Eli auto VW Passat 1.9TDi 1999. Ajettu n.200tkm.
Kuinka pitkään tuon hehkun merkkivalon pitäisi palaa, ku autoa laittaa kylmästä käyntiin? Hallituksen passatissa tuon merkkivalo vilahtaa suunnilleen sekunnin ajan? Ja käynnistyy melkoisen heikosti. Joskus joutuu sahaan tyyliä 10s. Hehkutulpat tähän on muistaakseni vaihdatettu.
Mä en hitto soikoon osaa hakea tuolla haulla yhtää mitää. Yritin käyttää passat ja hehku, hehkutus yms. ja en kyl löytäny yhtää varsinaista "topiccia" mis käsiteltäis suoranaisesti tuota hehkua. :/
Sit toinen juttu. Emäntä oli polkassu läpyskän lattiaan, motarin ramppia alas tuon ko. auton kanssa, kiihdyttääkseen liikennevirran mukaan. Vaan eipä ollut auto liikkunut juuri mihinkää. Sanoi että oli helkkarillinen homma saada tuo kärry kulkemaan edes satasta. Ite en oo autoon perehtynyt, mut tuli väkisinki mieleen, et voisko siel turbon paineet karata jonnekki? Onkos noissa joku hukkaportti systeemi ja voiko se esim. jumittaa tai jotai? Seuraavalla "käynnistyskerralla" oli taas menohalut aivan normaalit.
Passat 1.9TDi 1999 hehkun toiminta? + turboasiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Juu.. näillä keleillä ei juuri sekuntia kauempaa valo vilahda, pakkasilla sitten pidempään. Ainakin mulla on lähtenyt ihan hyvin käyntiin vaikka olen käytännössä suoraan kääntänyt startille.. tuossa illalla viimeksi noin vrk:n seisonnan jäljiltä.
Tuo rampilla hyytyminen on ilmeisesti johtunut siitä että ahtopaine on noussut liian ylös ja kone on mennyt vikatilaan, se kuittautuu juurikin virtoja pois käyttämällä. Syitä -kuten jo edellä mainittiin- on N75 venttiilin tai alipaineletkujen viat, myös ahtimen johdesiivet voi jumittaa jos/kun on muuttuvageometrinen (=juuttuvasiipinen)ahdin :)
Näistä on lähes kaikenaikaa jokin keskustelu käynnissä..
Tuo rampilla hyytyminen on ilmeisesti johtunut siitä että ahtopaine on noussut liian ylös ja kone on mennyt vikatilaan, se kuittautuu juurikin virtoja pois käyttämällä. Syitä -kuten jo edellä mainittiin- on N75 venttiilin tai alipaineletkujen viat, myös ahtimen johdesiivet voi jumittaa jos/kun on muuttuvageometrinen (=juuttuvasiipinen)ahdin :)
Näistä on lähes kaikenaikaa jokin keskustelu käynnissä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”