Passat 81kw Käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 81kw Käyntiongelma
Elikkäs auto vm-97 tdi 81kw ja ajettu 547tkm. Ongelmana on että auto käy ja kukkuu mielettömän hyvin kunnes kierroksen käy yli 4200 . Lähtee käyntiin, pystyy ajamaan, on tehoja Mutta kun vaikka paikallaan käyttää kierroksia yli 4000 savuttaa sinistä ja haisee dieseli ja reilusti sekä kuulostaa kuin kävisi kolmella pytyllä mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen taas toimii kunnse käyttää kierrokset korkealla. Suuttimet putsattu ja letkut katsottu. Mitä avuksi???
Eli siis autoon juuri vaihdettu isompi ahdin sekä välijäähdytin mutta sama vika ilmeni jo ennen näiden osien vaihtoa joten vika ei voi olla ahtimessa. Ahtopaineet nousee paikallaan huudattaessa 1.2-1.4 baariin. Vikakoodin luvussa en ole käyttänyt koska autolla ei saa ajaa. Voisiko mitään vikaa olla jakajanpumpussa. Vika ei lopu itsestään, ainoastaan käyttämällä sammuksissa.
Jostain syystä se siis menee vikatilaan.. ja melkein koodien luvulla sitä olisi alettava selvittämään, muuten menee aikalailla arpomiseksi.
Eiköhän täältä foorumiltakin mahtaisi apuja löytyä asiaan.. eikä ne tarvikemallin piuhat vag-comin käyttöön niin montaa euroa maksa.. on hyvä olla olemassa :)
(mulla tuli maksamaan noin 20e piuha ja rekisteröimätön ohjelma huutonetistä)
Eiköhän täältä foorumiltakin mahtaisi apuja löytyä asiaan.. eikä ne tarvikemallin piuhat vag-comin käyttöön niin montaa euroa maksa.. on hyvä olla olemassa :)
(mulla tuli maksamaan noin 20e piuha ja rekisteröimätön ohjelma huutonetistä)
Venttiili tarkistettu ja toimii oikein. Letkua käytetty pois ja kaikki ok.
Paineet kuuluu noussa paikallaan huudattaessa noin 0.9-1.2 ja se nousee 4200 kierroksilla 1 bar. Turbo on huollettu ja tarkistettu. Teki saman ongelman vakio osillakin.
Voisiko olla jokin jako hieman pielessä? Jos voi niin miksi se käy heti kunnolla kun on käyttäny sammuksissa?
Paineet kuuluu noussa paikallaan huudattaessa noin 0.9-1.2 ja se nousee 4200 kierroksilla 1 bar. Turbo on huollettu ja tarkistettu. Teki saman ongelman vakio osillakin.
Voisiko olla jokin jako hieman pielessä? Jos voi niin miksi se käy heti kunnolla kun on käyttäny sammuksissa?
Ongelma on nyt siellä turbon ohjauksessa. Pakopaineet nousee liian korkeiksi kuin myös ahtopaine. Mistä olet mitannut ahtopaineen? ihan oikealla mittarilla? Turha sinne jakopäähän katsoa.. Oletko varma ettei ole alipainevuotoa? Mittaa alipaineet letkulta.. Searchilla löytyy tästä tietoa miten,
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=164378 tuossa minun vanhasta autosta lottoarvonta, siellä on tosi paljon kikkoja näitten ongelmien ratkaisussa. konehan sulla on identtinen kuten myös samoiten päin keulilla.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=164378 tuossa minun vanhasta autosta lottoarvonta, siellä on tosi paljon kikkoja näitten ongelmien ratkaisussa. konehan sulla on identtinen kuten myös samoiten päin keulilla.
Ei pitäisi olla turbon ohjauksessa mitään vikaa eikä myöskään ole vuotoja missään.
Pumppu vaihdettu mutta ei auttanut , passattiin juuri vaihdettu gt2052 turbo mutta samat oireet oli jo vakio turbolla. Ahtoja kokeiltu siten että ne käy paikallaan huudataessa jo 1.5 bar sekä paikallaan 0.8 bar eikä mitään eroa kuinka korkealla ne käy. Ahtopaineet mitattu imusarjan vierestä ahtoputkesta. En keksi enään miään mitä katsoa?! Eikä myöskään tule vikakoodeja.
Pumppu vaihdettu mutta ei auttanut , passattiin juuri vaihdettu gt2052 turbo mutta samat oireet oli jo vakio turbolla. Ahtoja kokeiltu siten että ne käy paikallaan huudataessa jo 1.5 bar sekä paikallaan 0.8 bar eikä mitään eroa kuinka korkealla ne käy. Ahtopaineet mitattu imusarjan vierestä ahtoputkesta. En keksi enään miään mitä katsoa?! Eikä myöskään tule vikakoodeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa