Jetta Mk5 2.0 TDI huoltovälin nollaus / Yleistä pähkäilyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

Jetta Mk5 2.0 TDI huoltovälin nollaus / Yleistä pähkäilyä

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2013 15:51

Otsikon mukainen laite kyseessä, eli 2006 Jetta 2.0TDI 103kW.

Koitin tuossa nollata huoltoväliä öljynvaihdon jälkeen kaikkien taiteen sääntöjen ja ohjekirjan mukaan, eli:
-mittariston oikeasta laidasta trippimittarin nollausnappi pohjaan
-virta päälle
-vapauta nollausnappi
-paina mittariston vasemmasta laidasta min-nappia

Mitään ei tapahdu. Missä vika?
Huoltovälin tarkastus kertoo yhä "service now".

Pitääkö tämä nyt viedä johonkin erikseen nollattavaksi? Vai onko tähän jotain muita vippaskonsteja?

Pitäisikö mittaristossa palaa jakoavaimen kuva tuon "service now" tekstin lisäksi? Googlettelin vähän, niin joissain malleissa ainakin on tuo ko. merkkivalo näytössä. Mulla tätä jakoavaimen kuvaa ei näy.
Viimeksi muokannut Markku M., 16.2.2013 1:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 14.2.2013 19:13

Olikohan se niin, että autolla piti ajaa muutama sata km jotta auto osaa kertoa ennusteen.. Muistan kun itse tappelin asian kanssa, vielä kun muistaisi ratkaisun yhtä hyvin.

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 14.2.2013 20:07

Onko longlife vai kiinteä ohjelma?

Tässä ohje youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=YMWLAC27vdo

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.2.2013 20:16

Jos LL-auton huoltoväliosoitin mennään nollaamaan mittaristosta niin se siirtyy automaattisesti 15tkm/vuosi tasolle, mutta tämän topikin aloittaja varmaan tiesikin.

Aiemmin huoltoväliosoitin nollattiin volkkareissa minuuttiosoittimen siirtonapilla tai kiertämällä sitä tikkua minuuttien suuntaan. Mun muistini mukaan..

Edit:
Tossahan joku ehti videon jo linkittämäänkin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2013 10:55

Ei näissä mk5:ssa paljoa kierrettäviä nuppeja ole...

Mutta ongelma ratkaistu, käytin auton piuhan päässä nollattavana.
Tosin VAG-com kertoi huoltovälin jo nollatun, joten tuo ei vaan ilmeisesti heti nollauksen jälkeen osaa näyttää matkaa seuraavaan huoltoon. Jonkinlainen kuittaus huoltovälin nollauksesta olisi aika kova sana, tosin tämähän on Volkkari, joten kai tuollainen loogisuus on liikaa vaadittu... :D

Ja tiedossa on kyllä, että tällä manuaalisella metodilla nollatessa auto siirtyy kiinteälle huoltovälille.

Ja video-ohjeen pasteajalle: vertaahan tuota videon metodia tähän, mitä ensimmäisessä postauksessa kirjoitin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.2.2013 15:21

Tuo jakoavaimen kuva lienee vain neekerimallin mittaristossa eli ilman monitoiminäyttöä olevissa.
Kun huoltoväli on täynnä siihen monitoiminäyttöön tulee teksti service now/jezt tjsp kun virran kääntää päälle, manuaalisenkin nollauksen jälkeen tekstiä ei enää tule, siitä tietää että nollaus onnistui. Tietty jos huolletaan ja nollataan ennen huoltoilmoitusta niin tuosta ei apua ole.
Muutaman sata kilsaa kun ajaa niin vasta sitten tulee laskuriin lukema. Tämä on normaali toiminta.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 16.2.2013 0:30

Kyllä jakari löytyy myös MFD mittaristosta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.2.2013 1:17

Ei mulla kyllä jakarin kuvaa näkynyt missään kohtaa mittaristoa / FIS:ää, vaikka näytössä luki teksti "SERVICE NOW".
Pitäisikö sen näkyä/vilkkua joka huollon yhteydessä, vai vaan esim "ison" huollon yhteydessä?

http://www.youtube.com/watch?v=RBvqn3HsFto

Tosin juurikin tässä videossa vilkkuu vain tuo jakoavain/kiintolenkki/mikä onkaan, ei tule tuota "service now" tekstiä ollenkaan?
Näyttää olevan DSG-vekotin vieläpä, liekö tuolla merkitystä?

http://www.youtube.com/watch?v=J8nctm4sD5s

Tässäkään ei näy tuota ko. tekstiä, pelkkä avaimen kuva vain. Jokuhan tähän vaikuttaa, tuskin varustelutaso, mutta voisiko olla moottorin käyttövoima? Nuo kummatkin oli bensakoneella, oma on diesel.

Edit: muutin otsikkoa, kun varsinainen ongelma on selätetty / sitä ei oikeasti edes ollutkaan... :D

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 16.2.2013 9:43

Ah, nyt puhuttiinki eri jakarista... :D nimittäin meinasin sitä nappia, missä on jakari.... huoltonäytöstä ei oo vielä kokemusta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.2.2013 12:32

Ei ole minkäänlaista "jakari-nappia" myöskään. Pelkästään tripin nollaus "0.0", sekä kellon säätämiseen tarkoitetut "h" ja "min" napit.
En ole tuommoisesta jakarinapista kuullutkaan? Ei ainakaan mk4:ssä, TT:ssä, eikä mk5:ssa ole ollut.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 16.2.2013 14:46

3C Passatissa muistaakseni on

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 16.2.2013 15:21

Joo, 3C paskatissa ainaki on, ajattelin automaattisesti että muissaki mk5 ikäsissä ois...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa