1Z käy ja ei käy, savuttaa ja ei savuta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

1Z käy ja ei käy, savuttaa ja ei savuta

ViestiKirjoittaja -leppis- » 16.11.2011 22:07

Eli Ongelmaksi on muodostunu tuo käyntiin saatto.
Sahaamalla käyntiin, jos silloinkaa, savua tulee enemmän kuin nykyisistä paperitehtaista (enne laivausta kiinaan).

Saattaa joskus lähteä 2 tai 3 pytyllä, mutta 4 ei tahdo tulla mukaan.
Tai sitten saattaa lähteä melko nätisti käyntii mutta kun polkaset kerran kaasua niin tukehtuu ja kolisee. n 5 min ajan jokin "ahistaa" konetta kun koitat startata. sitte kun odottaa vähän pidempää niin pyörittää taas ihan normaalisti.

Jos koneen saa käyntii kulku on ihan yhtähyvää kuin ennenkin, eikä nikottele ajaessa.
saattaa jonku aikaa startata ja käynnistyä normaalisti kun koneen oot kerran saanu käyntii, tosin voi yhtälailla olla että vittuilee heti uudestaa.

Kun noita harmaita on kumminki päässä jo riittävästi ikää nähden, niin ei niitä tahtois paljoa lisää... joten jos joku olis nyhtänyt jo tälläsen syyn takia hiuksensa kerran niin voisin pitää omani?

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 17.11.2011 8:47

Heikko kylmäkäynnistys voi johtua myöhäisestä ajoituksesta. Kampiakselin hihnapyöränpultti voi olla löystynyt ja jako vaeltaa.
Suosittelen tarkistamaan ennenkun jatkat ajelua.

Voi toki olla, että joku suutin takertelee.

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 17.11.2011 15:52

Sen verran päivitystä, että pumpulle menevästä polttoaineletkusta löyty kuplia, nyt on sitte suodattimen ja pumpun väliset letkut vaihettu, vanhat olivatkin jo vähän syöpyneitä joten saatto sieltä haroa ilmaa.

Vaikutusta tuolla ei ollut, ominaisuudet on pysyny samana.
auto lähti kyllä kuin laakista käymään hinauksella.

vuotoja ei ole silmämääräsesti havaittavissa. Hihna on kireä ja ainaki jos jonkulaittamiin ajotusmerkkeihin on uskomista, niin pumppu pyörii hihnalla ajotuksen mukaisesti.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 17.11.2011 17:57

Katso nyt vielä se kampuranpultin kunto. Pultti saattaa olla löystynyt vaikka se jako olikin kohdallaan kun katsoit, koneen pyöriessä jako sitten saattaakin vaeltaa.

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 23.11.2011 19:52

Taas on raavittu päätä.

välillä lähtee käyntii kuin palmun alta, välille ei sitte vaikka kuinka sahaa.

Jos sen 3 suuttimen johdon ottaa irti, kun on saanu käyntii, niin käy pirun huonosti.
jostain luin että pitäis käydä melkolailla normaalisti (tai ei vaikutusta tyhjäkäynnillä)

joten oliskohan tuohon jotai diagnoosia antaa ?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 23.11.2011 22:14

Ootko sitä pulttia kahtonut edelleenkään?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 23.11.2011 23:59

sieltä jotain : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155220&highlight=


Mulla syy tuohon oli että auto vain jostain syystä sai aivan liikaa polttoainetta kylmänä.... Taikka yritti käydä öljyllä. mittarissa oli vaivaiset 470tkm .

Ja toimi sitten lopulta aivan oikein kun ajoi moottorin normaaleihin lämpöihin.

Aikalailla samat oireet kuin sinun autossa.

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 24.11.2011 18:27

Pulttia olen tiiraillu,

nani, kuinka ratkasit tuon liiallisen polttoaineen saannin? vai teitkö mitään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa