1.6d golf vesipumpun pultti poikki (oli: laturin kiinnike)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tubi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2008 17:54

1.6d golf vesipumpun pultti poikki (oli: laturin kiinnike)

ViestiKirjoittaja Tubi » 8.10.2012 17:03

Vesipumpun vaihdon yhteydessä sattui yksi pultti napsahtamaan poikki ja ei suostunut pihdeillä irtoamaan niin ajattelin ottaa pöydälle koko vesipumpun koteloinnin, niin näkee saako pultin jämän irti vai meneekö vaihtoon. Ilmeisesti pitää laturin kiinnike ottaa irti ja syöttöpumpun alla on pari pulttia, jotka täytyisi saada irti. Mutta enpä ainakaan heti suoralla jatkolla saanut pulteista otetta hylsyllä ja jatkosta ja mutkasta kasattu ei sekään oikein sopinu. Toinen, keskempänä autoa oleva pultti, näyttäisi olevan vielä hankalampi irroitettava.
Teenkö nyt jotain väärin vai onko tuossa jokin helppo keino ottaa vesipumpun kotelo pois.

tämän näköinen kiinnike. Numerolla 7 olevat pultit aiheuttaa päänvaivaa.

Katkennut pultti on kuvassa ympyröity, että taitaa olla liian pitkä siivu tiivistettäväksi ilman ko. pulttia? Tietenkin tuota voisi jollakin tiivisteliimalla yrittää, mutta vituttaishan se purkaa, jos alkaakin vuotamaan. Pumpun mukana tullut tiiviste vaikutti laadukkaalta, jotain metallia jossa kuminen sisäreuna.
Kuva
Viimeksi muokannut Tubi, 11.10.2012 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Vento&golf

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 8.10.2012 18:41

Mulla Ventossa oli vähän samanlainen ongelma, ainakin kuva on ihan yks yhteen. Malla vain kävi niin, että yksi pulteista painui sisään mutterin irrottamisen jälkeen, enkä pystynyt millään saamaan pulttia takaisin. Toimin niin, että suurensin 6 mm uuden pumpun pultin reiän 8 malliseksi. Muistaakseni reikä johon pultti menee, on ihan sopija 8 mm kierretapille, joten tein kierteen sinne ja sitten vain pumppu tästä kohtaan 8 mm pultilla kiinni tekemääni kierteeseen. Ota ohjeeni varauksella, koska omani on Vento ja Sulla golfi.

Tubi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2008 17:54

ViestiKirjoittaja Tubi » 10.10.2012 13:33

Kiitos ohjeesta. Kävin kuitenkin ostamassa Permatexin the right stuff nimistä ainetta. Kehuttu on ympäri nettiä ja hintakin sen mukainen, mutta ainahan noita tiivistemömmöjä tarvii muuallakin. Länttäsin tuon avulla kiinni ja uusilla pulteilla kiristys sopivaan rannemomenttiin. Huomenna jos ehtii niin jakopää kokoon ja nesteet sisään. Sitten vain sormet ristiin, että pitää.

Edit. mainittiin myös että tökötti liimaa tiukasti ja uudelleenpurku on hankalaa.

Edit. 12.10 Ja rottelo kasassa. Permatexin tökötti piti ja vuotoja ei näkynyt. Tiivisteen jätin pois. Hermostutti tuo jakohihnan oikea kireys, mutta ei mitään erikoisia ääniä kuulunut ja ajolenkin jälkeen oli vielä hihnakin paikallaan niin kai se on hyvä :\


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa