Vnt ahtimen irroitus (bkd mosa) Kiirus....!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

Vnt ahtimen irroitus (bkd mosa) Kiirus....!

ViestiKirjoittaja mariko » 4.4.2010 9:48

Tarkoitus olisi mahdollisesti huollattaa Professional motorssilla Golf v 2.0 tdi bkd koneen vnt ahdin,tuppaa vislailee/huokailemaan jo päivittäin että ajattelin josko huollettas ennenkuin porsii kokonaan,kysymys kuuluukin onnistuuko ahtimen irroitus ihan kotii konstein? Kaikki vinkit otetaan vastaan,myös mieleipiteet huollon järkevyydestä vastaan uusi ahdin...vaihtoehtoja saa ja pitää antaa.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 4.4.2010 11:07

garretin mielipide on että vnt-ahtimia ei huolleta.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.4.2010 11:25

Ahdin on helppo irroittaa alakautta kun auto on nosturilla. Pakoputken kun ottaa irti tullee kivasti tilaa.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 4.4.2010 16:59

Ei juuri kiinnosta garretin mielipide,tiedän jutun juonen noin suurinpiirtein.Luotan Professionaalin osaamiseen kyllä,mutta onko järkevämpää huollattaa orkkis vai ruuvata tilalle joku muu,mikä? bolt-on pitäis melkein olla,joten fiksummat neuvokoot.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.4.2010 17:07

samalla työllä sinne menisi fin-turbon hybridi, bolt-on tottakai

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 4.4.2010 18:12

fin-turbon hybridi,kerro lisää? Edut/haitat...onko niitä? Teho reservit...kaikki!!!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.4.2010 22:44

onhan niissä reilusti sitten varaa ottaa sitä voimaa, ohjelmalla ja tuolla ahtimella se 200 ja 400 lukemat taitaa irrota kivuttomasti. taisipa olla kohtuu edullinenkin vielä.

tuosta numerosta saat miehen kiinni joka tietää asiasta paremmin ja tekee tarjouksen: Markus Savolainen p. 045 - 112 6599

tuntuu ainakin kestävän paremmin kun vakiot ja autot tuntuu toimivan paremmin kun vakiona

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 5.4.2010 7:54

Pari sataa ja neljä sataa kuulostaa ihan riittävältä,ainakin minun käyttöön...soitellaan ja kysellään asiasta lisää.

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 29.6.2010 20:37

Lainataas tätä pikkasen...

Omassa Alteassa on juurikin tuo BKD-mylly ja ongelmaa on. Suhistelee kuten bensaturbon dumppi, päästää siis sellaisen suhauksen kun kaasusta hellittää. Lisäksi suhina/vihellys kuuluu tasakaasulla ajettaessa. Onko selkeästi kuvaamani viat viitteitä turbon antautumisesta vai muusta ;)

Autossa on onneksi takuuta, mutta jo kahteen otteeseen koitettu korjata. Ei kuulemma ole näkyvää mekaanista vikaa :)

Hyvän selityksen sain paikalliselta merkkikorjaamolta, jolla tosin Seat ollut vasta tovin. Kuitenkin ihan VW-merkkiliike. Kertoivat että Seatit ovat niin uusia korjattavia heille ;)
Totesin että eihän tuota konetta ole ollut kuin 5 vuotta volkkarilla, joten onhan se uutta. Veti huoltoneuvoja hiljaiseksi.

Kertokaa mielipiteitä. Myös muovisen baipässin olen kuullut olevan mahdollinen syyllinen.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 29.6.2010 21:45

Pakko todeta, dieselissä ei ole bypassia kun ei ole kaasuläppääkään.

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 30.6.2010 8:44

^ No olkoon sitten dumppi :) Odotellaan mitä tapahtuu ennenkuin huoltoon päästään.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 30.6.2010 12:01

Pakko todeta, dieselissä ei ole dumppia kun ei ole kaasuläppääkään.

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 30.6.2010 17:35

^ Miksi huoltoneuvoja sitten kertoi tälläisestä vaihtoehdosta ? Uskon kuitenkin heidän jotain tietävän tekniikasta, ainakin enemmän kuin itse.

Kuuluisiko takuuhuollosta jäädä jokin lappu minulle ? Mitään tositteita ei minulla ole annettu, enkä siis voi kuin arvailla mitä on tehty tai ei ole tehty. Seuraava kerta on viimeinen kun kyseinen liike sitä korjaa, vaihdan toiseen merkkikorjaamoon.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 30.6.2010 21:06

Onnistuu täysin kotikonstein turbon irroitus, jopa pukeille ajettuna(ei nosturi pakkoa). Pakoputken eka pala irti niin turbo mahtuu tulemaan sitä kautta pois.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 30.6.2010 21:47

Myös vetoakseli kannattaa ottaa pois tieltä, helpottaa huomattavasti.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.7.2010 9:06

Miksi huoltoneuvoja sitten kertoi tälläisestä vaihtoehdosta ? Uskon kuitenkin heidän jotain tietävän tekniikasta, ainakin enemmän kuin itse.

Joskus taikuri itsekin hämmästyy...

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 16.11.2011 21:47

Onko 1.9 TDi BJB:ssä myös näin että alakautta turbo pakosarjoineen irti? Eikö tuo tule yläkautta jos irroittaa EGR:n imusarjoineen ja putsaa ne samalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa