Audi 100 C3 2.5 tdi suutinten koko / AXE ja AXD mottien erot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

Audi 100 C3 2.5 tdi suutinten koko / AXE ja AXD mottien erot

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.8.2012 23:48

Elikkä minkäs kokoset suuttimet tollasessa on vakiona ollu? Moottorikoodi ABP

Tämmöset löysin googlella:
DSLA150P191
0 433 175 013
0 432 193 877
Viimeksi muokannut Antsa, 8.8.2012 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 7.8.2012 15:41

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä 0.216 jos tuo on tosiaan tdi eikä td. Itse en ole tuollaiseen tdi-koneeseen törmännyt. Luulin että AAT oli eka r5 2,5 tdi.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.8.2012 11:17

2.5 R5 TDI 85-103kW
This engine was never offered in North America.
identification
parts code prefix: 046
engine configuration & engine displacement
inline five engine (R5/I5), Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 2,461 cubic centimetres (150.2 cu in); bore x stroke: 81.0 by 95.5 millimetres (3.19 in × 3.76 in), stroke ratio: 0.85:1 - undersquare/long-stroke, 492.2 cc per cylinder, compression ratio: 20.5:1, viscous-coupled engine cooling fan
cylinder block & crankcase
grey cast iron; six main bearings
cylinder heads & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 10 valves total, sliding finger cam followers, automatic hydraulic valve clearance compensation, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC)
aspiration
vane type air mass meter, cast aluminium intake manifold, KKK K16 (early versions) or K14 (later versions) turbocharger, side-mounted intercooler (SMIC)
fuel system & engine management
timing belt driven Bosch VE (ABP) or VP37 (AAT, AEL) mechanical distributor-type injection pump with direct injection (DI); Bosch EDC electronic ECU
exhaust system
cast iron exhaust manifold, catalytic converter
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,000 rpm; 265 newton metres (195 lbf·ft) @ 2,250 rpm — ABP (K16 turbocharger, no air mass meter, no EGR, no catalytic converter)
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,000 rpm; 265 newton metres (195 lbf·ft) @ 2,250 rpm — AAT (K16 turbocharger, up to 04/94)
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,000 rpm; 265 newton metres (195 lbf·ft) @ 1,900 rpm — AAT (K14 turbocharger, 05/94 onwards)
103 kilowatts (140 PS; 138 bhp) @ 4,000 rpm; 290 newton metres (214 lbf·ft) @ 1,900 rpm — AEL (K14 turbocharger)
applications
Audi 100 (AAT: 08/91-07/94, ABP: 06/91-07/92, Audi C4 A6 (AAT: 06/94-10/97, AEL: 10/94-10/97)
reference
ID and detail from ETKA and ELSA


Samanalaiset suuttimet oli ku esim 1.9 tdi

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 8.8.2012 14:43

vähän aiheesta poikekkeaa mutta saisko joku samanlaisen infon vw t5 axe ja axd koneella olevasta? Niiden ero lähinnä kiinnostaa, pitäisi olla suuttimet, ahdin ja softa..

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.8.2012 17:14

tommosen pika googletuksella löysin
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=99592
http://vwpress.files.wordpress.com/2012 ... -305-e.pdf
http://www.scribd.com/doc/47266666/2-5-TDI

noiden perusteella peruskone on sama, mutta turbo/softa ja suuttimet vaihtuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa