Passat 35i:n jarrut muuttuivat tehostamattomiksi
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i:n jarrut muuttuivat tehostamattomiksi
Ihmettelin, kun piti koipi suorana painaa pedaalia, että sai auton pysähtymään. Pikaisen tutkimisen jälkeen huomasin, että tehostimelle tuleva alipaineletku on alapäästään irti siitä mötikästä lohkon alalaidassa, öljysuodatinjalan vieressä. Siis liitosoksa poikki siitä. Kone AAZ. Arvonkin siis, käykö ko. mötikkä, jonka nimeä en tiedä (alipainepumppu?), uudemmasta Venton AAZ:sta tohon vanhaan ja onko miten mahdoton vaihtaa? Tai onko jotain huomioitavaa vaihtoa tehdessä? Ja jos joku sen nimen mulle vielä kertois :)
Taitaa se tosiaankin alipainepumppu olla :)
Luulen että ihan sama osa molemmissa koneissa on, ei kun ruuvaamaan jos sellainen löytyy..
Sellaista sopevaa hellävaraisuutta irroitukseen ja paikalleen laittoon ettei vioita hammaspyöriä tai öljypumppua... siis ei väkisin runnomalla vaan käännellen suostuttelemalla :)
Luulen että ihan sama osa molemmissa koneissa on, ei kun ruuvaamaan jos sellainen löytyy..
Sellaista sopevaa hellävaraisuutta irroitukseen ja paikalleen laittoon ettei vioita hammaspyöriä tai öljypumppua... siis ei väkisin runnomalla vaan käännellen suostuttelemalla :)
No joo... Samanlainen oli, mutta kävi niin, että kun luovuttajasta aloin vetämään letkua irti, siitäkin katkesi se samainen liitosoksa. Jonniin verran otti pannuun.
Venton letkuja tutkittuani tein vesiletkusta "adapterin" alipainepumpun ja -letkun väliin. Tadaa ja tehostin pelaa :) Pitää silti etsiä ainakin ehjä kansi jossain välissä, kun näköjään sen voi pelkästään vaihtaa.
Ihmetyttää, kuinka haperosta materiaalista se liitos on tehty.
Venton letkuja tutkittuani tein vesiletkusta "adapterin" alipainepumpun ja -letkun väliin. Tadaa ja tehostin pelaa :) Pitää silti etsiä ainakin ehjä kansi jossain välissä, kun näköjään sen voi pelkästään vaihtaa.
Ihmetyttää, kuinka haperosta materiaalista se liitos on tehty.
Moi!
minulta löytyis koko alipainepumppu! Laittele mailia jos kiinnostaa: [email protected]
minulta löytyis koko alipainepumppu! Laittele mailia jos kiinnostaa: [email protected]
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”