun virran kääntää päälle, manuaalisenkin nollauksen jälkeen tekstiä ei enää tule, siitä tietää että nollaus onnistui. Tietty jos huolletaan ja nollataan ennen huoltoilmoitusta niin tuosta ei apua ole.
Muutaman sata kilsaa kun ajaa niin vasta sitten tulee laskuriin lukema. Tämä on normaali toiminta.
Kun huoltoväli on täynnä siihen monitoiminäyttöön tulee teksti service now/jezt tjsp kun virran kääntää päälle, manuaalisenkin nollauksen jälkeen tekstiä ei enää tule, siitä tietää että nollaus onnistui. Tietty jos huolletaan ja nollataan ennen huoltoilmoitusta niin tuosta ei apua ole.
Muutaman sata kilsaa kun ajaa niin vasta sitten tulee laskuriin lukema. Tämä on normaali toiminta.
Ei mulla kyllä jakarin kuvaa näkynyt missään kohtaa mittaristoa / FIS:ää, vaikka näytössä luki teksti "SERVICE NOW".
Pitäisikö sen näkyä/vilkkua joka huollon yhteydessä, vai vaan esim "ison" huollon yhteydessä?
http://www.youtube.com/watch?v=RBvqn3HsFto
Tosin juurikin tässä videossa vilkkuu vain tuo jakoavain/kiintolenkki/mikä onkaan, ei tule tuota "service now" tekstiä ollenkaan?
Näyttää olevan DSG-vekotin vieläpä, liekö tuolla merkitystä?
http://www.youtube.com/watch?v=J8nctm4sD5s
Tässäkään ei näy tuota ko. tekstiä, pelkkä avaimen kuva vain. Jokuhan tähän vaikuttaa, tuskin varustelutaso, mutta voisiko olla moottorin käyttövoima? Nuo kummatkin oli bensakoneella, oma on diesel.
Edit: muutin otsikkoa, kun varsinainen ongelma on selätetty / sitä ei oikeasti edes ollutkaan... :D
Pitäisikö sen näkyä/vilkkua joka huollon yhteydessä, vai vaan esim "ison" huollon yhteydessä?
http://www.youtube.com/watch?v=RBvqn3HsFto
Tosin juurikin tässä videossa vilkkuu vain tuo jakoavain/kiintolenkki/mikä onkaan, ei tule tuota "service now" tekstiä ollenkaan?
Näyttää olevan DSG-vekotin vieläpä, liekö tuolla merkitystä?
http://www.youtube.com/watch?v=J8nctm4sD5s
Tässäkään ei näy tuota ko. tekstiä, pelkkä avaimen kuva vain. Jokuhan tähän vaikuttaa, tuskin varustelutaso, mutta voisiko olla moottorin käyttövoima? Nuo kummatkin oli bensakoneella, oma on diesel.
Edit: muutin otsikkoa, kun varsinainen ongelma on selätetty / sitä ei oikeasti edes ollutkaan... :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa