1,9 Powerdiesel 96 kW

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

penax
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.3.2005 15:25

1,9 Powerdiesel 96 kW

ViestiKirjoittaja penax » 14.9.2011 12:59

Pitkästä aikaa täällä katselemassa Kuppelwaagenin juttuja.

Olen tällainen autojen loppukäyttäjä, sanan varsinaisessa merkityksessä, eli minun jäljiltäni kulkine menee yleensä paaliin. Nykyinen messersmitti alkaa nyt vuorostaan olla paalikunnossa, ja seuraaja on hakusessa.
Olen vuosien mitaan ajanut muutamankin Volkkarin (mm. Transporter, Golf, Jetta, Passat) paaliin, joten kokemusta noista on, vieläpä pääosin myönteisiä.

Nyt olisi kiikarissa Passattifarkku tuolla 96 kW Powerdieselillä. Tästä sitten muutamia kysymyksiä.

Eikös tuo 96 kW olekin pumppusuutinkone? Millaisia kokemuksia sen kestävyydestä on kertynyt? Olen kuullut vähän sieltä sun täältä, että pumppusuutintekniikan kanssa olisi ollut eriasteisia ongelmia. Minkätyyppisiä on tullut vastaan? Varmaan suht kalliita juttuja, kun ei itse boi tehdä juuri mitään?

Eli, kannattaako tuollaiseen kättänsä liata?

Kaikenlaiset kokemukset asiallisesti kommentoituina ovat tervetulleita.

Edit: Muutama typo korjattu...

-penax-

penax
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.3.2005 15:25

ViestiKirjoittaja penax » 14.9.2011 14:16

Mikä se lie tuon moottorin tyyppi?

-penax-

penax
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.3.2005 15:25

ViestiKirjoittaja penax » 14.9.2011 14:20

Niin, ja vielä. Onko noissa se surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä? Siitäkin on kuulunut kaikenlaista... ;)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 14.9.2011 15:45

Eipä noissa ole suuttimissa vikoja ihmeemmin, viat koskee 2.0tdi koneita ja sielläkin vain tiettyjä. Kone kyllä kestää...

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 14.9.2011 16:15

Itellä oli 4Motion Borassa tuo sama kone. ASZ moottorikoodi muistaakseni.

Kerkesin ajella autolla lähes 300 tkm ja siitä ajasta 180 tkm lastutettuna.
Ei ollut ongelmia suuttimien eikä kyllä kaksoismassavauhtipyörän kanssakaan. Yhden ainoan kerran jätti välille kun välijäähdyttimestä irtos putki kesken kiihdytyksen.

Voin suositella ainakin omakohtaisten kokemusten perusteella. Mutta kait noissakin on niitä maanantai yksilöitä?

Luotettavampi peli kait tuo Bora oli kuin nykyinen A4:nen (nimimerkillä suuttimia 1600 eurolla viime viikolla...)

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 15.9.2011 12:30

A4 96kw AVF koneella ajettu 270tkm. Moottoriin vaihdettu normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi vain yksi lämpöanturi ja uusi ohjelma 100tkm kohdalla. Longlifesta luovuin heti 60tkm kohdalla kun auton ostin.

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 15.9.2011 15:57

-03 bora asz koneella, 6v manuaalilla ja 295 mittarissa. Longlifellä ajeltu enimmäkseen ja hyvin rokkaa ohjelmoituna. Monenlaista pientä on ollut, mm jarruvalojen kytkin pimahti eilen(pikaisesta korjauksesta ISO kiitos Niskan Autolle Imatralle) suutinten johtosarja viime talvena, ym muuta pientä kuluvaa osaa. Isommista mainitakseni: Kytkinpaketin uusinta ohjelmoinnin jälkeen, noin 120000 km sitten. Muutoin huolleltu merkkiliikkeessä ja muutenkin pidetty kuin omaa, eli ei revitelty pahemmin. Mukava kulkine, hyvine ajo - / moottorin ominaisuuksineen. Autossa kaikki toimii, lukuunottamatta tankin läpän aukaisunapin valoa keskikonsolissa :-)

Alkais olla vaihtoiässä, muttei saa vaihdossa mitään, kuntoonsa nähden, eli ajo jatkuuuuuu

penax
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.3.2005 15:25

ViestiKirjoittaja penax » 15.9.2011 20:28

http://www.autoshoppingcenter.com/Volks ... scode.html ei tunne ASZ:aa Passatissa. Lienee joku muu koodi.

-penax-

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 15.9.2011 20:29

AVF on passatissa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 16.9.2011 12:43

Eikä moottorikoodilla niin väliä ole, kunhan se on 1.9tdi ja pumppari niin kyllä samat asiat pätee pääosin.

tven
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.11.2011 12:29

ViestiKirjoittaja tven » 19.11.2011 12:54

Minulla on Saksasta kolme vuotta sitten 70000km ajettuna tuotu 96kw tiptronic powerdiesel farkku.Nyt ajettu 210000km.Vaihdettu jarruvalokytkin,etujarrulevyt,pari lämpötila-anturia.Pelaa kuin buikki,kulutus 5,6 litraa satasella,kulkee aivan riittävästi ja ohituskiihtyvyys hyvä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa