1.9 Tdi öljypohjien yhteensopivuus, pika-apua tarvitaan!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

1.9 Tdi öljypohjien yhteensopivuus, pika-apua tarvitaan!

ViestiKirjoittaja Madfexx » 28.4.2012 23:33

Nyt tarvitsisin kiireesti harrastajien pientä jelppiä pulmaani. Auto on Seat Cordoba Tdi vm. 2000 (facelift), ja siis käsittääkseni sillä uudemmalla koneella mitä näissä on käytetty. Autosta hajosi tänään öljypohja ja emännän pitäisi päästä taas ensi viikolla hoitamaan työmatka-ajoja autolla. ÖP näyttäisi päällipuolin olevan jonkinlaista alumiiniseosta (?).

Kysymys kuuluu, että mistä kaikista Tdi koneellisista VAG autoista voin etsiä tuohon purkuosaa tilalle? Korvaamiselle on kiire joten tiedosta olisi hurjasti apua! Onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida pohjaa vaihtaessa? äkkiseltään katsottuna pitäisi vaihtua ongelmitta ihan altapäin.

Kiitos kaikille jo etukäteen!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2012 1:01

Osanumero näyttäis olevan 038 103 601 NA ja löytyy mm. Cordobasta -99...-09

-00 Cordoba 1,9 TDI:ssä pitäisi kaikissa moottoreissa olla sama.

Konsernin neljässä valtamerkissä sitä löytyy vuosina -96...-10 useassa mallissa. Myös bensakoneissa. Joitain nelosgolfeja luulisi olevan eniten tarjolla?

Salonki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.1.2011 18:22

ViestiKirjoittaja Salonki » 29.4.2012 10:01

Tarviketorilta haettuna oli omaan 1.9tdi boraan 70€ uus öpohja.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.4.2012 12:12

http://www.autocarspare.com/catalog/oil ... 601na.html

Netistä hakemalla osanumerolla, noin moneen käy sama osa ?

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

ViestiKirjoittaja Madfexx » 29.4.2012 13:16

Kiitos kaikille avusta ja vinkeistä. Tutkiskelin tuossa juuri tuota pohjaa ja heräsi lisäkysymys. Onko noita kahta laatikon päässä olevaa hankalassa paikassa sijaitsevaa pulttia mahdollista kikkailla irti ilman laatikon irrottamista? Ainakaan jatkovarren ja hylsyn kanssa niitä ei pääse vääntämään oikeassa kulmassa niin että pitäisi.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.4.2012 13:21

T4:ssä joutui kääntämään vauhtipyörää niin sai pultit pois ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 29.4.2012 13:38

5mm kuusiokoloavaimella, missä on pyöreä se pää niin onnistuu.

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

ViestiKirjoittaja Madfexx » 29.4.2012 14:14

Noita vauhtipyörän aukkoja koitettiin tuossa jo aiemmin etsiä, mutta ei löytynyt tästä laitteesta. Tuota pyöreäpäistä kuusiokoloa mietittiinkin, mutta menee huomisen kauppareissuksi. Onneksi löytyi vara-auto pariksi päiväksi, niin sai vähän pelivaraa.

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

ViestiKirjoittaja Madfexx » 6.5.2012 0:22

Öljypohja saatiin hitsautettua kuntoon ja auto pelaa taas! Kiitos kaikille avusta!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa