Vähän on epäselvyyttä löytyykö mistään 3B/G Passatista noita sisätiloihin nopeasti lämmintä pukkaavia PTC-vastuksia? Vakiona noita ei kait oo, mutta onkohan esim. tietystä vuosimallista alkaen ollut mahdollista saada lisävarusteena? Ainakin joissain 3C Passateissa noita on ja oon huomannu, että joistain B6 Audistakin löytys. Tuota ei varmaan voi todeta muuten kuin koittamalla tuleeko hetikohta käynnistämisen jälkeen lämmintä.
Aika ristiriitaista kommenttia löytynyt siitä miten noissa tarkenee yli -20asteen pakkasilla. Kaverin 2.0TDI ainakin oli jäätävä noissa lämpötiloissa. Liekkö sitten ollut jotain vikaa, kun oli Eberi ja sisällä silti melkein pakkasen puolella, vaikka lämmöt oli 90asteessa!
Täältä luulis löytyvän kokemusta miten 3B/G 1.9TDI Passatissa sisällä tarkenee jos on Eber tai Webasto? Periaatteessa kait pitäs pukata sisälle kuumaa niin kauan kun vain moottorin lämmöt on normaalit..
Onko 1.9TDI 3B/G:ssa PTC-vastuksia ja tarkeneeko pakkasilla?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Omassa 3b passatissa on vastukset kannessa lämmityslaitteelle menevässä putkilähdössä. Ne lämmittää nestettä sen verran tehokkaasti että lasit pysyy sulana vaikka lähtee ihan kylmällä koneella ajelee oli keli mikä hyvänsä. Ja puhallin ilma ei tunnu kädelle kylmältä.
Se että auto on kylmä kovilla pakkasilla eberistä tai webastosta huolimatta johtunee liian tehottomasta lämmityslaitteen kennosta. Ei suotta volkkareita sanota "natsipastimeksi"... heh heh
Jos egr on tulppaamatta kone lämpiää suht hyvin vaikka keula ei ihan ole umpeen muurattu.
Itellä autossa on eberi egr tulpattu ja auto on vielä farkku, ei ole tullut sisälämpötiloja mittailtua mutta vajaan tunnin ajomatkalla jonka työmatka kestää saa lämmityslaitteen säädin olla täysillä melkein koko matkan parinkymmenen asteen pakkasilla, viimeisen n 10km matkalla saa vähän pienentää. Mutta ei sinne autoon sentään palellu, ihan sopivan lämpöistä minulle kun en tykkää että autossa istuessa tulee kuuma kun ulkolämpötilan takia jo joutuu muutenkin pukemaan muutakin päälle kuin pelkät farkut ja verkkatakin.... Toisaalta en pidä puhallinta täysillä koska vähemmälläkin pärjää ja silloin pysyy moottorin lämmöt paremmin normaalissa ilman että koko ajan tarvii eberiä huudattaa kun keulassa pahvit.
Puhaltimen puhaltama ilma parinkymmenen asteen pakkasilla moottorin lämmöt normaalissa on lämmintä, ei kuumaa. Ei ainakaan tunnu kuumalta. Vertailukohtana voi pitää -96 vuosimallin hiluxia jolla ajan työajoa. Se puhaltaa ilmaa joka tuntuu kuumalta kun moottorilämmöt on normaalit.
Tuo tarkoittamasi ptc-vastus ilmeisesti on sellainen jolla lämmitetään suoraan ilmaa? Epäilen että niitä vielä olisi ollut saatavilla 3b/g malleissa lisävarusteenakaan uutena, ainakin aika harvinainen varuste. Voin tietty olla väärässä...
Se että auto on kylmä kovilla pakkasilla eberistä tai webastosta huolimatta johtunee liian tehottomasta lämmityslaitteen kennosta. Ei suotta volkkareita sanota "natsipastimeksi"... heh heh
Jos egr on tulppaamatta kone lämpiää suht hyvin vaikka keula ei ihan ole umpeen muurattu.
Itellä autossa on eberi egr tulpattu ja auto on vielä farkku, ei ole tullut sisälämpötiloja mittailtua mutta vajaan tunnin ajomatkalla jonka työmatka kestää saa lämmityslaitteen säädin olla täysillä melkein koko matkan parinkymmenen asteen pakkasilla, viimeisen n 10km matkalla saa vähän pienentää. Mutta ei sinne autoon sentään palellu, ihan sopivan lämpöistä minulle kun en tykkää että autossa istuessa tulee kuuma kun ulkolämpötilan takia jo joutuu muutenkin pukemaan muutakin päälle kuin pelkät farkut ja verkkatakin.... Toisaalta en pidä puhallinta täysillä koska vähemmälläkin pärjää ja silloin pysyy moottorin lämmöt paremmin normaalissa ilman että koko ajan tarvii eberiä huudattaa kun keulassa pahvit.
Puhaltimen puhaltama ilma parinkymmenen asteen pakkasilla moottorin lämmöt normaalissa on lämmintä, ei kuumaa. Ei ainakaan tunnu kuumalta. Vertailukohtana voi pitää -96 vuosimallin hiluxia jolla ajan työajoa. Se puhaltaa ilmaa joka tuntuu kuumalta kun moottorilämmöt on normaalit.
Tuo tarkoittamasi ptc-vastus ilmeisesti on sellainen jolla lämmitetään suoraan ilmaa? Epäilen että niitä vielä olisi ollut saatavilla 3b/g malleissa lisävarusteenakaan uutena, ainakin aika harvinainen varuste. Voin tietty olla väärässä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa