Passat 1,9 D -95 savutus
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1,9 D -95 savutus
Morjens.
Olisin ostamassa tuollaista passattia jolla on ajettu 395000 suurinpiirtein ja olisinkin kysynyt että mistä johtuu melkoinen savutus.
Lykkää sinistä savua tyhjäkäynnillä ja tiedostan sen diesselin savuksi mutta millä sen vois eliminoida pois? Onko jokin suutin sökönä vaiko jotain muuta?
Käy todella huonosti tyhjäkäyntiä elikä ontuu. Sitten kun nostaa kierroksia niin alkaa käymään tasasemmin ja savutus vähenee.
Kun sitä tuossa eilen polkasin niin tuuppasi putken täydeltä mustaa savua reiluun.
Nurmikko vaihtoi vihreästä väristä mustaksi. Nokea näytti olevan.
Olisko kone niin tukossa vai mistä johtuu?
Jakopään remmi on vaihdettu 4000 kilometriä sitten.
Vedot tuntui olevan muuten kohdillaan.
Vastauksilla olis kiire kun tänään olis tarkoitus hakea pois jos siitä saa vielä tehtyä kulkineen.
Kiitän valmiiksi vastauksista.
Olisin ostamassa tuollaista passattia jolla on ajettu 395000 suurinpiirtein ja olisinkin kysynyt että mistä johtuu melkoinen savutus.
Lykkää sinistä savua tyhjäkäynnillä ja tiedostan sen diesselin savuksi mutta millä sen vois eliminoida pois? Onko jokin suutin sökönä vaiko jotain muuta?
Käy todella huonosti tyhjäkäyntiä elikä ontuu. Sitten kun nostaa kierroksia niin alkaa käymään tasasemmin ja savutus vähenee.
Kun sitä tuossa eilen polkasin niin tuuppasi putken täydeltä mustaa savua reiluun.
Nurmikko vaihtoi vihreästä väristä mustaksi. Nokea näytti olevan.
Olisko kone niin tukossa vai mistä johtuu?
Jakopään remmi on vaihdettu 4000 kilometriä sitten.
Vedot tuntui olevan muuten kohdillaan.
Vastauksilla olis kiire kun tänään olis tarkoitus hakea pois jos siitä saa vielä tehtyä kulkineen.
Kiitän valmiiksi vastauksista.
Ei kai siel evryy ole jos vetää hyvin ja mustaa pukkaa.
Mahtaakohan syödä öljyä? En tie kehtaako sitä enään sanoo että laittaa fortet tankkiin 10l naftaa ja sitten kovaa ajoa :-)
ei siis mikään taika konsti jos oikeesti on rikki jotain mutta omakin passatti lopetti savuttelut ja käynti tasaantui niin että huomas.
Mut pakko kehuu kun on täällä muutamaan otteeseen toiminut.
Mahtaakohan syödä öljyä? En tie kehtaako sitä enään sanoo että laittaa fortet tankkiin 10l naftaa ja sitten kovaa ajoa :-)
ei siis mikään taika konsti jos oikeesti on rikki jotain mutta omakin passatti lopetti savuttelut ja käynti tasaantui niin että huomas.
Mut pakko kehuu kun on täällä muutamaan otteeseen toiminut.
Öljyn syönnistä en osaa sanoa mitään vielä:) Ainakin koneessa oli öljyä.
Tuon Forten kyllä meinasinkin laittaa tankkiin ja koittaa ekana josko siitä olis apua.
Vaikee sanoa onko siitä mitään rikki mutta voihan sieltä olla jokin suutin olla morjens.
Huomasin eilen kanssa että polttoainejärjestelmään menee jostakin ilmaa kun letkuissa menee ilmakuplia. Pitää tarkistaa liitännät ainakin ettei vuoda.
Eipä tuossa korkealta tipu jos onkin täys pommi koko kosla.
Jos ei tuo Fortepesu tehoa niin seuraavaksi pitäis tehä mitä?
Tuon Forten kyllä meinasinkin laittaa tankkiin ja koittaa ekana josko siitä olis apua.
Vaikee sanoa onko siitä mitään rikki mutta voihan sieltä olla jokin suutin olla morjens.
Huomasin eilen kanssa että polttoainejärjestelmään menee jostakin ilmaa kun letkuissa menee ilmakuplia. Pitää tarkistaa liitännät ainakin ettei vuoda.
Eipä tuossa korkealta tipu jos onkin täys pommi koko kosla.
Jos ei tuo Fortepesu tehoa niin seuraavaksi pitäis tehä mitä?
Puhdistuslitkuilla on hyvä aloittaa.. Hyviä kokemuksia on mullakin (fortea en ole käyttänyt, vaan ihan valvolinea yms jota saa mistä vain. nyt on tankissa säännöllisesti Redlinen ainetta,saa motonetistäkin.)
Ajoitus vois olla hyvä kellottaa.
Ja suuttimet tarkastuttaa jos ei muuten parane...
Ja tietekin ne ilmavaivat ensin :)
Kyseessä lienee vapaastihengittävä esikammiokone?
Ajoitus vois olla hyvä kellottaa.
Ja suuttimet tarkastuttaa jos ei muuten parane...
Ja tietekin ne ilmavaivat ensin :)
Kyseessä lienee vapaastihengittävä esikammiokone?
Jooh eiköhän sieltä se perinteinen 1Y koodillinen kone löydy. Pelkät reilut ilmavaivat voi hyvin aiheuttaa kuvatun kaltaisia ongelmia. Usein näillä kilsoilla vuotaa pumpun kaasuakselin stefasta ilmat pumppuun. Suutin/venttiili/mäntävian voisi rajata pois avaamalla tyhjäkäynnillä vuorollaan jokaisen suuttimen suutinputken mutteria. Jos löytyy sylinteri joka ei olennaisesti muuta ontuvaa tyhjäkäyntiä niin vika on siellä suunnilla. Jos taas käynti on samanlaista joka pytyn kohdalla niin vika lienee muualla. Kuten niissä ajoituksissa tai ilmavaivoissa.
Kyllähän tuota vapaastihengittäväksi sanoi myyjä.
Nuo ilmat tulee suodattimelta polttoaineputkessa joka on kirkas putki ja siellä näkyy noita ilmakuplia menevän pumpulle.
Pitää sitten tutkia kun se haetaan tuossa illalla ja tuo varsinkin että availee noita suutinputkia pikkasen josvaikka jossakin siellä suunnalla.
Nuo ilmat tulee suodattimelta polttoaineputkessa joka on kirkas putki ja siellä näkyy noita ilmakuplia menevän pumpulle.
Pitää sitten tutkia kun se haetaan tuossa illalla ja tuo varsinkin että availee noita suutinputkia pikkasen josvaikka jossakin siellä suunnalla.
Joo, ja suuttimet kannattaa huollattaa joka tapauksessa noilla kilometreillä, jos niille ei oo mitään tehty tai ei ole tietoa historiasta.
Putkesta irtoaa nokea paikallaan kaasutellessa joka vehkeestä, joten en olisi huolissani nurmikon mustumisesta. Kato onko syöttöruuvin sinetti paikoillaan. Jos ei oo, niin sitähän on voitu lisäillä.
Putkesta irtoaa nokea paikallaan kaasutellessa joka vehkeestä, joten en olisi huolissani nurmikon mustumisesta. Kato onko syöttöruuvin sinetti paikoillaan. Jos ei oo, niin sitähän on voitu lisäillä.
Niin taikka vaihtaa jostakin toisetkäytetyt suuttimet. Voi hyvinkin olla että on ruuvattu syöttöä jossakin vaiheessa kun ilmeisesti ollut jollakin nuorella jossakinvaiheessa.Kaksi vuotta kuulemma ollut jollakin vanhalla ihmisellä.
Sitä ennemmin ilmeisesti ollut jollakin nuorella kun jotkin tuning räpellys polkimet löytyy lattialta.
No saas nähä mikä lie sit kun sillä hetken polkee eteenpäin kaasu pohjassa.
Sitä ennemmin ilmeisesti ollut jollakin nuorella kun jotkin tuning räpellys polkimet löytyy lattialta.
No saas nähä mikä lie sit kun sillä hetken polkee eteenpäin kaasu pohjassa.
Pumpun syöttöruuvin kääntäminen pienemmälle helpoin ja nopein savutuksen vähentämiseen, tuo hihnan vaihto ei vielä takaa ajoituksen säätöä, moni jättää tekemättä.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/ja ... joitus.php
Noita ohjeita netti täynnä, jos paljon olet vw dieseleitä kuunnellut, onnistuu ajoituksen säätö ilman kelloakin.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/ja ... joitus.php
Noita ohjeita netti täynnä, jos paljon olet vw dieseleitä kuunnellut, onnistuu ajoituksen säätö ilman kelloakin.
Kyllähän minä äänestä kuulen koska alkaa olla kohillaan ajoitukset kun ei itsellä ole mitään mittareita.
Nyt kun tuota aloin tutkimaan niin ylläri ylläri. Tuo onkin turbolla varustettu malli vaikka myytiin ilman turboa.
Elikä ilmeisesti turbo on sökönä tuosta kun ei kuulu sitä normaalia Turbolle ominaista ääntä.
Mitähän mahtanee maksaa turbot yleensäottaen ja minkä auton turbot tuonne sopii mitään isompaa modausta tekemättä?
Korjautus kumminkin maksaa melkoisesti.
Luulen että kaikki tuo savutus ja huonosti käyntiin lähteminen voisi johtua turbosta ja tuon alakierroksilla oleva tehottomuus ja käynnin pätkiminen jos en ole väärässä kauheesti.
Öljyt oli koneesta kadonnut taivaan tuuliin kun tuossa öljyjä tarkistin ja sekin viittaa siihen että turbo olisi rikki.Ainakin kaverilla meni kone turbon takia sököksi kun alkoi yhtäkkiä syömään reilusti öljyä.
Puhdistusaineet laitettu polttoaineen joukkoon ja pikkasen auttoi aluksi toimintaan mutta nyt ei sitten meinaa lähteä enään käyntiin millään.
Mistähän sekin voisi johtua?
Nyt kun tuota aloin tutkimaan niin ylläri ylläri. Tuo onkin turbolla varustettu malli vaikka myytiin ilman turboa.
Elikä ilmeisesti turbo on sökönä tuosta kun ei kuulu sitä normaalia Turbolle ominaista ääntä.
Mitähän mahtanee maksaa turbot yleensäottaen ja minkä auton turbot tuonne sopii mitään isompaa modausta tekemättä?
Korjautus kumminkin maksaa melkoisesti.
Luulen että kaikki tuo savutus ja huonosti käyntiin lähteminen voisi johtua turbosta ja tuon alakierroksilla oleva tehottomuus ja käynnin pätkiminen jos en ole väärässä kauheesti.
Öljyt oli koneesta kadonnut taivaan tuuliin kun tuossa öljyjä tarkistin ja sekin viittaa siihen että turbo olisi rikki.Ainakin kaverilla meni kone turbon takia sököksi kun alkoi yhtäkkiä syömään reilusti öljyä.
Puhdistusaineet laitettu polttoaineen joukkoon ja pikkasen auttoi aluksi toimintaan mutta nyt ei sitten meinaa lähteä enään käyntiin millään.
Mistähän sekin voisi johtua?
No nyt alkaa nuo viat olla selvillä miksi savuttaa.
Turbo on hajailla ja siksi tuuppaa mustaa savua kun öljytkin koneessa riittää 40 kilometrin matkalle jos vähääkään polkasee.
Sitten tuo rallatus konehuoneessa kuuluu syöttöpumpusta ja siksi sekoittaa välillä ajoitusta ja tulee sinistä savua melkoisesti.
Nyt pitää miettiä mitä tuolle tekee. Pistääkö osiksi vaiko sellaisenaan koittaa myydä huisin helkkariin.
Turbo on hajailla ja siksi tuuppaa mustaa savua kun öljytkin koneessa riittää 40 kilometrin matkalle jos vähääkään polkasee.
Sitten tuo rallatus konehuoneessa kuuluu syöttöpumpusta ja siksi sekoittaa välillä ajoitusta ja tulee sinistä savua melkoisesti.
Nyt pitää miettiä mitä tuolle tekee. Pistääkö osiksi vaiko sellaisenaan koittaa myydä huisin helkkariin.
Kyllä kone itsessänsä tuntuis olevan kunnossa. Pitänee alkaa katsomaan noita osia tuohon josei kovin kalliiksi tulisi kun ei kauheesti viitsisi sijoitella raatoihin.
Eiköhän tuo konemalli ole se aaz ja kokonaisen autonkin sais melkein halvemmalla
kuin osia tuohon ja samalla tekniikalla olevan vielä. Ainut miinus on se että on kaukana.
Pitää toivoa ettei vielä suuttimissa ole vikaa :)
Eiköhän tuo konemalli ole se aaz ja kokonaisen autonkin sais melkein halvemmalla
kuin osia tuohon ja samalla tekniikalla olevan vielä. Ainut miinus on se että on kaukana.
Pitää toivoa ettei vielä suuttimissa ole vikaa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa