Tein 99 passattii (afn 81kw 4motion) kansirempan. Samalla uusin molemmat moottorin tukikumet. Ongelmana on koventuneet moottoriäänet. Kuulostaa traktorilta. Kaksoismassaa en epäile, koska oli ennen remppaa hiljaisempi.
Voiko tuo ajoitus vaikuttaa moottoriääniin noin paljon. Nokka ja pumppu lukittuna ja vauhtipyörällä viiva aukon suoranpinnan tasolla. Siinä oli ennen viivaa nolla merkki. Olisiko vauhtipyörän pitänyt olla siinä nollan kohdilla.
Muuten moottori toimii hyvin ja ei savuta/nyvi. Käynistyy myös hyvin.
Moottorin äänet ovat siis paljon kovemmat ja terävämmät kautta koko kierrosalueen ja kuluu selvästi kabinettiin.
Voiko tuo vauhtipyörän asento vaikuttaa käyntiääneen?
Kertokaahan viisaammat mistä lähen kaivelemaan.
AFN ajoitus ---> Koventuneet moottoriäänet...
Valvoja: ffp jäsenet
Voiko tuo ajoitus vaikuttaa moottoriääniin noin paljon. Nokka ja pumppu lukittuna ja vauhtipyörällä viiva aukon suoranpinnan tasolla. Siinä oli ennen viivaa nolla merkki. Olisiko vauhtipyörän pitänyt olla siinä nollan kohdilla
Sen nollan pitäisi olla sen suoran reunan vieressä kokonaan näkyvillä. Elikä ajoitus pielessä!
Eipä sitä kampiakselia tarvihe mihinkään lukita. Pyörittää vaan merkit kohdilleen ennenku jakopään aukasee. Sillävälin ku hihna on pois niin niitä tuskin tarvihtee sen suuremmin pyöritellä paikasta toiseen.
Kuulostaa siltä että jako on kohdallaan. Ainakin punppari-pasuuna totteli viimevkloppuna tuota käskyttämistä.
taly kirjoitti:Nokka ja pumppu lukittuna ja vauhtipyörällä viiva aukon suoranpinnan tasolla.
Kuulostaa siltä että jako on kohdallaan. Ainakin punppari-pasuuna totteli viimevkloppuna tuota käskyttämistä.
http://www.elisanet.fi/garage/huollot/nokkahihna.html
Tuosta linkistä löytyy hyvä kuva ajoitusmerkistä.
Pumppari on eri kone kuin jakajapumppukone, ajoituskin laitetaan eri lailla.
Tuosta linkistä löytyy hyvä kuva ajoitusmerkistä.
Pumppari on eri kone kuin jakajapumppukone, ajoituskin laitetaan eri lailla.
Mites itellä on toi sama 81kw afn-moottori ja siitä jakopään kiristyspyörästä piti kysyä, että mistä sen oikeen kireyden tietää? Pitäiskö se lovi ja "kohonnus" olla samassa kohtaa. Itellä kanssa kuuluu kovempi ääni jakorempan jälkeen, ihan mekaaninen tyyliin "venttiili osuis mäntään" -ääni :D Kumminkin muissa rattaissa viivat ja merkit on kohdakkain, mikä pielessä sitä en tiedä. Mutta itellä on nyt kumminkin jakopää taas auki ja tosiaan toi hihnan kiristyspyörän kiristys käsillä. Miten ne merkit siinä menee?
Jes, eli nyt on laitettu kampura silleen että nolla on siinä aukon suoranpinnan vieressä. Moottoriäänet hiljeni huomattavasti. Eli ongelma kunnossa.
Jännä kuitenkin miten hyvin auto toimi ennen sitä vaikka oli syöttö hampaan verran aikasella.
Kiristimen olen itse kääntänyt myötäpäivään silleen että se lovi ja pieni nyppylä on kohikkain.Tiedä sitten onko oikein, mutta tuntus olevan oikeen tiukkunen....
Jännä kuitenkin miten hyvin auto toimi ennen sitä vaikka oli syöttö hampaan verran aikasella.
Kiristimen olen itse kääntänyt myötäpäivään silleen että se lovi ja pieni nyppylä on kohikkain.Tiedä sitten onko oikein, mutta tuntus olevan oikeen tiukkunen....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa