Morjesta!
Eli tuollanen 1,6 rieseli kärppy on ollut ja palvellut jo monta vuotta hienosti. Nyt siihen on ilmaantunut kuitenkin vika(!)
Eli selitys:
Hehkun merkkivalo on alkanut välähtämään, kun mm. laitat valot päälle, painat jarrua, vaihdat pitkiltä lyhyille ja toistapäin ym. aina kun tulee tuollainen "virtapiikki" niin valo välähtää. Sama kun vilkutat, niin valo vilkkuu juuri silloin kun vilkut ei vilku ja vilkun merkkivalo ei vilku. Ja välillä se saattaa jäädä loistamaan koko ajan ajon aikana. Ja kaikista merkillistä tässä on se, että kaikki nämä tapahtuu ainoastaan jos on (täydet) valot päällä. Jos on esim. vain parkit tai ei ollenkaan valoja, niin hehkunmerkkivalo ei välky/pala ylimääräsiä.
Mistä tämmöinen voisi johtua? Sen verran olen saanut mittailtua, että vaikka valo palaa koko ajan, niin hehkujen siihen kuparilevyyn ei silti tule virtaa, eli ei hehkuta tulppia. Mutta silti tuo häiritsee ajossa pahasti!
Latausjännite on ainakin ok, n. 13,8V kaikki laitteet päällä. Maadoitus katsottu ja puhdistettu, mutta ei ollut vaikutusta. Hehkun releeseen ja siihen sulakerasiaan ruiskutettu ns. elektroniikka sprayta joka poistaa hapettumia ym.
Auttakaa Cäddy miestä hädässä!
Hehkuja en ole mittaillut vielä onko palanut. Mutta koittakaa ymmärtää ja keksiä jotain että valo saataisiin palamaan ainoastaan oikeana aikana! :D
Koitettu myöskin toisella hehkureleellä. Alkaa loppua itseltä konstit.
Kiitoksia! =)
Lisäys: Tänään huomasin sellasen jutun, että jos se hehkuvalo jää palamaan täysin kesken ajon, niin käytin kaasua pohjassa n. 1-2s ajan, niin valo sammui. Mitä ihmettä?
VW Caddy -87 1,6D hehkunmerkkivalo vika
Valvoja: ffp jäsenet
Joo tuo veden tulo siihe sulakerasian lähellä on varmasti tyyppivika, koska itsellä ollut samaa. Tosin aika hyvin saatu nykyään estettyä.
sa: Maadoitus putsattu myös ihan mekaanisesti, sieltä vaihdelaatikon läheltä mihin se akulta tulee. Täytys koittaa kattoo missä sulaketauluun tulee maajohto(ja) ja tsekata ne.
Tietty ollut mielessä sellainen. Että poistaa kokonaan tämä alkup. hehku ja vetää itse joku uus katkaisija , rele ja johdotus. On ainakin sitten varma. Mutta olisiha se kiva jos alkuperäsellä toimisi.
sa: Maadoitus putsattu myös ihan mekaanisesti, sieltä vaihdelaatikon läheltä mihin se akulta tulee. Täytys koittaa kattoo missä sulaketauluun tulee maajohto(ja) ja tsekata ne.
Tietty ollut mielessä sellainen. Että poistaa kokonaan tämä alkup. hehku ja vetää itse joku uus katkaisija , rele ja johdotus. On ainakin sitten varma. Mutta olisiha se kiva jos alkuperäsellä toimisi.
http://www.brokevw.com/020ratios.html Siitä vaan välityksiä tarkastamaan. 020-laatikoissa tosiaan noita variaatioita on kohtuullisen paljon ja joukossa on hyvin lyhyillä vitosilla varustettuja. Tuon sivun mukaan suurin välitys liikkuu välillä 2,75-3,59. Siinä on pisimmän ja lyhyimmän välillä 30 % ero.
Kannattaa siis ensiks ryömiä auton alle ja katsoa mikä laatikko siellä nyt on ja selvittää myös mahdollisen korvaavan laatikon välitykset.
Kannattaa siis ensiks ryömiä auton alle ja katsoa mikä laatikko siellä nyt on ja selvittää myös mahdollisen korvaavan laatikon välitykset.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa