AFN rasahteleva ääni
Valvoja: ffp jäsenet
AFN rasahteleva ääni
Jep, eli 300 000 ajetussa pasuunassa AFN koneessa tyhjäkäynnillä epäsäännöllisesti rasahteleva ääni tyhjäkäynnillä.Tuntuis alustavasti tulevan koneen takaosasta päin.Käy normaalisti, vedot tallessa jne.. ääni kuuluu myös isommilla kierroksilla ...
Kysymyksiä:
1. Mahdollisia tyypillisiä vikoja äänen tiimoilta.?
2. Löytyskö Tampereelta tai lähistöltä asiantuntevaa kuuntelijaa, joka tuntee nämä koneet ja jaksais kuulostella. ?
niinjoo, ja ostetaan(epäkuntoinen,väljä) passatin(pitkittäinen) 1.9 tdi projektikone.
-vk-
Kysymyksiä:
1. Mahdollisia tyypillisiä vikoja äänen tiimoilta.?
2. Löytyskö Tampereelta tai lähistöltä asiantuntevaa kuuntelijaa, joka tuntee nämä koneet ja jaksais kuulostella. ?
niinjoo, ja ostetaan(epäkuntoinen,väljä) passatin(pitkittäinen) 1.9 tdi projektikone.
-vk-
Viimeksi muokannut gaagamel, 1.4.2010 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja ääninäyte, ko.näyte ei vastaa täysin liveääntä soundiltaan, eli ääni on oikeesti voimakkaampi ja pahemman kuuloinen.
http://www.vkukko.fi/Movie.wmv
-vk-
http://www.vkukko.fi/Movie.wmv
-vk-
njoo, ääni hävis ku oli laturin remmi irti ja palas ku laittoi takas paikalleen.Ei tosin kauaa uskaltanu pyöritellä ilman hihnaa... muutaman minuutin kuitenki.
eli laturi,flekti,vesipumppu, tehostimen pumppu... kiristin, kampuran pyörä... joku niistä
missään ei tuntunu rutinoita tai välyksiä ku ylhäältäkäsin heilutteli...menee kaiketi keulan irrottamiseksi ellei yritä altakäsin tehä jotain ensin. Säästynee ehkä hyvällä tuurilla koneen irrottamiselta...
-vk-
eli laturi,flekti,vesipumppu, tehostimen pumppu... kiristin, kampuran pyörä... joku niistä
missään ei tuntunu rutinoita tai välyksiä ku ylhäältäkäsin heilutteli...menee kaiketi keulan irrottamiseksi ellei yritä altakäsin tehä jotain ensin. Säästynee ehkä hyvällä tuurilla koneen irrottamiselta...
-vk-
njoo, tässä autossa on viimeaikoina menny laturin remmejä parikin kipaletta, eikä syytä ole löytynyt.Tuommonen moniurahihan pitäs kestää 200 000 jos kaikki on kunnossa.
pitää kokeilla pyörittää noita apulaitteita porakoneella ja remmellä yksitellen jos vaikka jotain löytys.
ajattelin kuitenkin tällä AFN:llä päästellä sen 900 000 joten olis hyvä jos apulaitteista löytys vika. lisätään hymiö : )
-vk-
pitää kokeilla pyörittää noita apulaitteita porakoneella ja remmellä yksitellen jos vaikka jotain löytys.
ajattelin kuitenkin tällä AFN:llä päästellä sen 900 000 joten olis hyvä jos apulaitteista löytys vika. lisätään hymiö : )
-vk-
Se vaatii sellaisen (muistaakseni) 12 kulmaisen tähtiavaimen, jossa keskellä reikä jonka läpi olisiko ollut 8mm kuusiokolo, vasurin kierre. Itse en onnistunut avainta tekemään, mutta eipä vaihto maksanut paria kymppiä enempää boschin korjaamolla. Hihnapyörä itsessään maksaa jotain 80 - 100 välillä.
e. typo
e. typo
Viimeksi muokannut mmak, 25.12.2011 6:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omassani oli keskipultti 12-kantanen ja liekkö oli kokoa 10 tai 12. En vain kyllä onnistunut saamaan sitä mitenkään auki, vaikka metrisellä jatkolla väänsin. Hyviä neuvoja tarvitaan, kait tuohon on joku järkeväkin avaustyyli kuin raaka voima. :)
Ja kyllä, jos moniurahihnojakin on mennyt, niin mitä luultavemmin on se vapaakytkin jumissa. Laturin pitäisi pyöriä menosuuntaansa hihnapyörästä pyörittämällä, mutta vastapäivään taas hihnapyörän "sutata". Tuon kyllä huomaa käsin kokeilemalla. Tuon vapaakytkimen jumiminen aikaansaa remmin elämisen, joka sitten saattaa rikkoa myös sen hihnankiristimen.
Ja kyllä, jos moniurahihnojakin on mennyt, niin mitä luultavemmin on se vapaakytkin jumissa. Laturin pitäisi pyöriä menosuuntaansa hihnapyörästä pyörittämällä, mutta vastapäivään taas hihnapyörän "sutata". Tuon kyllä huomaa käsin kokeilemalla. Tuon vapaakytkimen jumiminen aikaansaa remmin elämisen, joka sitten saattaa rikkoa myös sen hihnankiristimen.
Korjataan tähän vielä että vapaakytkimen rikkoutuminen rikkoo kiristimen (piste).
http://www.gates.com/europe/file_save_c ... T38306.pdf
Noin 200 tkm on pidetty vapaakytkimen elinikänä.
http://www.gates.com/europe/file_save_c ... T38306.pdf
Noin 200 tkm on pidetty vapaakytkimen elinikänä.
Ei tunnu olevan laturinvapaakytkin. Toimii kai niinku pitääkin.Luistaa vastapäivään siististi. Porakoneella pyöritin remmellä eikä kuulunu ääniäkään. En ehtiny viä purkaa muuta kuin hihnan pois kun varaosapensapasuuna on purussa tallissa vielä.
Ohjaustehostajan pumpun akselin juuresta tihkuu vähä öljyä ku pyörittelee... no, pitää purkaa ku ehtii..
-vk-
Ohjaustehostajan pumpun akselin juuresta tihkuu vähä öljyä ku pyörittelee... no, pitää purkaa ku ehtii..
-vk-
Isäukolla kuuluu AHU koneessa samantyylinen säksätys ja epäiltiin samoin kiristimen loppua. Vielä ei ole mitään tehty kuitenkaan. Ääni vaimenee, kun kone lämpiää kunnolla.
Asiaa sivuten kysyisin, että rikkooko flektin vapaakytkimen rikkoutuminen myös jotain muuta? Huomasin, että on aika jäykkä pyörimään sammuksissa, eikä käynnissä ollessa saa käsin pysäytettyä. Taitaa siis aika juntturassa olla. Äkkiä ajateltuna ei tee muuta, kuin pyörii sitten aina. Onko paha vaihtaa ja maksaako paljon?
Asiaa sivuten kysyisin, että rikkooko flektin vapaakytkimen rikkoutuminen myös jotain muuta? Huomasin, että on aika jäykkä pyörimään sammuksissa, eikä käynnissä ollessa saa käsin pysäytettyä. Taitaa siis aika juntturassa olla. Äkkiä ajateltuna ei tee muuta, kuin pyörii sitten aina. Onko paha vaihtaa ja maksaako paljon?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa