Jetta Mk2 diesel nokka-akselin momentit
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta Mk2 diesel nokka-akselin momentit
Hei nyt pitäs saada viikonlopuks 1.6d:n nokka-akselin laakeripukkien kiristys momentit kun pitäs saada toi jetuska liikkumaan. kiitos jo etukäteen jos jollain olis täällä tietoo noista momenteista, ku netistä en löytäny tunnin googletuksella mitään...
Alfamerin kirjat saa kirjastosta ja siinä on juurikin kaikki kiristysmomentit muiden purkuohjeiden lisäksi. Itse en oo raaskinu kirjaa ostaa, joten olen aina remontin tullen hakenut semmosen kirjastosta. Passatin kirjasta olen kyllä kopioinut kaikki momentit itselleni kopiokoneella, niin ei tarvitse parin pultin takia lähtee kirjastoon.
Eihän nuo kirjat täydellisiä ole, mutta auttaa todella paljon noissa korjaushommissa jos ei oo ennen tehnyt hommaa. Momentit pitää hyvin paikkaansa, pitäisi olla samat kun VW:llä. Itse huomasin virheen esim. etupuskurin irroituksessa. Kirja sanoo, että tietynmallisia pultteja olisi seitsemän, mutta kumminkin lokarin "takaa" löytyi piilosta vielä kaksi.
Mut niin tää vastus oli tarkotettu lähinnä kaikille muillekkin, jotka kiristysmomentteja tai rakennusohjeita on vailla :)
Eihän nuo kirjat täydellisiä ole, mutta auttaa todella paljon noissa korjaushommissa jos ei oo ennen tehnyt hommaa. Momentit pitää hyvin paikkaansa, pitäisi olla samat kun VW:llä. Itse huomasin virheen esim. etupuskurin irroituksessa. Kirja sanoo, että tietynmallisia pultteja olisi seitsemän, mutta kumminkin lokarin "takaa" löytyi piilosta vielä kaksi.
Mut niin tää vastus oli tarkotettu lähinnä kaikille muillekkin, jotka kiristysmomentteja tai rakennusohjeita on vailla :)
Heebo on oikeassa, Bentleyn manuaalista (1.6L 4-CYL DIESEL & TURBO DIESEL):
Installation
Begin with bearing caps 2 and 4. Install washers and nuts, gradually tightening all four nuts until camshaft is drawn down fully and evenly into bearing saddles. Install remaining bearing caps with washers and nuts. Torque all nuts to 15 ft.lbs. (20 N.m). Install timing belt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”