Moro
Onkos ihan normaalia että millään konstia en saa voimasavuja tuleen tuollaisesta ahu-pasuunasta? IQ säädöt kokeiltu jo yhden pintaan eikä saa edes sillä rytkymään eikä putkesta ilmoille mitään. Ilmamäärät ja ahdot ok, syötöt vag-commin mukaan ok, ennakko 40-45 tdi graphilla eli inasen myöhäsellä. Tuntuu vaan voimattomalta tuo vehjes, vanhempikoppanen 1Z koneella oli kulultaan ihan eri planeetalta ja sai mustaakin aikaiseksi.
Vai onko tuo vaan niin nuhanen kone tuon kokoiseen koriin?
Suuttimet tuli jo uusittua vähemmän ajetusta pelistä ja kunnon myrkyillä ultrassa tiskattuna, kierrosherkkyys muuttui kummasti ja vääntää sitkeämmin sekä tyhjäkäynti tasaista.
Auto vm.97 ja mittarissa 400tkm, kansi ehjätty 30tkm sitten kun jakopää poikinut.
Määräsäädintä/pumppua vaihtoon vai onko normaalia moinen savuttomuus ja voimattomuus?
Suutinkärjet jokatapauksessa menossa vaihtoon ja ahtimeksi kenties tuo vakio muokattuna.
Kiitokset väelle jo etukäteen =D
ei voimasavua eikä voimaa ahu-passatista?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
ei voimasavua eikä voimaa ahu-passatista?
Viimeksi muokannut ari.kivinen, 17.12.2011 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on 97 3b passatti ahu koneella ja tuosta kyllä saa savua jos haluaa. EVRY:n tein itse ja savunmäärä on potikalla säädettävissä. Ei tuo minusta ole kovinkaan laiska. Koneeseen on tehty "täydellinen" koneremontti 100tkm sitten ja samalla vaihdettu uusi turbo. Putkistossa on vaan yksi tarvikevaimennin. Katti on tyhjennetty. Itse en savua haluaisi ollenkaan. Pelkkä lisäteho riittäisi.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
Maffi näkyi olevan n.870mg/r ja mappi n. 1980mbar, omaan korvaani kuulostaa ainakin hyviltä.
Olisikos määräsäätimen puhdistuksesta kenties apua, väellä ainakin tyhjäkäyntiongelmiin auttanut (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152724).
Jos ei tuo niin onkohan pumpussa jotakin maksimisyöttörajaa?
Alle 80 vauhdeissa kuitenkin aika virkeä ja tyhjää käy nätisti.
Jos painepuoli alkaisi olla tiensä päässä niin tyhjäkäyntihän ensin oireilisi?
Kiitokset =D
Olisikos määräsäätimen puhdistuksesta kenties apua, väellä ainakin tyhjäkäyntiongelmiin auttanut (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152724).
Jos ei tuo niin onkohan pumpussa jotakin maksimisyöttörajaa?
Alle 80 vauhdeissa kuitenkin aika virkeä ja tyhjää käy nätisti.
Jos painepuoli alkaisi olla tiensä päässä niin tyhjäkäyntihän ensin oireilisi?
Kiitokset =D
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
Tuli kokeiltua tuo määräsäätimen pesu. Puhdashan se eikä yllättäen vaikuttanut toimintaan millään lailla =) Vaikuttaisiko tuo puhdistusohjeessa mainittu "liipasin" syötön määrään?
Laitoin samaan paikkaan takaisin, ehkä täytynee kokeilla vielä eri asentoja jos kukaan ei osaa varmuutta sanoa.
Vagcommin kanssa otin vetoja, onko normaali IQ lukema Adaptionissa täyskaasulla kun näyttelee n.35mg? Juuri se lukema mitä IQ-säädössä säädellään siis..
Kelloa vastaan taistellessa 5-vaihteella 80-100 9,5s =D
Ehkä jonain päivänä vielä.. :)
Laitoin samaan paikkaan takaisin, ehkä täytynee kokeilla vielä eri asentoja jos kukaan ei osaa varmuutta sanoa.
Vagcommin kanssa otin vetoja, onko normaali IQ lukema Adaptionissa täyskaasulla kun näyttelee n.35mg? Juuri se lukema mitä IQ-säädössä säädellään siis..
Kelloa vastaan taistellessa 5-vaihteella 80-100 9,5s =D
Ehkä jonain päivänä vielä.. :)
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
Nonniin :)
Happea annettu isolla jalalla 4000tkm ja sama 80-100 sitkeyskoe 5,9s.
Jotenkin voisi päätelä että vanhat tukkeutuneet suuttimet (1-3 reikää auki, muut karstan alla) ja vanhan omistajan ajotavat tehneet tehtävänsä. Puhtailla suuttimilla happea niin paikat aukee. Kulku on ihan eri planeetalta kun alkujaan. Savua ei silti tule, onko alkavaa pumppuvaivaa vai mitä mutta tällä erää tyytyväinen.
Happea annettu isolla jalalla 4000tkm ja sama 80-100 sitkeyskoe 5,9s.
Jotenkin voisi päätelä että vanhat tukkeutuneet suuttimet (1-3 reikää auki, muut karstan alla) ja vanhan omistajan ajotavat tehneet tehtävänsä. Puhtailla suuttimilla happea niin paikat aukee. Kulku on ihan eri planeetalta kun alkujaan. Savua ei silti tule, onko alkavaa pumppuvaivaa vai mitä mutta tällä erää tyytyväinen.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
Kyllähän tuo kulkupuoli alkaa vakioautoksi tuntumaan jo kiitettävältä =D
Ei se savu tavoitteena kutittelussa ole ollut, tottunut vaan että kaikissa riisseleissä saanut mahtavatkin voimasavut aikaan vakiohilppeillä. Siitä sit tiputellut savutuksen rajoille vakioahdoilla. Tässä pelissä en savua ole saanut esille joten aattelin jotta jotain murhetta kun ei kulkenutkaan vaikka mitä teki. Nyt kumminkin kulkee niin ei murhetta, ehkä jotain vammaa kuitenkin jos ei hammerilla ja evryllä ja ohjelmallisella IQ-säädöllä saa savua aikaan mutta ei tähän hätään haittaa.
Ari
Ei se savu tavoitteena kutittelussa ole ollut, tottunut vaan että kaikissa riisseleissä saanut mahtavatkin voimasavut aikaan vakiohilppeillä. Siitä sit tiputellut savutuksen rajoille vakioahdoilla. Tässä pelissä en savua ole saanut esille joten aattelin jotta jotain murhetta kun ei kulkenutkaan vaikka mitä teki. Nyt kumminkin kulkee niin ei murhetta, ehkä jotain vammaa kuitenkin jos ei hammerilla ja evryllä ja ohjelmallisella IQ-säädöllä saa savua aikaan mutta ei tähän hätään haittaa.
Ari
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 16 vierailijaa