TDI 1.9 PD Passat -00 autom. käynnistysongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jussi1978
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.7.2011 16:49

TDI 1.9 PD Passat -00 autom. käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja Jussi1978 » 1.2.2012 23:23

Eli olis tollanen vähänajettu (408.000) Powerdiesel passatti 1.9 koneella ja automaatti, ja nyt on ilmennyt sellainen kiva pikku ongelma, eli näillä n.20 asteen pakkasilla kun lähtee aamulla käynnisteleen, niin saa sahata pirun kauan käyntiin, alkuun ei edes lupaa mutta sitten muutaman kerran on sahannut alkaa heräileen, ja joskus 10-15 min sahaamisen jälkeen saa käyntiin...Hehkuja epäilen itse mutta vielä viitsi tohon pihaan mennä näillä pakkasila tutkiin, niin ajattelin kysellä mielipiteitä täällä, olisko hehkut loppu, merkkivalo syttyy kyllä jne.?

Viime talvena lähti suht. hyvin, hetken sai toki sahata sillonkin mutta lähti kyllä, tänä aamuna sitten sain sahata akun tyhjäksi ja naapurin antamalla apuvirralla sain sit loppujen lopuksi käyntiin.

Kyllähän tuo ajan kanssa lähtee, mutta jännittää vähän kun jonkun aikaa sahannut syttyy teksti "oil pressure low stop engine", muutaman kerran sahannut kyllä silti hetken ja sammuttanut, sit koittaa uusiks niin syttyy heti toi valo, ja taas hetken sahannut, ja välilä kun muutaman kerran kun tota tehny niin ei syty enään.
Mistähän tuo johtuu ja onkohan tossa vaiheessa vaarallista vaikka sahaisikin käyntiin, muilla vastaavaa kokemusta? Tänään kyllä meni hermo ja sahasin vaikka toi valo palo ton auton käyntiin sillä apuvirralla, eikä ainakaan vielä mitään lauennut. Valo lakkaa palamasta kuitenkin välittömästi kun saa auton käyntiin.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.2.2012 0:09

oil pressure low syttyy kun sahaa riittävästi.

kokeile hehkuttaa jokunen kerta peräkkäin, jospa se auttaa voi epäillä hehkuja

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 2.2.2012 0:12

Oma jakajapumpullinen kärsi pimenneistä hehkuista ja oli käyntiinlähdön kanssa ongelmia. Hehkutusvalo paloi aivan normaalisti kuten ennenkin, mutta hehkujen vaihdon jälkeen homma rupes pelittään. Suosittelen vaihtaan pikimmiten.

Tohon alempaan en mitään faktatietoa tiedä, mut luulen et kun saat käynnistymisen kuntoon niin häipynee pois tuo vika.

wimmu
-
Viestit: 32
Liittynyt: 30.11.2011 19:05

ViestiKirjoittaja wimmu » 2.2.2012 0:12

Hehkut sie taitaa olla vialla. Alle 15e/kpl makso ku tänään haettiin kaverin a4 1.9 turbodieseliin ne paikallisesta ad-varaosasta ne.

Vaihtoon meni noin 25min aikaa.

Ja vikana oli juurikin sama ku sulla, sai sahata ja sahata ja sit jos ei akku loppunut saatto pärähtää käymään. Neljästä hehkusta 3 oli pimeenä. Apuvirralla sai sit kyllä käymään.


Ja taitaa se öljyn merkkivalo syttyä sen takia ku ei saa voitelua ku ei ö-pumppu pyöritä öljyä ku ei oo kone käynnissä ku sahaa käymään sitä.

Ja tietysti jos mahdollista niin lohkolämppäri kii vaan niin muutenki kivemmin lähtee käymään, aika rasitusta toi -20 asteen pakkasessa lyödä kylmänä käymään.

Jussi1978
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.7.2011 16:49

ViestiKirjoittaja Jussi1978 » 2.2.2012 9:28

Joo, hehkuja itsekkin epäilen...tarvii käydä hakemassa tässä uudet, akku eilen ehti melkein tyhjäksi, mutta sain käyntiin ja ajelin tovin ympäri kaupunkia..
sain yöksi kaverin tolppaan kun pitäis tänään lähtee kohti Helsinkiä täältä Tampereelta, ja lämmitys päällä nyt aamulla klo 9 eteenpäin, niin saa nähdä miten tuo letkulämmitin tollasessa passatissa ja vajaa akku ja huonot hehkut yhdistelmä toimii...Pakkastakaan kun rapiat 24 :D
Tarvii koittaa hehkuttaa muutaman kerran peräkkäin, kiitos vinkeistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa