3b Passat 1,9tdi 110hv syö muutakin kuin dieseliä!
Valvoja: ffp jäsenet
3b Passat 1,9tdi 110hv syö muutakin kuin dieseliä!
tuli hankittua tuollainen otsikonmukainen pommi viimeviikolla ja nyt n. 1500km ajaneena joutunut edellisen omistajan väitteistä huolimatta toteamaan ettö syö nestettä sekä oljyä =/
jäähdytys nestettä menee n. 300km välein maximista - minimiin väli ja öljyä sellainen 4dl tuolle 1000kilometrille! paisuntasäiliöön kerää aavistuksen painetta ( avatessa sihahtaa n. sekunnin ajan) ei kupli tai muutenkaan syki korkkiauki auton käydessä, ei haise sisälle, ulos tai naapurin pihaan jäähylle. Ei myöskään tipu näkyvästi mihinkään, myöskään kennosta ei kuulu mitään lotinaa. onko tässä nyt ainut mahdollisuus kansivika?
katiskalla ajettu n. 500tkm täydellinen huoltokirja on mutta ei mainintaa kansi tai turbo remonteista! voiko tuon kansivian sulkea jotenkin muuten pois kuin ottamalla kannen irti ja ponnistamalla?
jäähdytys nestettä menee n. 300km välein maximista - minimiin väli ja öljyä sellainen 4dl tuolle 1000kilometrille! paisuntasäiliöön kerää aavistuksen painetta ( avatessa sihahtaa n. sekunnin ajan) ei kupli tai muutenkaan syki korkkiauki auton käydessä, ei haise sisälle, ulos tai naapurin pihaan jäähylle. Ei myöskään tipu näkyvästi mihinkään, myöskään kennosta ei kuulu mitään lotinaa. onko tässä nyt ainut mahdollisuus kansivika?
katiskalla ajettu n. 500tkm täydellinen huoltokirja on mutta ei mainintaa kansi tai turbo remonteista! voiko tuon kansivian sulkea jotenkin muuten pois kuin ottamalla kannen irti ja ponnistamalla?
Veikkaan että moottori vuotaa jostain ulospäin, mutta voihan se myös olla että se on huonosti suoritettujen huoltojen takia vioittunutkin vaikka pidänkin sitä epätodennäköisenä. Kansiremonttihan noihin täytyisi tehdä normaalina huoltona 400-500tkm kohdalla kun mm. ohjurit alkaa väljistyä ja täten rasittavat venttiileitä aiheuttaen pidemmän päälle jonkun katkeamisen ja lisäävät myös tuota öljynkulutusta. Samallahan siinä nyt sit toki tarkistaa nokan ja apuakselin kunnon sekä vaihtaa uudet nostajat ja öljypumpun ( alakautta helpointa ottamalla öljypohja pois, jonka jälkeen pumppu onkin kiinni vain 2 pultilla ) niin eivätpähän ala nekään kenkkuilemaan. Sittempä sillä kyllä ajaa taas toisen mokoman.
Niin joo, vaikka se nyt on melkein ihan sama mitä öljyä tollaseen koneeseen työntää, niin öljynkulutusta nostaa liru-mobilien käyttö. Teboil Gold / Diamond tai vastaava Castrol on omien kokemuksien mukaan jees.
Niin joo, vaikka se nyt on melkein ihan sama mitä öljyä tollaseen koneeseen työntää, niin öljynkulutusta nostaa liru-mobilien käyttö. Teboil Gold / Diamond tai vastaava Castrol on omien kokemuksien mukaan jees.
siitä ei ole hajuakaan että mitä öljyä on käytetty, huolto-ohjelman mukaan on vaan huollatettu, luultavasti jotain 505 00 sopivaa litkua! pitää huomenna ottaa kiikku nosturille ja purkaa pohjan suojat ja katsella mistä sitä tulee, jos tulee! Voihan ne ahtimeltakin mennä putkeen =)
lähinnä tuo nesteenhukkaaminen huolettaa enemmän! Kai siitä selviää kun nyppää kannen irti ja laittaa kuntoon ;)
lähinnä tuo nesteenhukkaaminen huolettaa enemmän! Kai siitä selviää kun nyppää kannen irti ja laittaa kuntoon ;)
Tarkista nyt kaikki kannessa olevat vesiletkujen laipat, vesihehkujen kireys, sekä muut vesiputket sekä liitokset koneen viereltä. Ajan myötä tuppaa metallinenkin vesiputki ruostumaan, ja muutaman vuotopaikan olen siinäkin nähnyt. Hyvä vuotopaikka myös sijaitsee siinä syöttöpumpun takana, alaviistoon lohkon kupeessa, missä on Y-haara vesiletkuissa. Vesipumppu saattaa alkaa vuotamaan akselinsa juuresta yli ~2500 kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ei. Näin kävi 160tkm ajetulle pumpulle itselläni.
Jos nestettä palaa palotilassa, sen kyllä haistaa pakokaasuista mikäli nesteenä on oikea glygoli-seos.
Jos nestettä palaa palotilassa, sen kyllä haistaa pakokaasuista mikäli nesteenä on oikea glygoli-seos.
Moro!
Itellä sama homma Passatissa ja meinasinkin siitä kirjottaa tänne, mutta nyt kun nesteenpinta on pari milliä alle minimin niin ei syö nestettä enää ollenkaa. Jos nesteenpinta on yli minimin, niin käynnistyksen jälkeen ensimmäisen 50 metrin matkalla koneesta kuuluu "hörppivä" veden ääni. Ilmeisesti ilmaa itseensä, tai ääni tulee kun putkistoissa on ilmaa.
Itellä 200tkm ajettu ja öljyä ei syö, mutta välillä muutaman sadan kilometrien välein saattaa auton alla parkkipaikalla olla pari-kolme 1cm halkasijalla olevaa tippaa.. jostain se tiputtaa prkl :s
Itellä sama homma Passatissa ja meinasinkin siitä kirjottaa tänne, mutta nyt kun nesteenpinta on pari milliä alle minimin niin ei syö nestettä enää ollenkaa. Jos nesteenpinta on yli minimin, niin käynnistyksen jälkeen ensimmäisen 50 metrin matkalla koneesta kuuluu "hörppivä" veden ääni. Ilmeisesti ilmaa itseensä, tai ääni tulee kun putkistoissa on ilmaa.
Itellä 200tkm ajettu ja öljyä ei syö, mutta välillä muutaman sadan kilometrien välein saattaa auton alla parkkipaikalla olla pari-kolme 1cm halkasijalla olevaa tippaa.. jostain se tiputtaa prkl :s
Kompuralla paineensäätimen kautta painetta järjestelmään. Paineilmapistooli auki asennossa paisuntasäiliön pieneen letkuun kiinni. Siihen kohtaan tulppa mistä letku otettu irti. Voi tarvita sopivan kokoisia letkun- ja putkenpätkiä sekä lemmareita, että saa pistoolin kiinni.
Sitten paineensäätimestä hiljalleen nostaa painetta. Paisarin korkki taitaa usein avautua n. 1,5barissa, yleensä korkeissa lukee avautumispaine. Joten 1bar:n verran sinne voi huoletta laittaa. Monesti vuotokohta löytyy jo paljon aikaisemmin.
Jos ei vuoda 1bar:lla niin kannattaa testata se korkin avautumispaine ennenkuin laittaa enempää painetta. Ei tule ainakaan vahinkoja.
Sitten paineensäätimestä hiljalleen nostaa painetta. Paisarin korkki taitaa usein avautua n. 1,5barissa, yleensä korkeissa lukee avautumispaine. Joten 1bar:n verran sinne voi huoletta laittaa. Monesti vuotokohta löytyy jo paljon aikaisemmin.
Jos ei vuoda 1bar:lla niin kannattaa testata se korkin avautumispaine ennenkuin laittaa enempää painetta. Ei tule ainakaan vahinkoja.
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Nyt on vuoto korjattu! Vuoti webaston jostain liittimestä! Nyt uusiin vikoihin! Eli nestettä ei mene mutta painetta tulee paisariin aikapaljon :/ eli lämpimänä paisarin vesiletkuja saa tuskin painettua juuri yhtään lyttyyn ja sokerina päälle; puhaltimelta ei tule lämmintä ollenkaan! Vi**u. Mikäs tässä nyt on, se kansiko?
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Nyt katiskaan on vaihdettu kaikki mahdollinen kuluva ja kulunut osa! Kylläpä olikin sitten loppujenlopuksi paskassa kunnossa koko motti!
Ja sitä vitun lämmintä ei tule vieläkään! Miten tuo paska tulisi ilmata?
Ei tapahdu mitään kun paisarin korkki auki vinguttaa konetta?!?
Anteeksi kirjoitussävy mutta menee hermot...
Ja sitä vitun lämmintä ei tule vieläkään! Miten tuo paska tulisi ilmata?
Ei tapahdu mitään kun paisarin korkki auki vinguttaa konetta?!?
Anteeksi kirjoitussävy mutta menee hermot...
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Sulla oli siinä webasto, oisko siinä jokin ilmaus ruuvi ?
Omaani asensin kansiremontin yhteydessä eberin. Kun laitoin nestettä koneeseen aukasin ensin eberissä olevan ilmausruuvin ja kaadoin nestettä kunnes sitä alkoi tulla ko. ruuvin alta. SItte ruuvi kiinni ja loput nesteet koneeseen. Taisin sitten kokeille sitä eberiä ennen käynnistystä ja samalla testasin että tulee lämmintä kabiiniin. Tuleeko sulla sitä lämmintä etes sillä webastolla?
Omaani asensin kansiremontin yhteydessä eberin. Kun laitoin nestettä koneeseen aukasin ensin eberissä olevan ilmausruuvin ja kaadoin nestettä kunnes sitä alkoi tulla ko. ruuvin alta. SItte ruuvi kiinni ja loput nesteet koneeseen. Taisin sitten kokeille sitä eberiä ennen käynnistystä ja samalla testasin että tulee lämmintä kabiiniin. Tuleeko sulla sitä lämmintä etes sillä webastolla?
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Yleensähän nuo eberit ja webastot kytketään niin että ne on lämmittimelle menevässä putkessa. Eli jos kone lämpiää niin pitäs kyllä tulla sinne kabiiniin lämmintä kyllä. Tai sitten siellä on jokin hämminki lämppärillä. Esim. ilmanohjaus läppä on jäänyt jostain syystä väärään asentoon ja ilma ei kierrä sen kennon kautta ollenkaan.
Toki on mahollista että se webasto on kytketty myös siihen paluu letkuun tai niiden samojen letkujen väliin johon yleensä on kytketty letkulämmitin.
Kannattaa kokeilla että lämpiääkö ne lämmittimelle menevät vesiletkut, niin meno kuin paluukin moottorin käydessä ja webastolla.
Toki on mahollista että se webasto on kytketty myös siihen paluu letkuun tai niiden samojen letkujen väliin johon yleensä on kytketty letkulämmitin.
Kannattaa kokeilla että lämpiääkö ne lämmittimelle menevät vesiletkut, niin meno kuin paluukin moottorin käydessä ja webastolla.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa