Transporter T4 -98 2,5tdi (acv) voima kateissa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pekugarfield
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.4.2009 22:28

Transporter T4 -98 2,5tdi (acv) voima kateissa

ViestiKirjoittaja pekugarfield » 22.4.2009 22:33

Elikkä olisi voima kateissa ko autosta ei jaksa enää mennä ku 110 km/h jos jos pieni vastamäki 90 km/h autolla ajettu 309 tkm ja massa mittari vaidettu. voisiko olla turbo tiensä päässä vai onkos joku ahtopaine anturi tai vastaava rikki?

Läytyykö netistä mitään osa/räjäytyskuva sivustoa vw autoille?

Kiittäen kaikki vastaneita

Timppa2
-
Viestit: 81
Liittynyt: 7.5.2006 12:15
Viesti:

ViestiKirjoittaja Timppa2 » 23.4.2009 0:17

Onko pumpun dynaaminen ajoitus kohillaan?

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 23.4.2009 22:07

Voep olla, että turbon siivet jumii... otattaa puhaltimen irti ja puhdistuttaa sen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.4.2009 23:02

MAF vaihtoon. Tuo on hukkis turbolla.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 24.4.2009 19:34

Jos et ole kattonu vielä imusarjaan niin kato. Itellä 330tkm mittarissa ja oli puolillaan karstaa. Ylistetty olkoon EGR. Nimim. mpo:lla on varmaan kuviakin aiheesta...

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 25.4.2009 9:54

http://poutanen.fi/temp/imusarja/1.jpg
http://poutanen.fi/temp/imusarja/2.jpg

Ylivalotin kuvia, erottuu karsta paremmin..
Päivä osienpesukoneessa, teki ihmeitä..

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 5.5.2009 8:49

Aloita tarkistus onko hukkaportin kellon ohjausletku poikki/halki.Jos on ,niin tietokone ei saa rajoitettua max.ahtoa ja auto ei kulje kuin kuvatun.Nollaa kun sammutetaan ja vetää oikein siihen asti kuin max .ylittyy.
Mainittu jo ap anturi ,minulla jumitti sen max arvoon jolloin vika ei enää nollautunut sammuttamalla.
Ja yksi mahdollisuus on se hukkaportin ohjainsolenoidi, tekee saman vian .

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 9.5.2009 16:28

Jees... MInulla on sellainen pienehkö ongelma jossa oireet ovat vastaavat, mutta vikayhteys on tuulilasinpyyhkijöihin, silllä kun ne alkaa kikkailemaan nii nykiminen alkaa. Kikkailu alkaa siten että mm. tihkuasennossa ei jää ns.ala-asentoon ja toisinaan tulee pieni kärynpoikanen viiksen juurelta. En ole kerinny kiireiden vuoksi tutkimaan mistä johtuu, mutta jos jollakin olisi kokemusta vastavista ongelmista, olisin kiitollinen vinkeistä jotka helpottaa ongelman löytämistä.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.5.2009 1:15

massa mittari vaidettu. voisiko olla turbo tiensä päässä vai onkos joku ahtopaine anturi tai vastaava rikki?


Turbo ei ole tiensä päässä noilla kilometreillä.

Onko turbon alipainekello tukevasti kiinni? Pääset käsiksi coolerin vasemmalta puolelta. Ota kiinni ja heiluta. Jos kello heiluu, vika on siinä. Se on kahdella pultilla kiinni ja toinen tuppaa värisemään pois.

Olen omasta korjannut pari kertaa tuon vian. Halpaa koska uusi M6 pultti löytyy miljoonalaatikosta. Korjausta varten on cooleri otettava irti.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 10.5.2009 11:08

Näissä hukkisahtimilla varustetuissa dieseleissä ei ole edelleenkään alipainekelloa vaan ylipainekello.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 10.5.2009 17:28

Näissä hukkisahtimilla varustetuissa dieseleissä ei ole edelleenkään alipainekelloa vaan ylipainekello.

Sviddu! Kompastun tuohon jo 3. kerran. Siis YLIPAINEkello.

laturi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.9.2012 14:52

ViestiKirjoittaja laturi » 8.9.2012 15:10

Vaikka aihe vähän vanha onkin niin pistetääs tänne ratkaisu tulevan varalle.

Itsellä oli täysin samanlainen ongelma mitä aiheen kirjoittaja valitteli. Eli esim. moottoritiellä auto ei yhtäkkiä enään jaksanutkaan kulkea ja vauhti tippui mäissä olemattomiin. Auton käynnistäessä uudelleen tehot palasivat takaisin.

Tosin muutenkin turbon toiminta on vaikuttanut viimeaikoina heikommalta, eikä auto ole kiihtynyt kuin ennen.

Käytin autoa parilla automiehellä tuloksetta, ja veikkailivat turbon vetelevän viimeisiään.

Ratkaisu kuitenkin saatiin käyttöautolla kun huomasivat että juurikin tuo DOC:n mainitsema alipaine/ylipaine(mikälie) kello oli huonosti kiinni. Elikkä toinen ruuvi oli tipahtanut ja toinen löysällä.

Nyt auto kiihtyy kunnolla kuten ennenvanhaankin, ja korjaaja kehui vielä että turbon hajalle meneminen on harvinaista noissa vehkeissä ja lupaili vielä ajokilometrejä puolet lisää nykyisestä 470tkm:stä. Autona siis T4 2.5TDI -03


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa