Mistä tunnistaa powerdieselin ja kannattaako ostaa
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä tunnistaa powerdieselin ja kannattaako ostaa
Mistä tunnistaa powerdieselin kun kyse 66 kw MK4 Golfeista? Autowikin listoista ei kovinpaljoa viisaammaksi tullut kun sen mukaan tehty sekä jakajapumpulla, että pumppusuuttimella. Onko mitään mistä erityisesti erottas nuo Volkkareissa mallista riippumatta?
Kiikarissa 2001 vuoden 66kw 1.9 tdi Variantti Golffi. Ajettu 420tkm, powerdieselille tuo alkaa varmaan olla liikaa mutta mites jakajapumppu kone? Auto on liikkeessä myynnissä ja vaikuttaa muuten kyllä siistiltä. Uskaltaako ostaa melko halpa alle 4000€ auto kuitenki kyseessä? Tarttis vielä yli 5v/100tkm kestää .
Powerdieseli on ilmeisesti kautta linjain epävarmempia kuin jakajapumppu dieselit ja suutin vika voi koitua kalliiksi?
Kiikarissa 2001 vuoden 66kw 1.9 tdi Variantti Golffi. Ajettu 420tkm, powerdieselille tuo alkaa varmaan olla liikaa mutta mites jakajapumppu kone? Auto on liikkeessä myynnissä ja vaikuttaa muuten kyllä siistiltä. Uskaltaako ostaa melko halpa alle 4000€ auto kuitenki kyseessä? Tarttis vielä yli 5v/100tkm kestää .
Powerdieseli on ilmeisesti kautta linjain epävarmempia kuin jakajapumppu dieselit ja suutin vika voi koitua kalliiksi?
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 20.11.2011 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ok selvä eli perinteinen jakajapumppukone varmaan tuossa. Tuo kestävyys kiinnostaa tuossa. Kattava huoltohistoria ainakin ois pitäis varmaan käydä tutkailemassa. Jos ollu pitkät öljynvaihtovälit loglife öljyjyillä niin ei kait kovin hyvä juttu?
Paljon yli 500tkm ajettuja Passateita ainakin nähnyt myynnissä, että hyvällä tuurilla niillä kait niin pitkästi pääsee.
Paljon yli 500tkm ajettuja Passateita ainakin nähnyt myynnissä, että hyvällä tuurilla niillä kait niin pitkästi pääsee.
Empä oo kyllä minäkään. Eikös noissa joissain pumppareissa joissa oli käytetty tietynlaista suuntinta niin käytännössä mennyt suuttimet vaihtoon jossain välissä kaikista? Suuttimilla sitten hintaa 800€ kpl ja vaihto-osana 600€ + työt. Boschin suuttimilla tais sitten kestääkki.
Joo-o vaikka oiski jakajapumpullisissa enemmän vikaa niin mielummin maksaa muutamia satasia remontista kuin pumpparilla pahimmassa tapauksessa tonneja jollon joutaa jo harkitsee auton romuttamista.
Joo-o vaikka oiski jakajapumpullisissa enemmän vikaa niin mielummin maksaa muutamia satasia remontista kuin pumpparilla pahimmassa tapauksessa tonneja jollon joutaa jo harkitsee auton romuttamista.
Tuota oston kannattavuusta vielä kaipaisin mielipiteitä. Käytiin autoa koeajamassa ja tuntui ajolleen tosi jämäkälle kilometreistä huolimatta. Ainoat mitkä pisti esiin oli hieman puoltava ohjaus ja ratti reilusti vinossa. Johtunee varmaan vain aurauksista? Renkaat näytti melko uusilta. Hieman pahempi juttu minkä huomasi oli pieni nypytys 4-vaihteella vedätettäessä. Niinkuin vetonivel olisi menossa. Parkkipaikalla pyörittäessä ei mitään kyllä kuulunut. Pienemmillä vaihteilla ripeissä kiihdytyksissä ei mitään huomannu. Mikä on muuten jakohihnanvaihtoväli näissä? Vajaat 90tkm sitte näytti tehdyn.
Tosi siistiin kuntoon oli auto puunattu. Paljon siistimpi kuin suurin osa reilusti vähemmän ajetuista ja huotoja oli kovasti tehty. Ajettu varmaan paljon pitkää matkaa kun rattikin melko vähän kulunut ja penkit tuskin ollenkaan.
Muut vaihtoehdot autohankinnassa menis sitten ranskis linjalle, että oishan se Volkkari aina Volkkari.
Tosi siistiin kuntoon oli auto puunattu. Paljon siistimpi kuin suurin osa reilusti vähemmän ajetuista ja huotoja oli kovasti tehty. Ajettu varmaan paljon pitkää matkaa kun rattikin melko vähän kulunut ja penkit tuskin ollenkaan.
Muut vaihtoehdot autohankinnassa menis sitten ranskis linjalle, että oishan se Volkkari aina Volkkari.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Jakohihnan vaihtoväli tuossa taitaa olla se tyypillinen 90tkm.
Tarkoitatko nypytyksellä ratissa esiintyvää tärinää? Neloskoppaset on meillä olleet kaikki hiukan tuon vaivan kanssa. Ainoastaan uudessa sitä ei paljoa ensiintynyt. En koskaan jaksanut asiaa selvittää, kun se ei muuttunut miksikään (pahentunut).
Meillä siis ilmeni muistaakseni juuri aavistus vetoa päällä eniten vaihteesta riippumatta motarinopeuksissa. Kovassa kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa hävisi.
Hyviä autoja kaikki olivat. (-99 bensa, -00 tdi ja -03 bensa)
Tarkoitatko nypytyksellä ratissa esiintyvää tärinää? Neloskoppaset on meillä olleet kaikki hiukan tuon vaivan kanssa. Ainoastaan uudessa sitä ei paljoa ensiintynyt. En koskaan jaksanut asiaa selvittää, kun se ei muuttunut miksikään (pahentunut).
Meillä siis ilmeni muistaakseni juuri aavistus vetoa päällä eniten vaihteesta riippumatta motarinopeuksissa. Kovassa kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa hävisi.
Hyviä autoja kaikki olivat. (-99 bensa, -00 tdi ja -03 bensa)
Jaa eli hihna olis jo vaihtokunnossa ja tietäs heti 500€ remonttia. No pitää katella muuta tai jos sais tuon homman tingittyä kauppohin mukaan.
Nypytystä en osaa oikein selittää. Ei tunnu suoranaisesti pelkästään ratissa kuin ehkä hyvin vähän. Semmoselta mekaaniselta tuntuu, että en usko että moottori nykis.
Pitää katella jos löytäs hyvän vähemmän ajetun taitaa tuollaki olla tulossa kilometrit täyteen pikkuhiljaa, että ei taida saada kovin pitkäikästä autoa ilman isompia remontteja vaikka näyttää tuohon ollun tehty jo paljon remonttia.
Nypytystä en osaa oikein selittää. Ei tunnu suoranaisesti pelkästään ratissa kuin ehkä hyvin vähän. Semmoselta mekaaniselta tuntuu, että en usko että moottori nykis.
Pitää katella jos löytäs hyvän vähemmän ajetun taitaa tuollaki olla tulossa kilometrit täyteen pikkuhiljaa, että ei taida saada kovin pitkäikästä autoa ilman isompia remontteja vaikka näyttää tuohon ollun tehty jo paljon remonttia.
Nyt olis mietteissä velipojalla auton vaihto. Vaihtoehtoina 1.9 TDI 74kw ja 96kw pumppari Golfit, molemmat 03 vm. Onko tuossa tehokkaammassa merkittävästi enemmän suutinvikaa ilmennyt, tai muuten pahaa sanottavaa? Ykkös vaihtoehtona olis juurikin tuo tehokkaampi versio ja auton tarvis tietysti olla luotettava ja halpa pitää.
Jostain luin, että tuo 96kw 1.9TDi olis melko pitkälti sama kone kuin 140hv 2.0 TDI, onko huono juttu?
Jostain luin, että tuo 96kw 1.9TDi olis melko pitkälti sama kone kuin 140hv 2.0 TDI, onko huono juttu?
Ok, kiitoksia. Olen löytänyt sitten väärää tietoa, tai tulkinnut väärin.
Googlettamallakaan tuosta oikein mitään suurempia moitteita löytänyt niinkuin vaikkapa noista 170hp koneista, josta näyttää menevän kaikista suuttimet, että kaipa tuo ihan luotettava on. Eli vaikuttaa ihan hyvälle vaihtoedolle tuo, voi hyvillä mielin katsella noita. Tuo tehokkaampi taitaa olla kyllä se ehdoton vaihtoehto.
Uskaltaakohan noista ottaa vastusvirityksellä, vähän lisää tehoa irti kestävyyden suuremmin kärsimättä, yhtä lailla kuin jakajapumpullisista?
Googlettamallakaan tuosta oikein mitään suurempia moitteita löytänyt niinkuin vaikkapa noista 170hp koneista, josta näyttää menevän kaikista suuttimet, että kaipa tuo ihan luotettava on. Eli vaikuttaa ihan hyvälle vaihtoedolle tuo, voi hyvillä mielin katsella noita. Tuo tehokkaampi taitaa olla kyllä se ehdoton vaihtoehto.
Uskaltaakohan noista ottaa vastusvirityksellä, vähän lisää tehoa irti kestävyyden suuremmin kärsimättä, yhtä lailla kuin jakajapumpullisista?
Huuhaata? Siis huijataan polttoaineen lämpötila-anturin antamaa tietoa laittamalla sinne väliin siis 150-250 ohmin vastus = tuloksena lisää syöttöä. Kyllä mä oon ymmärtänyt, että tuolla sais ihan hyvin 15hp lisää tehoa irti. Ei tietystikkään toimi niin hyvin ku oikea lastuviritys ja joutuu kikkaileen napin kans EVRY:ä pois/päälle, mutta säästää sen 300-500e mitä lastutukseen menis.
Jakajapumpullisissa toimi omien kokemuksien mukaan hyvin, että jos tuo näissä pumppusuuttimissa toimis samaan malliin, niin ihan mukava pikku viritys.
Jakajapumpullisissa toimi omien kokemuksien mukaan hyvin, että jos tuo näissä pumppusuuttimissa toimis samaan malliin, niin ihan mukava pikku viritys.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa