Eli Passatti lähtee toisinaan älyttömän huonosti käyntiin.
Vähän pyrähtää aluksi ja sitten hiipuu pelkäksi sahaamiseksi. Aikansa kun starttailee niin lähtee kyllä vaivoin käyntiin, mutta sahaamaan joutuu kyllä kauan. Välillä se vähän lupailee, mutta hyytyy sitten kuitenkin taas sahaus-asteelle.
Joka kerta auto on kuitenkin lähtenyt käyntiin. Tätä tapahtuu keskimäärin noin joka 3 "kylmäkäynnitys". Olosuhteilla ei tunnu olevan kovin isoa osuutta asiaan. Kostealla kelillä tapahtuu ehkä hieman useammin, mutta ei kuitenkaan mitenkään merkittävästi. Ainut yhdistävä tekijä on se, että auto on seisonut 5h tai enemmän. Lohkolämmityksellä ei ole merkittävää osuutta asiaan.
Vikakoodeja ei huollossa löytynyt. Autolla on ajettu 360tkm ja se on tehnyt tuota jo ainakin vuoden. Eihän asialle kannata tehdä mitään, kun se on kuitenkin joka kerta lähtenyt käyntiin. =D
Mikä mahtaisi vaivata? Tai mistä sitä lähtisi etsimään? Aika neuvottomia olivat paikallisessa huollossakin. Veikkailivat starttia, mutta jotenkin typerältä sekin tuntuisi. Vuotaisikohan joku polttoaineletku ja se ottaisi sieltä ilmaa?
Passat -03 74kw käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaa varsin tutulta. Koitappa parkkeerata auto siten että keula on alempana kuin perä. Silloin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos taas parkkeeraat auton siten että keula on selvästi ylempänä kuin perä, niin riittää jo varmaan muutama tunti, että lupaa vähä ja sitten sahaamalla käyntiin.
Päästää polttoaineet linjasta takaisin tankkiin ja siksi ei meinaa lähteä käyntiin, Omassa ex kulkineessa oli ainakin tuollainen vika. Tasaisella kärsi olla useamman päivänkin ilman ongelmia samoin jos perä ylempänä, niin ei mitään ongelmia koskaan. Kyllä tuonkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun vain muistaa autoa parkkeeratessa sen.
Aikanaan selvittelin mahdollisia korjauskeinoja, niin ainoa keino taisi olla muistaakseni se että vaihtaa koko pumppuyksikkö tankkiin. Sillä vain sen verran suolainen hinta, että ennemmin opettelin auton parkkeeraamisen sellaiseen asentoon, että vikaa ei tullut päälle.
Päästää polttoaineet linjasta takaisin tankkiin ja siksi ei meinaa lähteä käyntiin, Omassa ex kulkineessa oli ainakin tuollainen vika. Tasaisella kärsi olla useamman päivänkin ilman ongelmia samoin jos perä ylempänä, niin ei mitään ongelmia koskaan. Kyllä tuonkin "ominaisuuden" kanssa pärjää kun vain muistaa autoa parkkeeratessa sen.
Aikanaan selvittelin mahdollisia korjauskeinoja, niin ainoa keino taisi olla muistaakseni se että vaihtaa koko pumppuyksikkö tankkiin. Sillä vain sen verran suolainen hinta, että ennemmin opettelin auton parkkeeraamisen sellaiseen asentoon, että vikaa ei tullut päälle.
Itse lähtisin hakemaan vikaa polttoaineen syötöstä ja ekana siitä suodattimelta, etenkin siinä suodattimen päällä oleva pika-kiinnitteinen venttiili on ollut aika monessa vikana. Vetää yksin kertaisesti ilmaa välistä ja se menisi kohtuu yksiin tuon mainitsemasi ajallisen vaikutuksen kanssa vian ilmentymiseen. Laskee yksin kertaisesti suodattimelta tankille menevän imuputkin ilmaa täyteen, jolloin saa hangata startin avulla se takaisin täyteen.
Ja se hörähtimen menee sen piikkiin että suodattimessa on hieman ainetta ennenkuin vetää ilmat tamdempumpulle.
Toinen tarkastus kohde on tankissa oleva siirtopumppu, koska sen pitäisi lähteä päälle kun virrat laittaa päälle. Sen pitäisi siirtää nimittäin ainetta sinne suodattimen suuntaan...
Viisaammat oikokoot jos oon väärässä :D
Ja se hörähtimen menee sen piikkiin että suodattimessa on hieman ainetta ennenkuin vetää ilmat tamdempumpulle.
Toinen tarkastus kohde on tankissa oleva siirtopumppu, koska sen pitäisi lähteä päälle kun virrat laittaa päälle. Sen pitäisi siirtää nimittäin ainetta sinne suodattimen suuntaan...
Viisaammat oikokoot jos oon väärässä :D
Tuota pysäköintivinkkiä jo joskus vähän kokeilinkin, mutta se ei ainakaan tässä tapauksessa tuonut merkittävää apua.
Tuon pikakiinnitteisen venttiilin kävinkin työmatkalla hakemassa Laakkoselta ja huomenna ajattelin asentaa sen paikoilleen. Saa nähdä, josko siitä olisi apua.
Tänään vähän tarkastelin moottoritilaa ja imusarjassa olevalta "kaasuläppältä" lähtee lyhyt tanko joka menee jonkin näköiseen alipaineventtiiliin varmaankin. Sitä venttiilistä lähtee letku, joka oli ottanut kiinni pakosarjaan (egr-hässäkkään) paristakin kohtaa ja oli melko ruman näköinen. Teippailin sen iskuun, mutta sillä ei nyt varmaan tämän vian kanssa ole mitään tekemistä. Ehkä vähän sellaista ennalta ehkäisevää hoitoa. =)
Tuon pikakiinnitteisen venttiilin kävinkin työmatkalla hakemassa Laakkoselta ja huomenna ajattelin asentaa sen paikoilleen. Saa nähdä, josko siitä olisi apua.
Tänään vähän tarkastelin moottoritilaa ja imusarjassa olevalta "kaasuläppältä" lähtee lyhyt tanko joka menee jonkin näköiseen alipaineventtiiliin varmaankin. Sitä venttiilistä lähtee letku, joka oli ottanut kiinni pakosarjaan (egr-hässäkkään) paristakin kohtaa ja oli melko ruman näköinen. Teippailin sen iskuun, mutta sillä ei nyt varmaan tämän vian kanssa ole mitään tekemistä. Ehkä vähän sellaista ennalta ehkäisevää hoitoa. =)
Eipä auttanut tuon venttiilin vaihto. Se olisikin ehkä tullut jo ihan liian halvaksi. =)
Mistäköhän vikaa alkaisi sitten etsimään? Tänään tuli taas startattua niin kauan että meinasi jo usko loppua. Vaikka muuten auto on kyllä lähtenytkin yllättävän hyvin käyntin. Ehkä tämä kostea keli tekee taas hallaa.
Voisikohan vika olla tuossa toisessa ketjussa mainitussa suutinten johtosarjassa?
Mistäköhän vikaa alkaisi sitten etsimään? Tänään tuli taas startattua niin kauan että meinasi jo usko loppua. Vaikka muuten auto on kyllä lähtenytkin yllättävän hyvin käyntin. Ehkä tämä kostea keli tekee taas hallaa.
Voisikohan vika olla tuossa toisessa ketjussa mainitussa suutinten johtosarjassa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa