1,9 sdi mootoreiden erot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

faggi
-
Viestit: 40
Liittynyt: 16.8.2005 22:08

1,9 sdi mootoreiden erot

ViestiKirjoittaja faggi » 18.8.2011 17:30

elikkä cordopasta korkkas kone!! yks mäntä ja sylinteri sohjona... moottorin tyyppi agp onko uudempi asy koneen alakerta sama.. löytyykö lohkosta eroja eli löytys asy:n alakerta mutta saako näistä konetta..

jos joltain löytyy ehjää konetta tai alakertaa ni voi tarjota

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 19.8.2011 7:44

Varmaksi en osaa sanoa, mutta tuo ASY löytyy uudemmasta 6L korisesta. Voipi olla kovinkin erilainen. Voihan tuo olla ihan samanlainen lohko kuin omasi. Hommaat tdi:n alakerran ja laitat sen, vaikka agr. Eipähän korkkaa enää. Noita ehjiä sdi alakertoja ei vältämättä ole järkihintaan saatavilla. Purkaamoilta kyllä saa, mutta maksaa hunajata.

Sdi:ssä on heikommat männät ja veivit kuin tdi:ssä joten jos löydät ehyen sdi:n lohkon niin laita ihmeessä sinne tdi männät ja veivit. Niitä on kyllä helposti saatavilla. Kaikki käy suoraan. Puristussuhde on sama kuin tdi:ssä.

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 20.10.2011 16:32

Agp hajos täällä myös. Kiertokangen laakeri hajalla, öljyrenkaat 4-pytystä sökönä ja sen aikaansaama ohivuoto polttanut sylinteriin isot kolot. Aika paljon korjattavaa. Nyt menossa kasaan päin asy-koneen lohkolla ja alakerralla. Tulee sekapaketti. Eroja on tullut vastaan öljynsuodatin/cuuleripaketti koneen kyljessä, kampiakselin etupään stefalaippa, kytkinpaketti, kytkinlevyn boori erikokoinen.
Tuo öljynsuodatinhommeli oli vähän yllättävä koska molemmissa on samannäköinen paketti siinä koneen kyljessä. Jalusta on kuitenkin ihan erilainen lohkoon. Täytyi laittaa asy:n jalusta. Siinä suodatin kotelo on pystyss ihan lohkon lähellä, joten imusarja tulee hankalasti sen päälle. Suodattimen vaihtoon täytyy ottaa imusarjan alapuolinen tuki pois edestä, sitten suodattimen mahtuu vaihtamaan.
Tuo agp kampiakseliviat taitaa selittyä osittain sillä, että suodatinjalusta on koneen sivulla suoraan keulaanpäin n.15 cm. Kovalla pakkasella öljynkierto ahdistaa kovasti, eikä lokilämmitys lämmitä yhtään erillään olevaa suodatinta/cuuleria ja jos koneelle antaa räväkästi kierroksia heti käynnistyksen jälkeen niin voitelu ei varmaan toimi(öljylaatu??) Sit jos lähtee heti ajamaan, ajoviima jäähdyttää tehokkaasti koko jalustaa.
Tuossa asy moottorissa koko paketti on ihan lähellä konetta, onkohan tuossa silti samoja ongelmia?
Ehdin hommata käytetyt hyvät aqm mäntäsarjan, kampiakselin ja lohkonkin mutta se lohko oli sökö. Sitten tuli tämä asy vastaan, joten nyt ylimääräiset osat ovat myynnissä tarviteseville...

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 21.10.2011 9:41

Lainaus:
"ramikoo Lähetetty: 19.8.2011 6:44 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Sdi:ssä on heikommat männät ja veivit kuin tdi:ssä joten jos löydät ehyen sdi:n lohkon niin laita ihmeessä sinne tdi männät ja veivit. Niitä on kyllä helposti saatavilla. Kaikki käy suoraan. Puristussuhde on sama kuin tdi:ssä. "

Tätä mietin itse, mutta kun vertailin mäntiä kiertokankineen(väliakseli-koneen) ja sdi-koneen nin painoeroa näillä varmaan on eli millaisia tärinöitä muodostuu jos männät vaihtaa? Eikö kampiakselin vastapainot ole mäntien mukaan? Mäntien ja kiertokankien paino pitäisi olla sama jos männät vaihtaisi. Onko tätä agp/asy lohkolla tdi:nä, onko niissä sit samanpainoiset männät??
Kiinnostaako kellään tällaisia pähkäillä...

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 22.10.2011 21:26

Nyt koneesta savut otettu, Lisää yllätyksiä ei tullut enää kasatessa.Ajoitukset sattui kerralla niin että pienen starttauksen jölkeen porähti käymään, pitää vac-comilla katsoa se myöhemmin. Ilmakuplia menee jonkin verran pa-putkessa, pitää seurata vaikuttaako toimintaan vai pitääkö alkaa kuplien alkuperä etsimään...

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 23.10.2011 10:05

Mulla on sellainen käsitys että sdi:ssä on sama kampura kuin tdi:ssä. Mutta varmaksi tuota ei tiedä ennen kuin olis molemmat käsissä. Hoida ilmat pois. Lukaise vaikka tämä.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight=


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa