Golf IV TDI tehot kateissa välillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

Golf IV TDI tehot kateissa välillä

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 29.12.2012 16:34

Otsikonmukainen ongelma ilmennyt nyt tällä viikolla.

Eli ajotietokone rupee huutamaan coolantin puuttumisesta, no oon sitten lisännyt nestettä siihen paisuntasäiliöön(?), siihen max. viivalle.

Seuraavana päivänä sama homma kun ekan kerran käynnistää.

Ei kuitenkaan nosta lämpöjä, toki pakkasella nyt ei muutenkaan, muttei tiistain plussakelilläkään lämmöt edes käyneet yli mittarin puolivälin.

Osaisko joku kertoa, mistä kannattaisi alkaa etsimään vuotoa?
Viimeksi muokannut Tonpsa, 11.1.2013 9:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.12.2012 16:54

Eipä siellä mitään "yleistä" vuotopaikkaa ole, seuraavat kohdat voisi kuitenkin katsoa :

- Termostaattikotelo (muovinen)
- Öljysuodattimen jalassa olevan lämmönvaihdin
- Jäähdyttäjän alanurkassa oleva tyhjennysventtiili.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 29.12.2012 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 29.12.2012 17:01

Tuo tyhjennysventtiilin o-rengas tahtoo ainakin kuivaa ajanmyötä ja alkaa vuotamaan sieltä pakkasilla. Lämpöisenä kyllä pitää, mutta kylmänä vuotaa läpi ja valuttaa nesteet maahan, niin ei välttämättä heti huomaa mistä ne katoaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 29.12.2012 17:16

Ja letkulämmpärin liitokset on kanssa semmonen perus paikka, ku eivät ole alkuperäiset.

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 29.12.2012 18:24

Kiitoksia vastauksista!

Tosin olisi varmaan voinut mainita ettei auto jätä alleen lammikkoa :/
Toissa yön oli lämpösessä hallissa, niin sen olis varmasti huomannutkin. Ja tosiaan määrä mikä pitää lisätä on vajaa litra kerrallaan.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 29.12.2012 18:56

Lämppärin kenno vuotaa autoon sisälle?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.12.2012 19:12

Voihan se konekkin hieman hörppiä, meillä vento hukkaa nestettä, ei vuoda mistään mutta välillä pitää lisäillä, ei ole keittänyt tms.

Eikai tuon ikäisissä enää kennovikoja ole??

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 29.12.2012 19:21

Se siinä onkin kun mun aikana(120tkm) ei ole kertaakaan tarvinnu lisäillä jäähdytysnestettä. Autolla siis ajettu nyt 265000.

No, täytyy kattoo muutama päivä eteenpäin josko asia etenis suuntaan tai toiseen :)

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 29.12.2012 21:03

Onko jakopää remontissa vaihdettu vesipumppu, jos ei sieltä voi vuotaa kuumana ja kuivua moottorin lämmöstä ei välttämättä tule maahan asti.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 29.12.2012 23:50

Ainehan on varmaan punaista ohjekirjan mukaan laitettua se on yleensä helppo löyträä jos vuotaa ulos.

jos ei niin sitten mene mäntien päälle tai purkaa paineella ulos käynnissä ollessa. ylipurku on siellä paisarin kyljessä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.12.2012 15:56

Kyllä niitä lämppärin kennoja on nelosistakin mennyt, tosin paljon vähemmän kuin edeltäjistä. Sen kyllä huomaa pakkasilla, kun ikkunat on aina todella pahasti huurussa eikä huuru meinaa kuivua millään.

Ja voi se kansivika ilmetä niinkin, ettei pura paineella pihalle oikeastaan mitään, pöllyttää vaan savuna (höyrynä) ilmaan pakoputken kautta.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 30.12.2012 18:34

Joitakin tapauksia on tullut vastaan, joissa kansipahvi on vuotanut pakopuolen reunasta.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 30.12.2012 18:35

Joitakin tapauksia on tullut vastaan, joissa kansipahvi on vuotanut pakopuolen reunasta.

Seat TDi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.10.2004 10:10

ViestiKirjoittaja Seat TDi » 31.12.2012 13:37

MInulla vuoti Octaviassa letku koneen vaihdelaatikon puoleisesta päästä, tandempumpun alapuollta. Oli vuotanut dieseliä letkun päälle jolloin letku haurastui ja meni rikki.

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 31.12.2012 18:06

Mulla hävis (ex) golffissa paisarin ylivuoto reijästä. Kiihdyttämään lähtiessä nosti paisarissa paineen pariinkiloon.
Kansipahvi vuoti ja päästi ahtopaineet suoraan vesikiertoon.

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 1.1.2013 17:30

Koneen käydessä jäähdytysjärjestelmässä ei ole painetta, kokeilin puristelemalla vesiletkuja. Paisuntasäiliössä oleva neste ei myöskään haise pakokaasulle. Eikös noi ole aika varmoja testejä siitä, että onko kansipahvi ehjä vaiko ei?

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 5.1.2013 18:39

Kattelin tossa tänään konehuonetta vähän tarkemmin, ja onkin kysyttävä, että eikös vesipumppu sijaitse koneen edestä katsottuna oikeessa kyljessä? Pisti vaan silmään, kun se ympäristö siinä on värjääntyny punaseks.

Autoonhan tehtiin jakopääremppa tossa joulukuun alussa Tammer-Dieselissä, joten jos vika on vesipumpussa eikös korjaus mene T-D:n piikkiin? Kai niitten työllä jonkinlainen takuu/virhevastuu on?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 5.1.2013 20:39

Jakohihnan puolella on vesipumppu, eli edestä katsottuna vasemmalla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.1.2013 21:55

Ja jos koneen etupuolella tarkoitit juurikin tätä jakopään puolta, niin kyllä, oikealla.

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 5.1.2013 21:57

http://www.aijaa.com/hkGAoz
Ton mustan muoviosan alle on vuotanu nestettä.

Seat TDi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.10.2004 10:10

ViestiKirjoittaja Seat TDi » 6.1.2013 11:17

Tuo "musta muoviosa" vaikuttaa aikaisemmin mainitsemaltanin tandem-pumpulta.
Niissä on tyyppivaivana että alkavat vuotamaan dieseliä.
Diesel taasen heikentää pumpun alapuolella olevia jäähdytysnesteletkuja.
Katso onko letkuissa paiseita tms. Vaihda vuotavat letkut ja homma on tältä osin kunnossa.
Sitten pitääkin tarkastaa vuotaako tandemi ja vaihtaa se tarvittaessa...

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 10.1.2013 14:43

Vein auton paikalliselle nyrkkipajalle huollettavaks, kun piti vaihaa autoon kuskin puolelle eteen pari niveltä, ja kaikki mahdolliset suodattimet ja sitten öljytkin.

Tandempumpun alla oleva letkunpätkähän siellä vuoti.

Tonpsa
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.10.2012 15:25

ViestiKirjoittaja Tonpsa » 11.1.2013 9:12

Sitten ilmenikin seuraavanlainen ongelma. Eli autosta katoaa tehot, ilmastointi ja kaikki muut ylimääräset ajon aikana. Kulkee kaasu pohjassa n.80. Toi on tehny tota ennenkin, viime kerrasta tosin on aikaa 1,5v ja 65000 km. Sillä kerralla autto kun nollas vikakoodin. Valitti jotain turbon siivekkeistä. Sen jälkeen tosiaan toimi tähän saakka moitteetta. Vikakoodeja en ole vielä lukenut. Onko kelkekkään tuttuja oireita?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 11.1.2013 21:01

Menee limp modeen, eli vikatilaan. Muuttuvasiipinen turbo johon tarpeeksi kökköä tarttunut sisälle -> juuttuvasiipinen turbo.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

Tuossa topicissa korjausohjeet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa