1.9d ->

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

1.9d ->

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 25.10.2011 18:44

Terve!
Ajattelin kysellä oisko teillä mitään tietoa saako tuollaiseen seat toledon 1.9d edes vähän lisää tehoa melko helposti? moottori on siis 1Y. Ja samalla että käykö golf 2 vai 3 iskarit/jouset tällaiseen?

Kiitän!

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 25.10.2011 19:03


htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 25.10.2011 20:34

Golf/Jetta 2 iskarit käy, mutta en laittais. Toledo painaa kuitenkin toista sataa kiloa enemmän. Golf3/Vento -1994 iskarit käyvät myös, niissä varmaan painotkin sattuvat paremmin. Tarvikkeena ovat kyllä aika lailla samassa hintaluokassa kaikki, että sama kai se on ostaa ihan Siittimeen tarkoitetut jouset, vai?

Sit toinen kova tehonlisäysvinkki jo mainitun linkin lisäksi on egr:n poisto ja imusarjan putsaus.

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 26.10.2011 16:53

alkaakohan pukkaamaan mustaa pilveä kun syöttöruuvia kääntää? :D onko kannattavaa? onko se syöttöruuvi heti suoraan etupuolella sitä syöttöpumppua vaiko alapuolella.

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 29.10.2011 11:51

Tässä olis vähän kuvia. Onko se syöttö,tyhjäkäyntiruuvi joku noista ruuveista kuvassa vai?
Kuva

Kuva

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 29.10.2011 13:13

Syöttöä kestää lisätä niin kauan kuin auto menee savutustestistä läpi.

Helpoin viritystapa, jolla saa jotain konkreettista aikaiseksi, on turbotus. AAZ-koneen kamppeet käyvät suoraan, elikä pumppu, pakosarja + turbo (+ imusarja).

Jos meinaat leimata turbomuutokset, vaihda koko kone AAZ:n.

Tuossa 1Y.ssä on 64 hv vakiona. Jos virittämällä vaparia saat irti vaikka 70 hv, onhan siinä 10 prosenttia lisää.

Kuitenkaan 1200 kg auto ei tuolla koneella kovin kummoisesti liiku, nimim. kokemusta on.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.10.2011 22:11

http://www.cxoc.net/index.php?topic=12308.0

Kumpi tuo sinun pumppu, bosch vai lucas ?
Lucas vaikeampi säätää?

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 30.10.2011 0:36

jos muistan oikein niin on boschin pumppu. Onkos se syöttöruuvi joku noista ruuveista tuossa kuvassa jonka postasin kun olen vielä vähän epävarma että mistä säätää. :)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.10.2011 11:08

http://bartebben.com/parts/citroen/xant ... b712c.html

Valo ja pieni peili avuksi, löytyy pumpusta merkki, tuon sinun kuvan mukaan ei kumpikaan syötön säätö ruuvi?

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 31.10.2011 15:52

mitä minä näin niin siinä koko pumppu mötikässä sen iskarin näkösen jutun takana lukee bosch joka ei ole mihinkään palaan kirjotettu vaan suoraan pumpussa..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.10.2011 17:20

http://www.netikka.net/vepiku/viritys/1.9tdpumppu.JPG

Ensimmäinen säätöruuvi(lukittu/sinetti) nestepään päällä on syötönsäätö, kuvassa näkyy hyvin, puoli kierrosta myötäpäivään riittää?

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 4.11.2011 20:50

syöttöruuvi ruuvattu tappiin. noin puoli kierrosta sai ruuvata. Ei savutta melekeen yhtään vaikka antaa kunnolla kierroksia. Eihän se tarviskaan savuttaa mutta olis mukavaa jos edes vähä :P. Savuttaako muilla joilla on 1.9d paljon jos on tappiin ruuvattu syöttöruuvi?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.11.2011 21:03

"syöttöruuvi ruuvattu tappiin. noin puoli kierrosta sai ruuvata."

Poistitko/käänsitkö sinetin/lukituksen siitä säätöruuvin juuresta, ei liiku muuten "tappiin", ja varmana savuttaa kuin kuorma-auto pakkasella!

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 4.11.2011 21:19

Oli väärä hälytys :) Kävin vielä kokeilemassa niin savua tulee kunnolla ;) En tiedä mikä oli mutta ny on hyvä.

Golf^GT
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.10.2010 12:39

ViestiKirjoittaja Golf^GT » 6.11.2011 13:33

Vielä yksi juttu kun en uutta topikkia viitsi tehdä että käykö vw golf 3 iskarien jouset tuohon seat toledon -98 iskareihin kun semmoiset löytyis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa