Golffista kiilahihnapyörät kuluneet pilalle ja alkaa kyllästyttään remmien vaihtelu/kiristely. Onnistuuko muutos moniurahihnalle bolt on osilla jostain uudemmasta vagista?
Mitä kaikkea menee uusiksi?
Auto on -91 ohjaustehostimella varustettu 1.6 turbodee.
Muutokseen tarvittavia osia saa tarjota jos sellaisia pyörii nurkissa ylimääräisenä, myös priima kiilahihnapyörä sarja kiinnostaa.
golf 1.6td kiilahihna----> moniuraksi
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän ne aika pitkälti samoja hihnapyöriä on tärpättikoneissakin. Luulis hyvinkin sopuhintaan löytyvän kun laitat ostoilmoituksen tai selaat nettivaraosaa.
Itse en lähtisi vaihtamaan moniurahihnaan. Kiristäjät vaan pitää ääntä ja ties mitä... mm. Cat käyttää edelleen järeissä dieseleissään kiilahihnoja apulaitekäytöissä. Veikkaisin, että pitkälti sen edullisuuden ja helppouden takia.
Tietysti onhan moniurahihna moternin näköinen ja silleen.
Itse en lähtisi vaihtamaan moniurahihnaan. Kiristäjät vaan pitää ääntä ja ties mitä... mm. Cat käyttää edelleen järeissä dieseleissään kiilahihnoja apulaitekäytöissä. Veikkaisin, että pitkälti sen edullisuuden ja helppouden takia.
Tietysti onhan moniurahihna moternin näköinen ja silleen.
vai että moternin näköinen :) mulle on aivan sama miltä vanhan kakkiksen konehuone näyttää, kunhan sielä ei tarvis tapella minkään apulaitehihnojen kanssa.
Lähinnä ajattelin että tuo moniura olis luotettavampi ja onko noita hyviä käytettyjä kiilahihnapyöriä vielä tarjolla? Voishan sinne sorvata uudet kiilapyörät, mutta ei taida aika ja kiinnostus riittää moiseen operaatioon.
Hyväkuntoiset moniurapyörät sais varmasti edullisesti kun vaan sais varmuuden mistä laitteesta sopii.
Lähinnä ajattelin että tuo moniura olis luotettavampi ja onko noita hyviä käytettyjä kiilahihnapyöriä vielä tarjolla? Voishan sinne sorvata uudet kiilapyörät, mutta ei taida aika ja kiinnostus riittää moiseen operaatioon.
Hyväkuntoiset moniurapyörät sais varmasti edullisesti kun vaan sais varmuuden mistä laitteesta sopii.
No ihan näin mutuna lähtisin metsästämään jo mainituista mk3:n AAZ-koneista ja Toledon AAZ:ista sekä 1Y:istä. 1Y on siis se vapari 1,9 ja niitä nyt on purettunakin aika mukavasti saatavilla. Alkupään toledoissa (-94 asti?) on kiilahihna, eli ihan bolt on -kamaa 1,6-litraseen ja uudemmissa on moniurahihnat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa