1.9 TDi BKC / BJB ulvoo / vinkuu kaasua painaessa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDi BKC / BJB ulvoo / vinkuu kaasua painaessa
Morsian soitteli tienpäältä sanoi että auto pitää kummaa ääntä. No siinä sitten jo puhelimessa kuulin kuinka auto vinkuu kun painaa kaasua. Turboko tuosta nyt kajahti? Uskaltaako ajaa korjaamolle? Mistä edukkaasti uusi turbo ja mikä homma tuo on vaihtaa?
Viimeksi muokannut apche, 12.11.2011 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyköhän tämä suoraan?
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=24913328
Ja kannattaako laittaa tuon verran ajettua? Halpa olisi...
edit:
olisi siellä näemmä muitakin, ilmeisesti juuri sama kuin mulla tuossa, mutta yli 100tkm ajettu.
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=20800660
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=24913328
Ja kannattaako laittaa tuon verran ajettua? Halpa olisi...
edit:
olisi siellä näemmä muitakin, ilmeisesti juuri sama kuin mulla tuossa, mutta yli 100tkm ajettu.
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=20800660
Ok, eli täytynee kysellä tehdafixatun hintaa finturbolta ja muualta. Jos ne lähelle tonnia menee, ja ei sopivaa isompaa bolt-on mallia löydy, niin taidanpa tilata tuollaisen vastaavanlaisen purkuosan.
Tässä muuten ääninäyte tuosta omasta -> http://www.youtube.com/watch?v=mlRrvnKxh5Q
Tässä muuten ääninäyte tuosta omasta -> http://www.youtube.com/watch?v=mlRrvnKxh5Q
Itse tilasin reilu vuosi sitten täältä:
http://en.turbolader.net/
Maksu hoitui EU-tilisiirtona ja kaikki meni hyvin. Aluksi pyysivät vielä lähettämään kuvan turbon tyyppikilvestä kun oli tarjolla kahta eri mallia.
http://en.turbolader.net/
Maksu hoitui EU-tilisiirtona ja kaikki meni hyvin. Aluksi pyysivät vielä lähettämään kuvan turbon tyyppikilvestä kun oli tarjolla kahta eri mallia.
Nyt on korvikeauto alla ja siten tällä turborempalla ei niin kiire olekaan, joten voi vähän miettiä missä ja kuka rempan tekee.
Se huomio tässä tuli tehtyä, että tähän romuun ei sitten mikä tahansa turbo käykään koska on kiinteällä pakosarjalla. Eli nykyinen on KKK BV39 (038 253 014 G). Mikähän ero on tuolla ja 038 253 014 F:llä?
Uusien/tehdaskunnostettujen ahtimien hinnat on vaihdellut Saksan n. 500€::sta merkkiliikkeen 1700€:een. Halvin suomessa reilu 600€ 12kk:n takuulla ja tuohon taidan tarttua.
Jos ahtimelle annetaan 12kk:n takuu ja vaihdatan sen jossain pajassa, niin miten käy takuun jos ahdin hajoaa? Saan uuden tilalle, mutta maksan taas ahtimen vaihdon itse?
Ongelma vain on se että mikä tuon ahtimen sitten hajotti? Meni kuitenkin niin yhtäkkiä varoittamatta. Itsekin tuon voisin vaihtaa, mutta jos tuo johtuukin jostain muusta kuin siitä että tuli kilometrit nykyisessä täyteen, niin mielellään veisin osaavalle pajalle joka asiasta tietäisi ja tarjoisi ns. koko remontin sovittuun hintaan ja selvittäisi että mikä tuon hajoamisen aiheutti.
Se huomio tässä tuli tehtyä, että tähän romuun ei sitten mikä tahansa turbo käykään koska on kiinteällä pakosarjalla. Eli nykyinen on KKK BV39 (038 253 014 G). Mikähän ero on tuolla ja 038 253 014 F:llä?
Uusien/tehdaskunnostettujen ahtimien hinnat on vaihdellut Saksan n. 500€::sta merkkiliikkeen 1700€:een. Halvin suomessa reilu 600€ 12kk:n takuulla ja tuohon taidan tarttua.
Jos ahtimelle annetaan 12kk:n takuu ja vaihdatan sen jossain pajassa, niin miten käy takuun jos ahdin hajoaa? Saan uuden tilalle, mutta maksan taas ahtimen vaihdon itse?
Ongelma vain on se että mikä tuon ahtimen sitten hajotti? Meni kuitenkin niin yhtäkkiä varoittamatta. Itsekin tuon voisin vaihtaa, mutta jos tuo johtuukin jostain muusta kuin siitä että tuli kilometrit nykyisessä täyteen, niin mielellään veisin osaavalle pajalle joka asiasta tietäisi ja tarjoisi ns. koko remontin sovittuun hintaan ja selvittäisi että mikä tuon hajoamisen aiheutti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa