1.9 TDi BKC / BJB ulvoo / vinkuu kaasua painaessa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

1.9 TDi BKC / BJB ulvoo / vinkuu kaasua painaessa

ViestiKirjoittaja apche » 11.11.2011 21:00

Morsian soitteli tienpäältä sanoi että auto pitää kummaa ääntä. No siinä sitten jo puhelimessa kuulin kuinka auto vinkuu kun painaa kaasua. Turboko tuosta nyt kajahti? Uskaltaako ajaa korjaamolle? Mistä edukkaasti uusi turbo ja mikä homma tuo on vaihtaa?
Viimeksi muokannut apche, 12.11.2011 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.11.2011 21:11

Pamahtiko kun alko? Olisko ahtoputki irti? Savuttaako?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 11.11.2011 21:20

Ei kuulemma mitään pamahduksia ollut kuullut, tosin musat oli pauhannut isolla. Nyt on auto pihassa ja tosiaan ulisee heti kun kaasua hipaisee. Eli voisiko nuo viitata siihen että ahtoputki ois irti?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.11.2011 22:01

kulkeeko normaalisti?? jos perinteisesti ahtimen siipi vääntynyt joka aiheuttaa vinkumisen...?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 11.11.2011 22:10

Ei kuulemma kulkenu normaalisti, ei tosin uskaltanu polkeakaan kovin, enkä myöskään minä kun tuossa kävi pihatiellä kokeileen...

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 12.11.2011 10:38

Turbo on hajalla, ahtimen siivissä ja kotelossa jälkiä, sekä sirisee. Ulina tuossa loppui täysin kun pajalle ajoin.. No mistäs nyt uusi tilalle ja nopeasti?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 12.11.2011 11:37

Nopeiten varmaan saat finturbolta.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 12.11.2011 15:57

Käyköhän tämä suoraan?

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=24913328

Ja kannattaako laittaa tuon verran ajettua? Halpa olisi...

edit:

olisi siellä näemmä muitakin, ilmeisesti juuri sama kuin mulla tuossa, mutta yli 100tkm ajettu.

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=20800660

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.11.2011 16:28

No toi ylempi ei käy suoraan jos sulla on 1.9 ilman DPF:ää, toi ylempi on DPF:llä olevasta 8v 2.0TDI:stä, ahtoputket on erilaiset ja näyttävät lähtevän eri suuntaan.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 12.11.2011 16:33

Ok, eli täytynee kysellä tehdafixatun hintaa finturbolta ja muualta. Jos ne lähelle tonnia menee, ja ei sopivaa isompaa bolt-on mallia löydy, niin taidanpa tilata tuollaisen vastaavanlaisen purkuosan.

Tässä muuten ääninäyte tuosta omasta -> http://www.youtube.com/watch?v=mlRrvnKxh5Q

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 12.11.2011 20:19

Ebaysta lähtis n. 500€lla uusi KKK BV39. Mikä se nyt on Garretin vastaava malli, GT1749V? Kumpi on parempi?

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 13.11.2011 5:05

Itse tilasin reilu vuosi sitten täältä:

http://en.turbolader.net/

Maksu hoitui EU-tilisiirtona ja kaikki meni hyvin. Aluksi pyysivät vielä lähettämään kuvan turbon tyyppikilvestä kun oli tarjolla kahta eri mallia.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 13.11.2011 8:53

Laitoin tuonne kyselyn exchange turbosta, eli ilmeisesti vanha menisi vaihdossa.

Alvelin, mitä maksoi tuolta turbo?

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 13.11.2011 16:09

Hintaa tuli n.720 eur postikuluineen, kun halvin täällä oleva oli 1100 ja oli aito/uusi. Mulla on 2 litrainen kone. Kannattaa kysyä VW-liikkeestä vaihto-osana hintaa.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 16.11.2011 22:16

Nyt on korvikeauto alla ja siten tällä turborempalla ei niin kiire olekaan, joten voi vähän miettiä missä ja kuka rempan tekee.

Se huomio tässä tuli tehtyä, että tähän romuun ei sitten mikä tahansa turbo käykään koska on kiinteällä pakosarjalla. Eli nykyinen on KKK BV39 (038 253 014 G). Mikähän ero on tuolla ja 038 253 014 F:llä?

Uusien/tehdaskunnostettujen ahtimien hinnat on vaihdellut Saksan n. 500€::sta merkkiliikkeen 1700€:een. Halvin suomessa reilu 600€ 12kk:n takuulla ja tuohon taidan tarttua.

Jos ahtimelle annetaan 12kk:n takuu ja vaihdatan sen jossain pajassa, niin miten käy takuun jos ahdin hajoaa? Saan uuden tilalle, mutta maksan taas ahtimen vaihdon itse?

Ongelma vain on se että mikä tuon ahtimen sitten hajotti? Meni kuitenkin niin yhtäkkiä varoittamatta. Itsekin tuon voisin vaihtaa, mutta jos tuo johtuukin jostain muusta kuin siitä että tuli kilometrit nykyisessä täyteen, niin mielellään veisin osaavalle pajalle joka asiasta tietäisi ja tarjoisi ns. koko remontin sovittuun hintaan ja selvittäisi että mikä tuon hajoamisen aiheutti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa