Eli mikä tekee mitäkin? korjatkaa jos olen väärässä
Jäähdyttimessä oleva anturi ohjaa flektiä
Ylävesiletkussa oleva -lämpömittaria
öljyn putsarin jalassa ja kannen päässä olevat -öljynpaine valoa
paisunta säiliössä oleva -lämpömittarissa olevaa veden pinnan varoitus valoa
MUTTA mitä tekee kannen päästä lämmityslaitteelle menevän letkun lähdössä oleva anturi?
Toimiiko jotenkin kimppaan ylävesiletkussa olevan kanssa?
Kone on 1.9d mallia 1Y (lukee lohkossa) voi olla jonkun asteen sekasikiö kun jakopään kopan tarrassa lukee aaz. kone on toledosta joka on tungettu mk1 caddyyn ja ilmeisesti tua lämpötila anturi ei tee yhteistyötä cädin mittarin kanssa kun elää miten sattuu. Mutta kone ei ainakaan vielä ole keittänyt
Ja sitten onko joku laittanut auto gaugen lämpömittaria tollasseen koneeseen ja miten?
Ei oikeen luotto pelaa noihin vesiletkun väliin laitettaviin klemmari virityksiin. saako jostai Esim adaptereita joilla gaugen anturin saisi normi anturin rinnalle?
Kiitos vastauksista etukäteen
anturit?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
anturit?
Viimeksi muokannut ChevroletVan, 18.3.2012 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkäs värinen anturi siellä on?
tiisseleitä sen kummemmi tunne mutta bensakoneissahan on erikseen öljyn ylä- ja alapaineanturi ja toinen niistä oli ainaki kannen päässä vesiletkun vieressä.
http://s137.photobucket.com/albums/q228 ... 60b912.jpg
meinaan tuon kumihupun alla olevaa anturia siis.
tiisseleitä sen kummemmi tunne mutta bensakoneissahan on erikseen öljyn ylä- ja alapaineanturi ja toinen niistä oli ainaki kannen päässä vesiletkun vieressä.
http://s137.photobucket.com/albums/q228 ... 60b912.jpg
meinaan tuon kumihupun alla olevaa anturia siis.
-
- -
Eli tarkennan vähän. tuossa kannen päästä lähtevä vesiletku, niin siinä letkun lähdössä on anturi (näkyy sininen johto) tua öljyn paine anturi siinä yläpuolella. Kuvassa näkyy myös ylävesiletkun ja öljyn putsarin jalassa olevat anturit
http://kuvablogi.com/nayta/3458755/
http://kuvablogi.com/nayta/3458755/
nuo joissa on hatut päällä (keltanen johto ja sininen johto), on todellakin öljynpaineantureita. Kun molemmat maadottaa, niin mittariston öljynpainevalo sammuu…
anturin väristä tietää mille paineelle:
sininen 0,25bar
valkoinen 1,8bar
musta 1,4bar
harmaa 0,9bar
Arvaus: hehkureleen lämpötila-anturi. katso onko siinä osanumeroa näkyvissä, niin sillä selvinnee.. Hehkuhan kyllä toimii ilman lämpöanturiakin, siinä on vaan silloin maksimi hehkuaika..
Mulla on caddyssä AAZ ja autogaugen vedenlämpömittari. Sattumalta huomasin että sehän toimii ainakin tyydyttävällä tarkkuudella ainakin yhdellä tietyllä VW:n omalla anturilla, jonka olen jostain (bensagolffista?) nykässyt itselleni. Sen verran olen testannut että ainakin veden alkaessa höyryämään avonaisesta paisuntasäiliöstä, on mittari 100c:ssä. Eli aika hyvin kartalla?
Mihin toi sun punakelta piuha menee? Mulla tuo roikkuu ilmassa, kun en keksi että mikä helvata se on :D
anturin väristä tietää mille paineelle:
sininen 0,25bar
valkoinen 1,8bar
musta 1,4bar
harmaa 0,9bar
MUTTA mitä tekee kannen päästä lämmityslaitteelle menevän letkun lähdössä oleva anturi?
Arvaus: hehkureleen lämpötila-anturi. katso onko siinä osanumeroa näkyvissä, niin sillä selvinnee.. Hehkuhan kyllä toimii ilman lämpöanturiakin, siinä on vaan silloin maksimi hehkuaika..
Mulla on caddyssä AAZ ja autogaugen vedenlämpömittari. Sattumalta huomasin että sehän toimii ainakin tyydyttävällä tarkkuudella ainakin yhdellä tietyllä VW:n omalla anturilla, jonka olen jostain (bensagolffista?) nykässyt itselleni. Sen verran olen testannut että ainakin veden alkaessa höyryämään avonaisesta paisuntasäiliöstä, on mittari 100c:ssä. Eli aika hyvin kartalla?
Mihin toi sun punakelta piuha menee? Mulla tuo roikkuu ilmassa, kun en keksi että mikä helvata se on :D
Viimeksi muokannut Tekno, 18.3.2012 22:01. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Liittyisköhän se "ylimääräinen" anturi hehkun toimintaan?
Vaihda se lämpömittarin anturi oikean laiseksi niin pitäs mittariin löytyä järkeä, jos siis vika on siinä.... eli siis ko. autoon alunperin kuuluva anturi siihen. Nythän siinä ilmeisesti on moottorin mukana tullut anturi. Tuurilla kierteetkin voi olla samat :)
Vaihda se lämpömittarin anturi oikean laiseksi niin pitäs mittariin löytyä järkeä, jos siis vika on siinä.... eli siis ko. autoon alunperin kuuluva anturi siihen. Nythän siinä ilmeisesti on moottorin mukana tullut anturi. Tuurilla kierteetkin voi olla samat :)
-
- -
lainaan nyt tätä ketjua...
Eli akn moottorisessa audissa öljynlämpötila mittari ei näytä mitään.
Turbon luona olevista antureista yks napasesta puuttuu johto eikä missää näy orpoa johtoa. En tiie onko siin ollukkaa mitää. Vieres on 2-napanen anturi ja kolmantena paine anturi...
Mikä näistä antaa tietoa mittarille? Meneekö automaattilaatikolle mitään tietoa?
Eli akn moottorisessa audissa öljynlämpötila mittari ei näytä mitään.
Turbon luona olevista antureista yks napasesta puuttuu johto eikä missää näy orpoa johtoa. En tiie onko siin ollukkaa mitää. Vieres on 2-napanen anturi ja kolmantena paine anturi...
Mikä näistä antaa tietoa mittarille? Meneekö automaattilaatikolle mitään tietoa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”