Ostajalle opastusta (Leon FR TDI)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

Ostajalle opastusta (Leon FR TDI)

ViestiKirjoittaja Jarppi » 30.7.2011 13:44

Morjensta kaikille oon uus naama foorumilla.

Kävin katsomassa ja koeajamassa Leon FR TDI. Vaihtoehtosia kappaleita on kaks, 07 146tkm ja 08 130tkm. Yleensäkki kiinnostaa että onko tosta vehkeestä mihinkään. Oon ainakin juttuja kuullu että VAG 2.0 TDI ssä olis pumppusuuttimissa häikkää ja tonnin lasku tulee kun sen korjauttaa. Kertokaa kokemuksia kärrystä jos jollakin on ja infoa kaipais siitä että missä vaiheessa on siirrytty common rail tekniikkaan ja onko se parempi kuin pumppusuutintekniikalla oleva kone? Ja sen varalta ettei ole kenenkään entinen auto, tässä linkit molempiin lööneihin. Jos sattuu olemaan kertokaa ihmeessä.

http://www.nettiauto.com/seat/leon/4144564


http://www.nettiauto.com/seat/leon/3949665

Onkohan 07 ja 08 välillä minkälaisia eroja vai onko mitään? Kyselin sieltä ja täältä kukaan ei osannut sanoa? Tosta kamuxilla olevasta seatista saisin hintaa pois kun tönäsen oman romun vaihdokkina + sukulaisalet päälle.

E: tosta söötin mankasta tietääkö joku sanoa kuinka siististi saa pois jos tahtoopi vaihtaa? Ja eikö ookki 2 din?
Viimeksi muokannut Jarppi, 30.7.2011 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.7.2011 13:52

Mulla oli tuollainen FR ('08) parin vuoden ajan. Ei juuri muuta negatiivista sanottavaa kuin että rengasmelu sisällä häiritsee jonkin verran. Omallani oli tosin ajettu vain 60tkm kun myin sen (perheenlisäyksen takia). Kerran DPF:n regeneroinnista tuli vikakoodi, mutta ei muuta kuin auto sammuksiin ja uusiksi käyntiin, eikä ongelmia sen jälkeen.

Omaan makuun ehkä hiukan laiska alle 2000 rpm, ohjelmoinnilla tuo parantui huomattavasti. Jos valitsemaan pääsee, niin ota sellainen malli jossa BT-handsfree, se on hyvä varuste :)

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

ViestiKirjoittaja Jarppi » 30.7.2011 13:57

Joo rengasmelusta ja alakierrosten väännöstä on paljon porukka valittanut oikeestaan ainoat asiat mistä on kuullu kummemmin. Huomasin nää itekki koeajolla ja ajattelin että jos sitä nyt mattoa löis johonkin väliin. Vastaavat A3 saattais olla jollain mittarilla parempi ainakin noiden asioiden suhteen mutta talous ei anna myöten kun en mitään bangladesh mallia halua. Mistähän tohon saa järkevän lastun. Tarjontaa on niin sairaana sekaisinhan tässä menee. Mitä meinaa DPFn regenerointi :P

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 30.7.2011 17:44

http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=98

Lue parin ekan sivut 2.0tdi koskevat thredit niin viisastut paljon. Regenerointi on dpf:n "puhdistus".

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.7.2011 21:15

Tollasen lastuttaminen on aavistuksen hankalaa johtuen Siemensin tekemästä ohjainlaitteesta. Mun auto oli viime vuoden keväällä GTI-lehden lastuvertailussa "uhrina" ja MTM:n ohjelma mulle siihen sitten lopulta jäi, kun sain pitää haluamani :)

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

ViestiKirjoittaja Jarppi » 31.7.2011 13:24

Kiitos infosta. mistähän kyaeisen artikkelin pääsis lukemaan? jonku lastun sinne vois tuupata jos auto pihaan saapuu.


E: lueskelin noita audifoorumeita ja alko tuo suutinhomma pelottamaan oikeesti. kuinka paljon näissä paukkuu ne? ja voiko tosiaan olla että ei muka korjaamalla parane? eihän tässä enää tiiä minkä auton ostaa kaikki on perseestä.

E: oonko käsittäny oikein että noissa rikkoutuneissa vehkeissä on yhteistä että lähes kaikki on lastutettu? eli jos jättää sen vakio siemensin moottorinohjauksen niin olisi varmempi?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.8.2011 7:43

En osaa vastata, itelläni ei niin paljoa kokemusta. Sen verran täytyy vielä täydentää, että nyt on pihassa Octavia samalla tekniikalla, mittarissa 260tkm ja toimii ihan täysin. Ei tosin oo itelläni ollut kuin nelisen kuukautta, joten en osaa sanoa onko tehty mitään isompia korjauksia, huoltokirjassa ei ainakaan ole merkintöjä.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 3.8.2011 16:03

Softaamisella ei ole mitään yhteyttä suuttimien hajoamiseen, omat vaihdettiin ennen softausta. Osanumero on myös muuttunut, joten on toivoa että uudet suuttimet eivät hajoa. Ja netin perusteella, on 100% varmaa et suuttimet hajoaa 100-200tkm välillä :) Itsellänikään ei ole suutinremontista muuta dokumenttia kuin se, että tieto siitä löytyy audin tietokannasta.

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

ViestiKirjoittaja Jarppi » 3.8.2011 16:15

Ok eli vähän on odoteltavissa. Nyt on tulossa pihaan -07 vm 146tkm ajettu malli. Saksasta tuotu. Kaupan voi vielä peruakki, kertokaahan nyt nopeesti hyvää ja huonoa autosta miksi kannattais ostaa ja miksi ei.

Kiinnostaa myös tuo talvikeli että lämpeneekö masiina ollenkaan?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.8.2011 19:08

Ei ole semmoista n. 200tkm ajettua PD170 härpäkettä tullut vastaan mistä ei olisi suuttimia vaihdettu.

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 3.8.2011 19:48

Omaan Alteaani olen ollut kyllä tyytyväinen. Lämpenee kyllä talvellakin, jopa lyhyellä ajolla.
Rengasmelu on varmaan häirtsevin "vika", mut eipä parane valittaa ku alla on 225/40-18 setti.
Ja koneena siis 2.0 tdi, BKD.

Ja asiasta leppäkerttuun, onko kenelläkään tietoa tämän historiasta ?

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

ViestiKirjoittaja Jarppi » 4.8.2011 23:25

Nyt se on sitte tulossa pihaan. 07 mallia. saksasta tuotu oon eka omistaja suomessa. ollu siellä liisingvehkeenä ja paperit ja menneisyys turvallinen. serkkupojan kautta ostin eli voinen kai muutenki luottaa. ei oo persehellaa eikä lohkolämppäriä. jotai eberiä p kai laittaa? bt handsfree löytyy. oli ihan mukava varuste. talvirenkaat jäi saamatta kun niitäisitä ei ollut. saan ostettua samaiselta serkulta nekin käypään hintaan. nyt olis tarjolla hyvä polo. ostakaa pois tai vaihtakaa vanteisiin.

Jarppi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 30.7.2011 13:33

ViestiKirjoittaja Jarppi » 18.11.2011 13:56

Pumppusuutin kosahti. Kustannukset siellä tonnin luokassa. Mitenkähän on vieläkö autoliike on vastuussa kun elokuun alussa ostin auton ja alle 10tkm ollut ajossa?

Sipsi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.11.2011 15:51

ViestiKirjoittaja Sipsi » 18.11.2011 14:25

Kyllä voisi kuvitella tuollaisen vian menevän myyjän piikkiin. Tosin autokauppahan varmasti ensin sanoo, että ei mene, jos ei perustele hyvin. Hyviä ohjeita löytyy kuluttajaviraston sivuilta -> http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa