eli olis tällainen ropleema. huomasin että auto jätti pihaan sateella sateenkaaren. sitten sateenkaaren päässä ei ollut aarretta vaan vuotava diesel pumppu!!
Vuotaa oudosti. jos ajaa, ja pysähtyy pysäkille auto kokoajan käynnissä niin ei tule tipan pisaraakaan. sitten kun antaa auton seistä ja käynnistää niin lirauttaa suunnilleen tuollaisen mehukattipurkin korkillisen dieseliä, sitten loppuu. ajaessa en tiiä miten polettaessa kusee, mutta ainakin ajotietokoneen kulutuslaskuriin verrattuna hukkaa noin 1.2l itraa ainetta. (tankkaamalla laskettu)
Otin moottorin suojamuovin pois ja tiirasin käynnistäessä. Näytti tulevan pumpun moottorinpuoleiselta sivulta.
Oisko kellään tietoa??
Sitten jos pumppu pitää irroittaa ja lähettää huoltoon niin pitääkö jakopää avata. Tein jakopään rempan ja luullakseni pumppua ei saa irti ellei ota pumpun hammaspyörää jakoremmiltä pois.
Pitääkö paikkansa?
Jos pitää lähettää huoltoon niin olisko mitään suositeltavaa liikettä yms. lupasivat tuolla tampereella noin 300-400e tiiviseiden vaihdon ja huollon viikon toimitus ajalla.
passat 1.9TDI 98. Diesel pumppu lirauttelee
Valvoja: ffp jäsenet
Turhaa sitä muita tiivisteitä vaihtamaan kuin se vuotava, tosin luulen ettei tarvitse tehdä edes sitäkään, vaan vuoto johtuu jostakin muusta kuin vioittuneesta tiivisteestä. Näytät olevan Jyväskylästä, joten pumpun lähettäminen Tampereelle tiivisteiden vaihtoon on hieman outoa? No, kuitenkin. Kannattaa ihan ensimmäiseksi katsoa tarkasti mistä vuoto tulee, sen perusteella voi päätellä tarvitseeko pumppua käyttää irti.
miten niin outoa lähettää tampereelle. onko jyväskylässäkin joku joka huoltaa pumppuja. kyselin korjaamoilta ja kaikki olisivat irroittaneet pumpun ja lähettäneet huoltoon.
kyselemällä sain tuon:
Tammer Diesel Oy
Tampere - Lakalaiva
Asentajankatu 5, 33840 Tampere
Matkahuollolla pumppu sinne ja kuulemma viikon sisällä tulis takasi.
Tuossa vielä ongelmana se että en nää kovin tarkkaan vuotokohtaa irroittamatta pumppua, ja sitten kun se on käsissä niin miten saan sen vuotamaan. en viittis huvikseen kokeilla kun vois saaha täätä jonkun hyvän neuvon.
Ensiviikon alussa avaan keulan huolto asentoon ja katon näkiskö sitten paremmin. olis tarkotus vaihtaa samalla vesipumppu ja termostaatti.
kyselemällä sain tuon:
Tammer Diesel Oy
Tampere - Lakalaiva
Asentajankatu 5, 33840 Tampere
Matkahuollolla pumppu sinne ja kuulemma viikon sisällä tulis takasi.
Tuossa vielä ongelmana se että en nää kovin tarkkaan vuotokohtaa irroittamatta pumppua, ja sitten kun se on käsissä niin miten saan sen vuotamaan. en viittis huvikseen kokeilla kun vois saaha täätä jonkun hyvän neuvon.
Ensiviikon alussa avaan keulan huolto asentoon ja katon näkiskö sitten paremmin. olis tarkotus vaihtaa samalla vesipumppu ja termostaatti.
Mulla oli samaa oiretta pari vuotta takaperin,kylmänä valuttaa hetken mut taukos sit. Pajalla ehdottivat ekaks pumpun täysremppaa/tehdaskorjattua pumppua kun sillon ajettu 350000km. Hinta olis ollu töineen noin 1700€ joka turhan hintava ton ikäiseen kiuluun. Suostuivat sit vaihtamaan kaikki tiivisteet ja stefat mihin pääsi käsiks pumppua irroittamatta,hinta alle 200€ ja pelannu ainakin 40000km. Heti rempan jälkeen pamahti vesipumpulta lähtevä vesiletku joka pumpun alla,pehminnyt ihan haperoksi naftakylvyssä. Sai sen vaihdettua yläkautta mukavassa pakkas-säässä parkkipaikalla,kantsii tietty tarkastaa jos keula auki ja räplää muutenkin vesipumpun liepeillä.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Minulla kulutus on pyörinyt siinä 5,2 - 5,4l /100km. Ajo on pääasiassa matka-ajoa. Täällä meillä päin kun ei oikeen tuota kaupunkia ole mitä ajaa... Mutta tiestö jota jatkuvasti ajan kattaa kaikki moottoritietä alemmat vaihtoehdot aina juuri ja juuri henkilöautolla ajettavaan tiehen.
Sen verran on sitä kaupunkiajoa tullu tehtyä että käväsin lomareissulla Helsingissä. Tuolle matkalle kertyi pituutta reipas tuhannen kilometrin verran. Kulutus tuolla matkalla oli 4,6l/100km.
Sen verran on sitä kaupunkiajoa tullu tehtyä että käväsin lomareissulla Helsingissä. Tuolle matkalle kertyi pituutta reipas tuhannen kilometrin verran. Kulutus tuolla matkalla oli 4,6l/100km.
mun reilumpi kulutus johtunee kahdesta viasta. turbiinista ja pumpusta. kulutus laski hieman kun sain turbiinikytkimen oireilun korjattua shudder fixx:illä.
toinen vika on tuo pumpun vuoto..
Mutta... sain aikaseksi haettua tuon käärmekameran ja sillä tiirasin pumpun alle. näytti tippa tulevan pumpun rungon ja päässä olevan 3-4cm paksun laipan (josta lähtee diisseliputket) välistä. nyt oottelen vaihtopumppua. uusi paikoilleen ja vanha huoltoon. ilmottelen kun vika selviää tarkemmin.
toinen vika on tuo pumpun vuoto..
Mutta... sain aikaseksi haettua tuon käärmekameran ja sillä tiirasin pumpun alle. näytti tippa tulevan pumpun rungon ja päässä olevan 3-4cm paksun laipan (josta lähtee diisseliputket) välistä. nyt oottelen vaihtopumppua. uusi paikoilleen ja vanha huoltoon. ilmottelen kun vika selviää tarkemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa