Terve!
Nyt on Golfiin sellasta ongelmaa ilmaantunut, että ei oikeen meinaa käydä tyhjäkäyntiä kunnolla eli tyhjäkäynti heittelee. Aamulla ensimmäisessä käynnistyksessä lähtee todella huonosti käymään ja savuttaa. Tämän jälkeen toimii kyllä OK, mutta kun ajelen kämpän läheltä ensimmäisiin liikennevaloihin niin meinaa siinä tyhjäkäynnillä ollessaan sammua ja ihan kuin ei kävisi ihan kaikilla, kaasua kun antaa niin tyhjäkäynti palaa normaaliksi. Päivällä ja hetken ajon jälkeen ei ilmene mitään ongelmaa ja toimii kuin junan vessa.
Pari-kolme kuukautta sitten vaihdoin hehkut - Ei vaikutusta
Eilen vaihdoin akun ja laitoin tankkiin suuttimien puhistusainetta (Liekkö litkusta oikeesti mitään hyötyä) - Ei vaikutusta
Polttoaineensuodattimen olen vaihtanut useammin kuin tarvitsisi - Ei vaikutusta
Voisiko johtua ilmamäärämittarista tai suuttimet tukossa? Olisi kiva saada kuntoon kun on aika ärsyttävä vika.
Auto on -07 vuosimallia eli takuuta ei ole enää jäljellä.
Jos saisi viisaammilta vähän neuvoa...
- HemmoX
VW Golf 2.0TDI käy huonosti/tyhjäkäynti heittelee
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhahko ketjju, mutta tuli itselle ajankohtaiseksi. Löysikö ketjun aloittaja tähän ratkaisua?
Oma 07 2.0tdi BKD 4Motion Golf on tehnyt nyt pari kertaa niin, että kylmänä auto käynnistyy ok ja käy tyhjäkäyntiäkin suht' hyvin niin pitkään kunnes kaasua painaa. Kun kaasua painaa auto ottaa huonosti kierroksia ja kun kaasun päästää auto sammuu. Tämän jälkeen lähtee toisella yrittämällä käyntiin, ensimmäisellä vain kakoo. Kun kone on lämmin ei ole mitään ongelmia ja auto pelaa ja vetää kuten pitääkin.
Vikakoodeja ei ole ja VCDS antaa tehdä myös output testit ongelmitta.
Omat veikkaukset:
Moottorin lämpöanturi
Tandem-pumppu
Sammutusläppä
Oma 07 2.0tdi BKD 4Motion Golf on tehnyt nyt pari kertaa niin, että kylmänä auto käynnistyy ok ja käy tyhjäkäyntiäkin suht' hyvin niin pitkään kunnes kaasua painaa. Kun kaasua painaa auto ottaa huonosti kierroksia ja kun kaasun päästää auto sammuu. Tämän jälkeen lähtee toisella yrittämällä käyntiin, ensimmäisellä vain kakoo. Kun kone on lämmin ei ole mitään ongelmia ja auto pelaa ja vetää kuten pitääkin.
Vikakoodeja ei ole ja VCDS antaa tehdä myös output testit ongelmitta.
Omat veikkaukset:
Moottorin lämpöanturi
Tandem-pumppu
Sammutusläppä
Oman ongelman aiheuttaja ilmeisesti löytyi. Paras arvaus nyt on, että ahtoputkiin kertyy kondensiovettä varsinkin talvella ja se lähtee esim. lauhemman yön jälkeen liikkeelle. Auto ei ole nyt tehnyt samaa pitkään aikaan. Viimeksi webastoa asentaessa kun auto seisoi tallissa päivän verran oltuaan ensin kylmässä ulkona.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa