Transporter -96 Elektroninenajonesto
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter -96 Elektroninenajonesto
Moro.
Ostin 2 päivää sitten trasporter vuosimallia 1996.
Tänään auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. startti pyörii kyllä mutta ei edes lupaa käynistyä. Joten ilmeisesti ajonestossa jotain häikkää. Pystyykö tuota ohittamaan mitenkään ?
Ostin 2 päivää sitten trasporter vuosimallia 1996.
Tänään auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. startti pyörii kyllä mutta ei edes lupaa käynistyä. Joten ilmeisesti ajonestossa jotain häikkää. Pystyykö tuota ohittamaan mitenkään ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikä kone, dieselkö??
Solenoidi ei toimi/jumissa, polttoainesuodatin tai putket/letkut tukossa.
Ohittaminen onnistuu 12v suoraan solenoidille vaikka valojohdoista ottamalla jännite, auto sammuu valokatkaisimesta tai oma sulake ja lisäkatkaisin.
Polttoainepumppu voi myös hajota (ensin tarkistat solenoidin ja tuleeko jännite siihen).
Solenoidi ei toimi/jumissa, polttoainesuodatin tai putket/letkut tukossa.
Ohittaminen onnistuu 12v suoraan solenoidille vaikka valojohdoista ottamalla jännite, auto sammuu valokatkaisimesta tai oma sulake ja lisäkatkaisin.
Polttoainepumppu voi myös hajota (ensin tarkistat solenoidin ja tuleeko jännite siihen).
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=134965
Viimeinen kuva, nestepään päällä, jännite johto kiinni siinä.
2,5tdi pumppu kuvassa, sama sulku/solenoidi molemmissa.
Viimeinen kuva, nestepään päällä, jännite johto kiinni siinä.
2,5tdi pumppu kuvassa, sama sulku/solenoidi molemmissa.
http://vwts.ru/vw_t4_7d.html
Huolto asentoon keula, n.10cm jäähdytin tulee ulospäin, ahdasta sittenkin, vähän suurempi työ kääntää jäähdytin sivuun ja tukea jollain ylös (nesteisiin ei tarvetta koskea), pumppu silloin hyvin näkyy.
Tuolta avaat tiedoston (pdf) jäähdytin osio, siinä keulan siirto/purku ohjeita eri vuosimalleille.
Huolto asentoon keula, n.10cm jäähdytin tulee ulospäin, ahdasta sittenkin, vähän suurempi työ kääntää jäähdytin sivuun ja tukea jollain ylös (nesteisiin ei tarvetta koskea), pumppu silloin hyvin näkyy.
Tuolta avaat tiedoston (pdf) jäähdytin osio, siinä keulan siirto/purku ohjeita eri vuosimalleille.
Auto käynistyi tänään. en kerennyt tuota solenoidia tarkistaa. Auto oli ollut ylläpitolaturissa koska akku loppui. täyteen ladatulla akulla lähti käytiin. Sitten kuuntelin radiota ja virrat oli päällä jonkin aikaan kokeilin taas käynistystä niin startti vain pyöri, taas laturiin kiinni ja hetkenpäästä auto käynistyi taas. Ilmeisesti akku pitäisi laittaa vaihtoon ?
Kosketus häiriö: liittimissä, katkaisimissa (virtalukko, solenoidi, maadoitus, varkausesto ym.) kun joskus saa jännitettä ja joskus ei, sen vuoksi työläs, teettää enemmän töitä, (on solenoiditkin hajonneet tai venttiilinkara jumii, korjaus siihen vaihto).
Vanhat dieselit lähtee käyntiin kun kaksi asiaa toteutuu= Moottori pyörii ja saa polttoainetta, toinen niistä toimii.
Vanhat dieselit lähtee käyntiin kun kaksi asiaa toteutuu= Moottori pyörii ja saa polttoainetta, toinen niistä toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa