vm. 2000 2.5tdi huoltoväli?
Valvoja: ffp jäsenet
vm. 2000 2.5tdi huoltoväli?
Mikäs on tuollasen vm.2000 multivan 2.5tdi:n huoltoväli? Lähinnä jakopään huoltoväli kiinnostaa. Perjantaina pitäis olla auto ostettuna ja tässä olis ykkösvaihtoehto
Jos lähellä asuu autoista tietäväisiä foorumilaisia niin saa käydä tutkimassa ja sitten raportoimassa tänne.
Jos lähellä asuu autoista tietäväisiä foorumilaisia niin saa käydä tutkimassa ja sitten raportoimassa tänne.
Ihanan kallista :) oma vw samaa ikää, mutta taitaa toi pakettiauto ja pienet kilsat tehä lisä hintaa.
Eipä kai noissa oikeen mitään taida olla, ton hintasessa ei kai pahitteeksi jos vie autotohtorille (n. 70e) pieni hinta koko auton hinnasta. Ottaa vikakoodit (20e) ja jos löytyy jotain näistä niin kysyy hiukan että paljonko rukataan hintaa alaspäin tms.
Monesti autot on huonompii kuin kehutaan (piilo vikoja joita ei edes myyjä tiedä) tossa just palanut 4 numeroinen luku volvoon ja tuore hankinta.. Oikein hyvä auto kuulemma oli ennen ostoa.
Oiskos se jakopää tuon 90tkm tai 120tkm joku voi sanoo varmistuksen.
Luin tota ilmotusta vielä.. Eli vähän kilsoi hyvä auto ja saksasta. Noh, ehkä ne kilsat pitää paikkaa.. Toiv.
Eipä kai noissa oikeen mitään taida olla, ton hintasessa ei kai pahitteeksi jos vie autotohtorille (n. 70e) pieni hinta koko auton hinnasta. Ottaa vikakoodit (20e) ja jos löytyy jotain näistä niin kysyy hiukan että paljonko rukataan hintaa alaspäin tms.
Monesti autot on huonompii kuin kehutaan (piilo vikoja joita ei edes myyjä tiedä) tossa just palanut 4 numeroinen luku volvoon ja tuore hankinta.. Oikein hyvä auto kuulemma oli ennen ostoa.
Oiskos se jakopää tuon 90tkm tai 120tkm joku voi sanoo varmistuksen.
Luin tota ilmotusta vielä.. Eli vähän kilsoi hyvä auto ja saksasta. Noh, ehkä ne kilsat pitää paikkaa.. Toiv.
Viimeksi muokannut Daword, 4.2.2013 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noku kattelin volkkareita niin olihan siellä hinnoittelematon caravelle jossa yli 800tkm lasissa, siksi ajattelin että tollasen laittas. Toisena vaihtoehtona on viano, mutta jotenki haiskahtaa. Ilmoituksessa lukee katsetettu 1-2013, mutta tänään oli käyttänyt konttorilla ja oli olluna takajousi poikki. Ruostepaikkaukseen on tänään menny, öljyt yms kannattais kuulemma heti tehä. Jotenki alko sylettämään kun heti pitäs huoltoon kiikuttaa.
Volkkarissa oi jakopää huollettu 155 tai 160tkm kohdalla, joten sen puolesta ajelis kohta kaksikin vuotta ennen kuin tarvis pajalle viedä.
Ja vartilla tarkoitetaan 25tkm vaiko eikö?
Volkkarissa oi jakopää huollettu 155 tai 160tkm kohdalla, joten sen puolesta ajelis kohta kaksikin vuotta ennen kuin tarvis pajalle viedä.
Ja vartilla tarkoitetaan 25tkm vaiko eikö?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ilmastointia ei talvella tarvitse, vaan lisälämmittimen. Kesällä ilmastointi on sitäkin tarpeellisempi: ja karu fakta on, ettei noista puhaltimista ole juuri iloa, kuin pidemmässä matka-ajossa ilman pysähdyksiä.
Lyhyttä matkaa ajettaessa tai keskustan ruuhkassa voi matkaa taittaa tuskanhiki otsassa ja parkkipaikkaa saa etsiä parkkihallista tai muusta varjopaikasta. Tyhjäkäynnillä ilmanvaihto ei riitä viilennykseen, eli nautitaan sitten lämmöstä selkä märkänä.
Ilmoituksen bongasin heti tuoreeltaan kun auto tuli myyntiin, mutta itselleni ehdoton ostokriteeri tuollaiseen on kaksialueinen ilmastointi. Muutama istuinkin saisi olla enemmän, enkä kummastakaan ole valmis tinkimään, kun ilmoituskin on laadittu asiantuntijan elein; COCK SLAP:iä käyttäen. En siis kysellyt lisätietoja saati ajellut katsomaan.
Lyhyttä matkaa ajettaessa tai keskustan ruuhkassa voi matkaa taittaa tuskanhiki otsassa ja parkkipaikkaa saa etsiä parkkihallista tai muusta varjopaikasta. Tyhjäkäynnillä ilmanvaihto ei riitä viilennykseen, eli nautitaan sitten lämmöstä selkä märkänä.
Ilmoituksen bongasin heti tuoreeltaan kun auto tuli myyntiin, mutta itselleni ehdoton ostokriteeri tuollaiseen on kaksialueinen ilmastointi. Muutama istuinkin saisi olla enemmän, enkä kummastakaan ole valmis tinkimään, kun ilmoituskin on laadittu asiantuntijan elein; COCK SLAP:iä käyttäen. En siis kysellyt lisätietoja saati ajellut katsomaan.
Elkää ny kylmästä puhuko, koko talvi vi*** niin että ihan sama vaikka puhallin jumittus kuumalle keski kesällä +30 helteellä...näin muuten kävikin viime kesä.. Ei edes paha.
En valita kuumasta, mutta kylmästä.
Muutamas edellises autos ollu ilmastointi, enkä kyllä juurikaan kaipaa.. Mukava nauttii kuumasta kesästä näin talven jälkeen.. Viime kesäkin meni pitkähiasta käyttäen kun oli koleeta ja sateista.. Oisko kerran pari paistellut
Eli jos auto muuten on just sellanen ku täytyy niin ei se ilmastointi ole syy olla ostamatta.
En valita kuumasta, mutta kylmästä.
Muutamas edellises autos ollu ilmastointi, enkä kyllä juurikaan kaipaa.. Mukava nauttii kuumasta kesästä näin talven jälkeen.. Viime kesäkin meni pitkähiasta käyttäen kun oli koleeta ja sateista.. Oisko kerran pari paistellut
Eli jos auto muuten on just sellanen ku täytyy niin ei se ilmastointi ole syy olla ostamatta.
ilmastoinnin puute on vähän mietityttänyt, mutta kun auto on muuten just makia kuin tappi persiissä. Pitkäkorinen ja tilava kuushenkiselle perheelle, retkeilymalli halvalla d-verolla, kohtuulliset kilometrit ja päällisinpuolin siistin näkönen.
Ja jos tuo ilmastoinnin puute alkaa kaihertamaan niin vaihtaa sitten ensi vuonna kun on saanut auton maksettua.
Ja jos tuo ilmastoinnin puute alkaa kaihertamaan niin vaihtaa sitten ensi vuonna kun on saanut auton maksettua.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Se mihin ollaan totuttu niin niistä ei juurikaan tingitä.
Onko aikasemmissa autoissasi ollut kaikissa ilmastointia jos on niin saattaa olla varsin outoa totutella olemaan ilman.
Sama se oli eka talvi diiselin kanssa kun tuppas paleleen bensa vehkeen jälkeen oudokseltaan.
Tämä talvi ei tunnu juuri normaalia kylmemmältä.
Ehkä vanhempana ja terveys syistä vois laittaa ilmastoinnin priorityn korkeammaksi autoa hankkiessa.
Nyt ykkösenä on kunto ja hinta.. Näiden takia jatkui itselläni ilmatoimaton autoilu jo 5v putken, eikä ole ollut liian kuumaa :)
Onko aikasemmissa autoissasi ollut kaikissa ilmastointia jos on niin saattaa olla varsin outoa totutella olemaan ilman.
Sama se oli eka talvi diiselin kanssa kun tuppas paleleen bensa vehkeen jälkeen oudokseltaan.
Tämä talvi ei tunnu juuri normaalia kylmemmältä.
Ehkä vanhempana ja terveys syistä vois laittaa ilmastoinnin priorityn korkeammaksi autoa hankkiessa.
Nyt ykkösenä on kunto ja hinta.. Näiden takia jatkui itselläni ilmatoimaton autoilu jo 5v putken, eikä ole ollut liian kuumaa :)
Sitten voipi olla hiukan hankalaa totutella elään ilman mutta eipä kesälläkään montaa hellepäivää kuitenkaan ole jolloin olisi todella kuuma. Ja ohan tollakin autolla jo ajettu tuhansia kilometrejä ilman ilmastointia, kuinkahan oikeen pärjäsivät :)
Jos ajaa enimmäkseen ja paljon maantieajoa niin silloin ilmastointi on poikaa kun ei viitti pitää ikkunoita auki ja ajaa huminassa. Mutta näin kaupungissa (pienessä) pärjää varsin mukavasti ilman ilmastointiakin.
Jos ajaa enimmäkseen ja paljon maantieajoa niin silloin ilmastointi on poikaa kun ei viitti pitää ikkunoita auki ja ajaa huminassa. Mutta näin kaupungissa (pienessä) pärjää varsin mukavasti ilman ilmastointiakin.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Toinen tarvii toinen ei. Henk.koht. tykkään ku on oikeen kuuma, kerranki diisseli on lämmin. ei tarvinnu viime kesänä ainakaan valittaa muusta kuin jatkuvista sateista.
mutta suotta tätä omaa kantaa enempää toisteleen.. Kesän odotus on vaan kovaa ja talvi vatuttaa
Mutta ymmärrän kun on paljon ajamista niin kyllä siinä puutuu kuumassa autossa (mulla ei kesällä paljoo kilsoja tule kun on lomaa, joten se vaikuttaa lieventävästi)
Mutta jos ton kys. auton hankinta kaatuu ilmastoinnin puuttumiseen niin hakutyökalusta clikkaa ruksin "ilmastointi" kohtaan niin johan tulee sopivampii yksilöitä, eiköhän sieltä oikea vielä löydy.
mutta suotta tätä omaa kantaa enempää toisteleen.. Kesän odotus on vaan kovaa ja talvi vatuttaa
Mutta ymmärrän kun on paljon ajamista niin kyllä siinä puutuu kuumassa autossa (mulla ei kesällä paljoo kilsoja tule kun on lomaa, joten se vaikuttaa lieventävästi)
Mutta jos ton kys. auton hankinta kaatuu ilmastoinnin puuttumiseen niin hakutyökalusta clikkaa ruksin "ilmastointi" kohtaan niin johan tulee sopivampii yksilöitä, eiköhän sieltä oikea vielä löydy.
Kyllä sitä ilmastoinninkin kuivaavaa ominaisuutta alkaa arvostamaan märkänäkin kesänä, kun kyydissä on puolenkymmentä harrastuksissa sateen kastelemaa omaa lasta ja naapurin kakaraa.
Tuppaa vaan olemaan se ilmastointi käytössä toukokuusta syyskuuhun. Ei silti, voihan tulla ilman toimeen (jonkin aikaa), mutta sitten kun sitä ilmastointia alkaa haluamaan, niin miten sitte myydä pois tollanen ilmastoimaton vahjes, joka kiinnosta tosi pientä ostajakuntaa?
Ja kannattaa pysyä oikeasti pois noista tavarankuljetusmallin Mersuista, jos ei halua ruosteongelmia. Samoin kuin noi manuaaliaskilla varustetuissa alkaa suuttimien tiivisteet vuotamaan paljon helpommin kuin automaateissa (liitty jotenkin hyvin vääntävien koneiden sylinteripaineiseen jotka nousee koviksi kun vedätetään isoilla vaihteilla). Suutinremppa ei oo kaikista helpoin tehdä juurikin lyhytnokkasiin mersun malleihin.
Tuppaa vaan olemaan se ilmastointi käytössä toukokuusta syyskuuhun. Ei silti, voihan tulla ilman toimeen (jonkin aikaa), mutta sitten kun sitä ilmastointia alkaa haluamaan, niin miten sitte myydä pois tollanen ilmastoimaton vahjes, joka kiinnosta tosi pientä ostajakuntaa?
Ja kannattaa pysyä oikeasti pois noista tavarankuljetusmallin Mersuista, jos ei halua ruosteongelmia. Samoin kuin noi manuaaliaskilla varustetuissa alkaa suuttimien tiivisteet vuotamaan paljon helpommin kuin automaateissa (liitty jotenkin hyvin vääntävien koneiden sylinteripaineiseen jotka nousee koviksi kun vedätetään isoilla vaihteilla). Suutinremppa ei oo kaikista helpoin tehdä juurikin lyhytnokkasiin mersun malleihin.
Viimeksi muokannut Iso-Jaska, 5.2.2013 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kommentoidaan nyt vielä ilmastoimattoman auton myymistä vaikka ei topikin aihe olekkaan. 8v aikana 10autoa myyneenä vain kahdessa oli ilmastointi ja kaikista sai saman mitä olisi ilmastoidutkin maksanut, alle 1kk jokaisen saanut kaupaksi.
Ilmeisesti muitakin kaltaisijani juntteja on jotka ostaa ilmastoimattoman auton. Ei ole huurtuminen tuottanut isompia ongelmia..
Ilmeisesti muitakin kaltaisijani juntteja on jotka ostaa ilmastoimattoman auton. Ei ole huurtuminen tuottanut isompia ongelmia..
Vähän uudempi, mutta edellämainitusta syystä jälkikäteen korotettu: http://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/5217211Ei sitä verotonta matkailuautoa saa rekisteröityä kukaan ilman riittävää sisäkorkeutta.
Autoksi valikoitui sitten viimein mazda 5
Käytiin helsingissä koeajamassa Citroen grand c4 picasso joka osottautui aika resuksi. Sitten tuo robottivaihteisto on kyllä maailman turhin keksintö, automaatti automaattina ja manuaali manuaalina, yhdistettynä todella epämiellyttävä ajaa.
Käytiin myös uudessakaupungissa(vai uusikaupungissa?) koeajamassa aiemmin mainittu viano, teknisesti ihan soiva peli, mutta ruostetta aivan liikaa minun maalarintaidoille. Hinnassa päästiin jo alle 16k€ lukemiin ja olisnkin ostanut jos olisi yhtään puitteita harjoitella auton maalailua. Takakaaret sekä ovien ja luukkujen reunat oli tällä viikolla maalarilla paikattu ja ne näyttikin siisteiltä, mutta takakulmissa, keskellä kylkeä, takalasin alalaidassa ja katolla oli kuitenkin vielä kukkaa ihan riittävästi.
Pohjassa oli massat hieman irtoilleet ja siellä olikin tarttunut patinaa pistehitseihin yms. paikkoihin. Tukivarsissa pinnassa väri, muttei mitään vakavaa.
Päällimmäisenä kyllä jäi reissusta tuntemukseksi, etten aio hirveesti enää jobbareilta kattella autoja.
Käytiin helsingissä koeajamassa Citroen grand c4 picasso joka osottautui aika resuksi. Sitten tuo robottivaihteisto on kyllä maailman turhin keksintö, automaatti automaattina ja manuaali manuaalina, yhdistettynä todella epämiellyttävä ajaa.
Käytiin myös uudessakaupungissa(vai uusikaupungissa?) koeajamassa aiemmin mainittu viano, teknisesti ihan soiva peli, mutta ruostetta aivan liikaa minun maalarintaidoille. Hinnassa päästiin jo alle 16k€ lukemiin ja olisnkin ostanut jos olisi yhtään puitteita harjoitella auton maalailua. Takakaaret sekä ovien ja luukkujen reunat oli tällä viikolla maalarilla paikattu ja ne näyttikin siisteiltä, mutta takakulmissa, keskellä kylkeä, takalasin alalaidassa ja katolla oli kuitenkin vielä kukkaa ihan riittävästi.
Pohjassa oli massat hieman irtoilleet ja siellä olikin tarttunut patinaa pistehitseihin yms. paikkoihin. Tukivarsissa pinnassa väri, muttei mitään vakavaa.
Päällimmäisenä kyllä jäi reissusta tuntemukseksi, etten aio hirveesti enää jobbareilta kattella autoja.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Daword kirjoitti:Joskus se järki voittaa tunteen ;)
Niin, vaan eihän tällä tarvi hamaan tappiin asti ajaa, vaihtaa jos sattuu sopivampaa kohdalle.
Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??
Viimeksi muokannut Kaimann, 11.2.2013 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaimann kirjoitti:Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??
Koodi: Valitse kaikki
[quote="Kaimann"]Saakos tuohon lainaukseen jotenki nimeä liitettyä??[/quote]
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa