Autona T4 AUF vm. 2000 2.5TDi automaatti ajettu vajaa 300tkm. Viikon ajan satunnaista nykimistä.
Toissapäivänä vajaan kilometrin ajan tehot täysin kadoksissa, lapa lattiassa 2500rpm ja
60-70km/h. Tuon jälkeen loppumatka meni ihan normaalisti. Eilen takaisin tullessa taas
satunnaisia nykimisiä, eteenkin kun kone ei vielä ole täysin lämmin.
VCheckerillä luettu vikakoodi:
17656.P1248 injection pump fuel metering control (a) range / performance
Yksinkertainen kysymys, missä vika?
EDIT: Tuolle samalle koodille löytyy toinenkin selitys:
17656 P1248 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation
Häh?
T4 tehot katoilee
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt alkaa olemaan piru irti, ja jumala jalkapuussa:
Nyt tilanne on se, että ei oo vissiin viikkoon ollu enää täysiä tehoja tallella...
loivaan ylämäkeen jaksaa nippa nappa mennä 90km/h motarilla... Kone kiertäs vaikka
miten, mutta tehoa ei vaan tule... Ei savuta, ja käy muuten siivosti. Tyhjäkäynnillä
alkanut hieman ontumaan... Lähtee normaalisti käyntiin kylmänä ja kuumana...
EGR:n avasin ja putsasin, ja ei se niin paskanen ollut, että se selittäisi tollaset oireet...
Imusarjassakin oli korkeintaan millin kerros karstaa...
Kerran sain luettua duunin V-Checkerillä vikakoodit, ja se näytti 17656.P2148 Injection
pump fuel metering control range/performance, ja tuolla kun haeskelin googlesta, niin
jollakin foorumilla joku sanoi, että V-checkerissä olisi väärä selostus tuolle koodille, ja
että oikea vikakoodi olisi pumpun ajoitukseen liittyvä... tiedä sitten, mutta seuraavana
päivänä vikakoodia ei enää ollut, kun kaverin VAG-COM litellä katsottiin ... tuolloin auto
muistaakseni pelasi normaalisti... Tänään aamulla töihin mennessä laatikkokin alkoi
temppuilemaan (01P automaatti), turbiinilukko ei mennyt enää ollenkaan päälle, ja
takaisin tullessa alkoi vaihteet paukahtelemaan päällä oudosti...
Tilasin jo Ross-Tech piuhan, että pääsen tutkimaan vikakoodeja ja katselemaan livedataa,
mutta nyt olis hyvät neuvot tarpeen tutkimuksiin!!!
Nyt tilanne on se, että ei oo vissiin viikkoon ollu enää täysiä tehoja tallella...
loivaan ylämäkeen jaksaa nippa nappa mennä 90km/h motarilla... Kone kiertäs vaikka
miten, mutta tehoa ei vaan tule... Ei savuta, ja käy muuten siivosti. Tyhjäkäynnillä
alkanut hieman ontumaan... Lähtee normaalisti käyntiin kylmänä ja kuumana...
EGR:n avasin ja putsasin, ja ei se niin paskanen ollut, että se selittäisi tollaset oireet...
Imusarjassakin oli korkeintaan millin kerros karstaa...
Kerran sain luettua duunin V-Checkerillä vikakoodit, ja se näytti 17656.P2148 Injection
pump fuel metering control range/performance, ja tuolla kun haeskelin googlesta, niin
jollakin foorumilla joku sanoi, että V-checkerissä olisi väärä selostus tuolle koodille, ja
että oikea vikakoodi olisi pumpun ajoitukseen liittyvä... tiedä sitten, mutta seuraavana
päivänä vikakoodia ei enää ollut, kun kaverin VAG-COM litellä katsottiin ... tuolloin auto
muistaakseni pelasi normaalisti... Tänään aamulla töihin mennessä laatikkokin alkoi
temppuilemaan (01P automaatti), turbiinilukko ei mennyt enää ollenkaan päälle, ja
takaisin tullessa alkoi vaihteet paukahtelemaan päällä oudosti...
Tilasin jo Ross-Tech piuhan, että pääsen tutkimaan vikakoodeja ja katselemaan livedataa,
mutta nyt olis hyvät neuvot tarpeen tutkimuksiin!!!
Kaikki remmit on vaihdettu 60tkm sitten... Palautuuko toiminta normaaliksi, jos sen
ilmamassamittarin liittimen nyppää irti? Siis sillä oletuksella, että siinä olisi vika tietysti ;-)
Pakoputkessa on reikä, siinä matkustajan jalkatilan alla, korjausosa on jo autossa, mutta
jonkun pitäs motivoitua vaihtamaan se ;-) Eikai sillä voi olla merkitystä, eihän ton ikäsissä
dieseleissä ole edes minkäänlaista lambdaa putkessa...
ilmamassamittarin liittimen nyppää irti? Siis sillä oletuksella, että siinä olisi vika tietysti ;-)
Pakoputkessa on reikä, siinä matkustajan jalkatilan alla, korjausosa on jo autossa, mutta
jonkun pitäs motivoitua vaihtamaan se ;-) Eikai sillä voi olla merkitystä, eihän ton ikäsissä
dieseleissä ole edes minkäänlaista lambdaa putkessa...
Sain tänään ross-tech piuhan ja asensin uusimman VCDS:n... Kaksi vikakoodia:
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71) P1156 - 35-00 - Open/Short to Ground
17569 - Manifold Temp Sensor (G72) P1161 - 35-00 - Open or Short to Plus
Mutta nuo sain poistumaan, kun työnsin välijäähdyttimeen töpselin paikoilleen :-)
Jäi varmasti irti, kun putsailin EGR:ää...
Tämän jälkeen uusia vikakoodeja ei tullut, ja auto on edelleen tehoton.
Laatikon toiminta palautui normaaliksi... Jännää miten tuo imusarjan lämpötila/paine
anturin poissaolo vaikutti laatikkoon noin merkittävästi!?
Livedatasta katselin, niin maf actual arvo oli maksimissaan 500-600 paikkeilla, kun
annoin tossua... Ross-techin sivujen mukaan pitäisi olla vähintään 850-900 3000rpm:llä...
Eli onkohan se maffi sitte rikki? Vai voiskohan siitä selvitä putsaamisella?
Muita ideoita?
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71) P1156 - 35-00 - Open/Short to Ground
17569 - Manifold Temp Sensor (G72) P1161 - 35-00 - Open or Short to Plus
Mutta nuo sain poistumaan, kun työnsin välijäähdyttimeen töpselin paikoilleen :-)
Jäi varmasti irti, kun putsailin EGR:ää...
Tämän jälkeen uusia vikakoodeja ei tullut, ja auto on edelleen tehoton.
Laatikon toiminta palautui normaaliksi... Jännää miten tuo imusarjan lämpötila/paine
anturin poissaolo vaikutti laatikkoon noin merkittävästi!?
Livedatasta katselin, niin maf actual arvo oli maksimissaan 500-600 paikkeilla, kun
annoin tossua... Ross-techin sivujen mukaan pitäisi olla vähintään 850-900 3000rpm:llä...
Eli onkohan se maffi sitte rikki? Vai voiskohan siitä selvitä putsaamisella?
Muita ideoita?
No tehoton se oli piuha kiinnikkin ;-)
Mutta maffissa tuo vika taisi olla, putsasin isopropanolilla anturin, ja osa tehoista tuli takaisin,
mutta siltikään ei VCDS näyttänyt kuin 500-600 lukemia. Ostin motonetistä sen halvimman anturin (siis pelkkä anturi), ja sain heti lukemat nousemaan 950 tietämille, ja kaikki puhti oli
taas tallella.
Case closed.
Mutta maffissa tuo vika taisi olla, putsasin isopropanolilla anturin, ja osa tehoista tuli takaisin,
mutta siltikään ei VCDS näyttänyt kuin 500-600 lukemia. Ostin motonetistä sen halvimman anturin (siis pelkkä anturi), ja sain heti lukemat nousemaan 950 tietämille, ja kaikki puhti oli
taas tallella.
Case closed.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa