Koneen vaihto. KIIRE!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

Koneen vaihto. KIIRE!!

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 21.3.2012 15:55

Meneekö Passatin AFN kone ja vaihdelaatikko suoraan AHU koneen ja laatikon paikalle? Kyseessä sama vuosimalli autoissa.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 24.3.2012 8:44

Ylös.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.3.2012 11:19

Pittäisi olla ihan bolt on homma kunha molemmat on Passatista.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 24.3.2012 11:30

Menee. Vetarit joutuu vaihtamaan.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.3.2012 11:39

Kyllä sinne taitaa samat vetarit käydä. Ainoastaan ulkomurros on erikokoinen mutta vaihteiston laippa ja vetarin pituus on sama...
Niin ja tietty jos täydellisen koneen vaihtaa tilalle niin täytyy muistaa että AFN on vnt-turbolla ja AHU hukkaportilla varustettu niin ne vaativat uuden ohjauksen ja pakoputki downpipen.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 24.3.2012 12:30

Eli otan afn:än korista vielä pakoputken downpipen ja ohjausyksikön?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.3.2012 13:05

Jos nappaat toisesta afn.koneisesta autosta ecun mikä osaa ohjata vnt-turboa tulee ongelmaksi taasen ajonesto eli et saa autoa käyntiin. Vanhaan ecuun joku näppärä ohjelmoitsija iskee afn-softan niin se osaa sitten sen homman.
Sen lisäksi pitäisi N75-venttiili olla afn-koneisesta ja joutuu vetelemään alipaineletkut sille.
Helpoimmalla pääset jos siinä ahu.koneisessa on ehjä turbo niin siirrät sen pakosarjoineen afn-koneeseen.
Että ainakin vähintään tuollaisia "pieniä" muutoksia tarvii että se afn pata toimisi siellä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.3.2012 13:16

Jos on vag-comi käytössä niin tuo ajoneston sopeutus on parin minuutin homma.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.3.2012 13:19

Sami. . Tuo olikin hyvä tietää kun itse olen suunnitellut vaihtaa afn-tekniikkaa omaan ahuun jossakin vaiheessa :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.3.2012 13:32

Juu, pelkkää bolt-onia & sopeutus ja käyntiin. Itse tuossa juuri eräs vkloppu laitoin jopa bensan ecun diiselin ajonestovermeillä toimimaan. Avaimet, sirut, yms samat.

Toki jos topikin aloittajalla ei ole vag-comia käytössään, niin otat siitä AFN-passatista ajoneston hilut. Eli avaimesta sirun, lukon ympäriltä renkaan, ja jostain kojelaudan sisätä boxin ja lyöt sen AFN ecun kanssa siihen AHUun. Toimii myös näin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa