VW Caddy -87 1,6D hehkunmerkkivalo vika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

VW Caddy -87 1,6D hehkunmerkkivalo vika

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 12.10.2011 21:38

Morjesta!

Eli tuollanen 1,6 rieseli kärppy on ollut ja palvellut jo monta vuotta hienosti. Nyt siihen on ilmaantunut kuitenkin vika(!)
Eli selitys:
Hehkun merkkivalo on alkanut välähtämään, kun mm. laitat valot päälle, painat jarrua, vaihdat pitkiltä lyhyille ja toistapäin ym. aina kun tulee tuollainen "virtapiikki" niin valo välähtää. Sama kun vilkutat, niin valo vilkkuu juuri silloin kun vilkut ei vilku ja vilkun merkkivalo ei vilku. Ja välillä se saattaa jäädä loistamaan koko ajan ajon aikana. Ja kaikista merkillistä tässä on se, että kaikki nämä tapahtuu ainoastaan jos on (täydet) valot päällä. Jos on esim. vain parkit tai ei ollenkaan valoja, niin hehkunmerkkivalo ei välky/pala ylimääräsiä.
Mistä tämmöinen voisi johtua? Sen verran olen saanut mittailtua, että vaikka valo palaa koko ajan, niin hehkujen siihen kuparilevyyn ei silti tule virtaa, eli ei hehkuta tulppia. Mutta silti tuo häiritsee ajossa pahasti!
Latausjännite on ainakin ok, n. 13,8V kaikki laitteet päällä. Maadoitus katsottu ja puhdistettu, mutta ei ollut vaikutusta. Hehkun releeseen ja siihen sulakerasiaan ruiskutettu ns. elektroniikka sprayta joka poistaa hapettumia ym.
Auttakaa Cäddy miestä hädässä!
Hehkuja en ole mittaillut vielä onko palanut. Mutta koittakaa ymmärtää ja keksiä jotain että valo saataisiin palamaan ainoastaan oikeana aikana! :D
Koitettu myöskin toisella hehkureleellä. Alkaa loppua itseltä konstit.
Kiitoksia! =)

Lisäys: Tänään huomasin sellasen jutun, että jos se hehkuvalo jää palamaan täysin kesken ajon, niin käytin kaasua pohjassa n. 1-2s ajan, niin valo sammui. Mitä ihmettä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.10.2011 22:02

"Maadoitus katsottu ja puhdistettu, mutta ei ollut vaikutusta. Hehkun releeseen ja siihen sulakerasiaan ruiskutettu ns. elektroniikka sprayta joka poistaa hapettumia ym. "

Paljon eri liittimiä ei sumuttelu auta, vaan mekaanisesti putsattava myös maadoitus (katso lisäksi sulaketaulun pohja/johdot).

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 13.10.2011 16:56

mulla oli samanlaista vikaa että valo palo kokoajan.
mulla oli rele täynnä vettä.

mulla ainaki oikeen kovalla vesisateella tulee sisälle vettä jostaki sulakerasian lähettyviltä,ettei ois sullaki samaa vikaa,johtoja pitkin valuu suoraan sinne releelle ja sulakerasialle.

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 13.10.2011 20:06

Joo tuo veden tulo siihe sulakerasian lähellä on varmasti tyyppivika, koska itsellä ollut samaa. Tosin aika hyvin saatu nykyään estettyä.

sa: Maadoitus putsattu myös ihan mekaanisesti, sieltä vaihdelaatikon läheltä mihin se akulta tulee. Täytys koittaa kattoo missä sulaketauluun tulee maajohto(ja) ja tsekata ne.

Tietty ollut mielessä sellainen. Että poistaa kokonaan tämä alkup. hehku ja vetää itse joku uus katkaisija , rele ja johdotus. On ainakin sitten varma. Mutta olisiha se kiva jos alkuperäsellä toimisi.

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 28.10.2011 15:45

No nyt ei enää hehkuvalo v*ttuile. Otin alkup. pois käytöstä. Johdotin ja reletin oman systeemin ja painonappikatkaisin hyttiin. Toimii ! :D

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 28.10.2011 16:07

Kysytäänpä samalla, ois tässä lähiaikoina kytkinremppa tulossa. Kaverilla ois myydä halvalla 5v ehjä loota. Se on joko mk2 tai mk3:sta golfista. Se epäilee että kävisi heittämällä sinne. Mitä mieltä? 5-vaihde ois tuolla matka-ajossa iso plussa !

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 28.10.2011 18:44

"Se on joko mk2 tai mk3:sta golfista. "

Diesel vai bensa koneen laatikko?
Jos bensa niin ei nopeus paljoa kasva vitosen myötä, ne välitykset ratkaisee laatikossa?

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 29.10.2011 11:37

Öö. Ilmeisesti se on bensa-koneisesta. Mutta kai siinä edes jonni verra on eroa et 5:lla pääsee maantiellä vähän lujempaa? Nykyään tolla 4 lovisella se mittarin mukaan 80km/h menee sillai sopivasti, siitä ylöspäin nii alkaa huutamaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.10.2011 18:37

"Mutta kai siinä edes jonni verra on eroa et 5:lla pääsee maantiellä vähän lujempaa? "

Suurimmat/korkeammat renkaat luvan tai ilman kanssa alle, vaikutus matkanopeuteen suurempi ;))

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 30.10.2011 9:43

http://www.brokevw.com/020ratios.html Siitä vaan välityksiä tarkastamaan. 020-laatikoissa tosiaan noita variaatioita on kohtuullisen paljon ja joukossa on hyvin lyhyillä vitosilla varustettuja. Tuon sivun mukaan suurin välitys liikkuu välillä 2,75-3,59. Siinä on pisimmän ja lyhyimmän välillä 30 % ero.

Kannattaa siis ensiks ryömiä auton alle ja katsoa mikä laatikko siellä nyt on ja selvittää myös mahdollisen korvaavan laatikon välitykset.

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 31.10.2011 21:33

Ourait. No täytyypä koittaa vilkaista nykystä lootaa löytyykö jotain kilpeä ym. Ja käskeä kaverin katsoa omasta laatikostaan kanssa.
Tänks.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa