Mikä laatikko 35i diesel-Passatiin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

Mikä laatikko 35i diesel-Passatiin?

ViestiKirjoittaja Kosse » 23.5.2012 19:10

Olen suunnitellut vaihtavani autooni hieman piristellyn koneen ja tuumailin, josko samalla vaihtaisin laatikonkin. Mieleeni sitten juolahti, että samalla voisi etsiä lootan, jossa olisi pidempi 5-vaihde.
AAZ-kone tulee uudemmasta Passatia uudemmasta Ventosta, joten aprikoin, olisiko siinä eri tavalla välitetty laatikko ja kävisikö se ylipäätään Passatiin?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 23.5.2012 19:34

Passatissa on 02A, ventossa 020. Ensiksi mainittu on kestävämpi ja aika suurella todennäköisyydellä pidemmillä välityksillä. Lisäksi 02A on huomattavasti kestävämpi laitos, eli suosittelen unohtamaan td-ventot ja muutkin AAZ-koneiset laatikon luovuttajina. Kannattaa katella TDI-koneiden laatikkoja passateista, golfeista, seateista jne.

Onko muuten tietoa millaiset välitykset Passatissa nyt on?

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 23.5.2012 20:07

Eipä ole mitään hajua nykyisestä lootasta. En ole ehtinyt vielä perehtyä sen sielunelämään kummemmin. Tosin se tuntuis toimivan napakasti, vaikka onkin ajettu jo 563tkm. Sinällään sitä ei siis välttämättä tartteis vaihtaa, mutta sieluun satuu, kun reilun satasen vauhdissa kierrokset mouruaa kolmessa tonnissa.
Mistä siitä löytyy tietoja? Jossain varmaan on laatikon koodi, mutta mistä välitykset selviä?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 23.5.2012 20:31

Tuosta välityksiä
http://www.vwtransaxles.com/code.html

ja tuosta koodin etsimisohjetta
http://www.zelek.com/trany_data.htm

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 23.5.2012 21:17

Kiitos. Noista on iso apu. Onneks pesin konehuoneen just. Pitää huomenissa kuikuilla koodeja, niin voi sit arpoo laatikonkin kohtalon ja pääsee nytkäyttämään projektia eteenpäin.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 25.5.2012 23:43

CTN riittää 205/50*16 pyörillä 212 GPS-kilometriin /h noin 4500rpm. 5500 rpm alkais olemaan jo vanhalle nokivasaralle kohtuullista kyytiä... Ei vaan (vielä) jaksa...

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 30.5.2012 18:07

Okei. Olis tietysti itsekkin voinut ajatella, että pitempi vierintäkehä pudottaa kierroksia.... 212 km/h umpparilla olis ihan kiva. Vois kylän sierrakloppeja kiusata :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa