Mistähän mahtaisi löytyä vika, kun oireet ovat seuraavanlaiset: Ajoin illalla töihin ja kun viimeisen kerran poljin kytkintä, niin se tuntui hieman oudolta (ei esim. palautunut kunnolla ylös). En siinä sitten asiaan sen kummemin reagoinut vaan ajattelin, että jalkatilan matto oli jotenkin sielä välissä. No aamulla sitten kotiin lähtiessä poljin painui helposti pohjaan, eikä meinannut saada vaihdetta päälle. Pääsin sitten kuitenkin ajamaan 3-vaihteella kotiin saakka. Nyt kun kokeilee polkea kytkintä, niin siihen "palautuu tunto" muutaman polkaisun jälkeen ja se toimii jotenkin, mutta ei kyllä normaalisti. Mitään oireita en ole huomannut aiemmin. Voisiko vika olla pääsylinterissä tai työsylinterissä? Ja onkohan niihin saatavilla korjaussarjoja vai meneekö vaihtoon? Onkohan kuinka hankalassa paikassa? On hieman heikot työskentelytilat, joten jos on hankalampi homma, niin täytyy viedä korjaamolle.
Auto on siis Touran vm.06 1.9tdi 77kW(BLS) 6-vaiht. man.
Touranin kytkimestä (1.9tdi vm. 06 6v man.)
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhmä kysymys, mutta eikös se oo jarrujen kanssa samassa säiliössä? Sielä ainakin näytti nestepinta olevan max-tasolla. Pääsen varmaan joulun jälkeen tuota paremmin tutkimaan, kun talli vapautuu.
Työsylinteriä näyttäis olevan kahta sorttia, ku tuolta katsoin:
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/17768/7025,113111
vaihteiston tyyppi MQ-200 tai MQ250
Niin onkohan noihin tiivistesarjoja vai kannattaisko vaihtaa suosista uusi tilalle?
Työsylinteriä näyttäis olevan kahta sorttia, ku tuolta katsoin:
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/17768/7025,113111
vaihteiston tyyppi MQ-200 tai MQ250
Niin onkohan noihin tiivistesarjoja vai kannattaisko vaihtaa suosista uusi tilalle?
Nyt pääsin tuota hieman tutkailemaan, eikä ainakaan päällepäin näkynyt vuotoa. Tosin pääsylinteriä en konehuoneen puolelta nähnyt, mutta käsikopelolla tuntui kuivalta. Ja ajoin sillä nyt n. 10km, niin kytkin tuntui melko normaalilta ja vaihteet meni päälle moitteetta. Olisko jotain konstia millä tuon työsylinterin kunnon vois tarkistaa?
Nyt koitin ottaa työsylinterin irti ja totesin, että ainakaan sen kumin alla ei nestettä ollut. En sitten sen enempää alkanut sitä purkamaan vaan laitoin takaisin kiinni ja koitin ilmata kytkimen. Toimi taas hienosti hetken, mutta sitten ajossa katosi kytkin. Pihaan päästyäni muutaman kerran pumppasi paikallaan, niin taas toimi ja tuntui ihan normaalilta.
Niin oliskohan jotain keinoa varmistaa tuon työsylinterin (tai pääsylinterinkin) kunto vai pitääkö vaan arvalla ruveta vaihtelemaan osia?
Niin ja siinä purkaessa varmistui tuon laatikon tyypiksi MQ250 (luki vaihteensiirtäjässä).
Niin oliskohan jotain keinoa varmistaa tuon työsylinterin (tai pääsylinterinkin) kunto vai pitääkö vaan arvalla ruveta vaihtelemaan osia?
Niin ja siinä purkaessa varmistui tuon laatikon tyypiksi MQ250 (luki vaihteensiirtäjässä).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa