2.0 Tdi (BKP) otti ja hyyty!
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 Tdi (BKP) otti ja hyyty!
Elikkäs auto on passat 3c 2.0 Tdi vm.06 ja se teki semmosen tempun tiistaina et sammu kun seinään matka ajossa ja sen jälkeen ei ole käynnistynyt. Auto on ollut paikallisella korjaamolla siitä lähtien ja vikaa ei ole löytynyt. Ahtoputket ei ollut jäässä,poltto-ainetta tulee konehuoneeseen,starttaa normaalisti. Vikakoodiksi ilmoittaa jotain suuttimista (ei saa nollattua) ja ne on uusittu vuoden sisään sisältäen sen johtosarjan niille.Uutta siihen nyt on laitettu poltto-aine suodatin ja päärele mistä se herjas,mut se hävis vikakoodeista. Laakkoselle sain ajan vasta parin viikon päähän että näin,jollakin muulla vissiin vikaa.... Apu ois enemmän kuin tarpeen nyt jos jollain ois oirehtinut samalla tavalla tuo konemalli?
EGR:n yhteydessä oleva sammutusläppä jumiutunut kiinni?
Onko kyseinen moottoriversio 8v vai 16v? 8v tuon läpän asento on helposti nähtävissä kun irroittaa ahtoletkun imusarjan päästä ja kääntää virrat päälle, läpän pitäisi olla silloin auki.
16v vaatii peilin ja lampun sekä enempi aikaa.
Joo tuo pitää huomenna tarkistaa ja 16v on.
elikkä näissä on semmonen ominaisuus että, kun yksi suutin menee oikosulkuun/hajoaa.. niin se "pimentää" samalla muut suuttimet jolloin auto ei käy lainkaan. kun irroittaa rikkinäisen suuttimen johdon niin silloin alkaa muut suuttimet toimimaan ja auto käy kolmella. harvoin antaa vikakoodia mihinkään tiettyyn sylinteriin mutta jos näin on niin loogiselta kuulostaisi kokeilla kyseistä suutinta, mutta jos ei käynnisty niin johto takaisin kiinni ja kakkonen irti,3 tätä niin kauan kunnes tärppää..
Missä on suuttimet vaihdettu? Jos merkkilikkeessä, sanot vaan liikkeen Nimen. saavat sisäiisesti pengottua, jos menee osa-takuuseen. Ei tarvii välttämättä kuittia.
Omassa BMR (piezot) N: 530e/kpl.
Yks suutin pimeni JO n: 3 kk vaihdosta.
Tekkee juuri noin, kuolee kerta laakista.
Ajotietokonessa herja jotenkin tyyliin "engine default worhshop" sekin katoaa kun käyttää Virrat poissa.
Turha on starttailla. ei Lähe.
Falk apuun.
suutin oikosulussa..?
En oikein siihen usko ku ne on uusittu viime vuonna.
Omassa BMR (piezot) N: 530e/kpl.
Yks suutin pimeni JO n: 3 kk vaihdosta.
Tekkee juuri noin, kuolee kerta laakista.
Ajotietokonessa herja jotenkin tyyliin "engine default worhshop" sekin katoaa kun käyttää Virrat poissa.
Turha on starttailla. ei Lähe.
Falk apuun.
Eilen lähti oma BKP hinausauton kyydissä korjaamolle. Vikakoodit ehdin lukaista ennen lavalle nostoa ja pahasti näytti siltä, että suutin sanoi sopimuksensa irti. Auto sammui ajosta ja ei sen kummemin lähtenyt käytiin. Vaimo oli hiukan ihmeissään mitä tapahtui, kun hän oli yksin sillä hetkellä liikkeellä.
Päivittelen tietoja kun paja saa korjauksen käyntiin ja kustannukset alkaa selvitä. Jos suutin rikki niin yritys on kova saada VW osittaiseksi kustannusten jakajaksi.
Päivittelen tietoja kun paja saa korjauksen käyntiin ja kustannukset alkaa selvitä. Jos suutin rikki niin yritys on kova saada VW osittaiseksi kustannusten jakajaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa