-96vm golf 1.9td airbagvalo ongelma....

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nahkapasuuna
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2009 20:03

-96vm golf 1.9td airbagvalo ongelma....

ViestiKirjoittaja nahkapasuuna » 4.1.2012 17:42

Joo olis tommmonen 96-vuotinen variantti golffi jossa palaa Airbaginvalo koko ajan ja se ei mennyt katsastuksesta läpi...

Autossa ei ole ku pelkkä rattibagi, mistähän vikaa kannattais ruveta hakemaan vai meniskö pelkällä Vikakoodin kuittausella vw-huollossa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.1.2012 17:45

Eikös tuostakin saa vikakoodit luettua niin sillähän se selviää mikä sitä harmittaa.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Googleta

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 4.1.2012 18:30

Minä vaihdatin kellojousen, ja vika korjaantui. Googleta haulla VW kellojousi niin voi löytyä apu. Ellen ihan väärin muista, niin maksoi marmoritiskillä 90€ pari vuotta sitten.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 4.1.2012 23:55

Ääni edellisille. Ole sitten varovainen niiden liittimien kanssa kun purat bägiä. Ja akku irti. Kellojousen vaihdon jälkeen vaatii vikakoodin nollauksen. Muuten valo jatkaa palamistaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.1.2012 9:05

Kellojousui eli spiraalihan noista useimmiten menee, yleensä poikki, harvemmin oikosulkuun.
Noita löytyy romikseltakin käytettynä, toimivat yleensä ihan hyvin.

Edit, poistettu ohje.
Viimeksi muokannut lukkari, 5.1.2012 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 5.1.2012 9:18

Airbagin saa mitattua (omalla vastuulla)...mittaa resistanssin yleismittarilla.


Nyt on vähän hengenvaarallisia ohjeita... suositan että modet poistaa välittömästi.
Yleismittari syöttäää resistanssimittauksessa jännitteen mitattavaan virtapiiriin.
AIRBAGIÄ EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA MENNÄ MITTAAMAAN TÄLLÄ MENETELMÄLLÄ

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.1.2012 18:27

Sen takia lisäsinkin "omalla vastuulla". Aioin vielä lisätä, että älä käytä analogista mittaria, mutta ainahan se on turvallisempaa, kun ei mittaa edes digitaalisella mittarilla. Itse olen hengissä, vaikka olen tuollaisen mittauksen useammankin kerran suorittanut.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 5.1.2012 18:49

Kerran yhdessä 6n Polossa oli päässyt akku tyhjäksi ja annettu buusterilla apuvirtaa, niin sinne oli jäänyt vikakoodit jännite alhainen ja jännite liian korkea. Nämä nollaamalla bägin merkkivalo sammui taas ihan normaalisti. Eli koodit ensimmäisenä lukuun ja sen jälkeen tarvittavia toimenpiteitä

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 5.1.2012 21:36

Yleismittari syöttäää resistanssimittauksessa jännitteen mitattavaan virtapiiriin.

En ota tietämättäni kantaa siihen millä jännitteellä bägi lähtee, mutta ei äkkiseltään tule mieleen konstia selvittää tuntemattoman aineen resistanssia syöttämättä siihen sähköä. Näin olettaisin bägin ohjaimenkin tekevän, että se osaa antaa vikakoodin siitä mikäli resistanssi poikkeaa halutusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2012 23:49

Mutta kun ei tiedä mittarin antamaa jännitettäkään, niin ei ihan vanhimmilla mittareilla kannata yrittää eikä uudemmillakaan sillä suurimmalla asteikolla.

nahkapasuuna
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2009 20:03

ViestiKirjoittaja nahkapasuuna » 13.1.2012 8:57

Kiitos taas kauheesti neuvoista...
Nyt se on ainki pelannu muutaman päivän ku kävin lukemassa mitä vikakoodeja se anto ja löytyhän vika sieltä (liian alhainen jännite) ja kuitattiin se ja nyt se ainakin toistaseks pysyny poissa ihan sillä ja autoon leima tuli.

Ensi se herjas koneella et liian korkea jännite myös, mut lappu ku tulostettiin nii oli pelkkä alhainen jännite luki tulostetulla lapulla...

Who Knows?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa