1.9 ahuun portterin suuttimet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

1.9 ahuun portterin suuttimet

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.10.2011 13:21

Eli käykö ahuun 2.5 vm03 102hp portterin suuttimet tai siis onko ne yhtään suuremmat.kuinkas käy laittaa ahuun 1z syöttöpumppu.olis itsellä 1z alta 200t ajettu pumppu ahun 600t ajetun tilalle

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.10.2011 13:56

olis itsellä 1z alta 200t ajettu pumppu ahun 600t ajetun tilalle

Onko tossa AHUn pumpussa mitään vikaa vai ihan kilometrien perusteellako vaihtoa meinaat? Suuttimiksi hommaa suosiolla racet/ultimet....

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.10.2011 14:15

Taitaa olla tuon portterin suuttimet ihan saman kokoiset ku ahussa. Kaippa se syöttöpumppu käy 1Zsta mutta tuskinpa siitä mitään hyötyy on vaihtaa.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

Suuttimet

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.10.2011 15:05

No kun kaikki muut viat tarkistettu.la auto tuntuu nii laiskalta.maf uusi.aloitus tarkistettu.kuuleri putsattu ja paikattu.ahdot portin kans 0.7 ilman 1.3 ja ei vaikuttanu vetoihin ahdon nousu mitenkään.nii tuli mieleen et olisko nestepää kulunu ja ei enää Anna riittävästi soppaa.ja iq säätö (1.6)ei vaikuttanu kulkuun juurikaan sinistä alkoi vaan pölläyttämään eli olisko Suuttimissa ja nestepääs vikaa.ja tollaset korvaavat osat olis olemas.ja mustaa ei pölläytä millään

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.10.2011 16:47

Vikakoodit sanoo?

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

suuttimet

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.10.2011 17:11

Ei mitään ihmeellisiä vikakoodia. Jostain jännitteestä valittaa mutta ei liity tohon on varmaan huono akku.vag-com:lla tutkimu ja kaikki pitäis olla ihan ok muutta vedot katees pitää tänään kattoa onko nokan ajoitus ok kun siitä on ollu kansi irti edeltävällä.mutta kallistun mihin suuttimiin kun pitkä joutokäynti nii sen jälkeen savuttaa sinistä

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.10.2011 20:19

Suutinkärjet on Portterissa isommat, jos noihin dsla150... numeroihin on uskominen
Suutinrungotkin on kyllä pitemmät, ei ne ihan heittämällä mene paikalleen.

1Z:n pumppu pitäisi olla suoraan vaihtokelpoinen AHU:n pumpun kanssa (molemmissa 8-napainen liitin).

Ei kai vakio AHU voi oikein ripeä ollakaan? 90 hv ja noin 200 Nm vääntöä, ei sillä 1500 kg lentämään rupea.

Moottorin mekaanisen kunnon määrittäminen voisi olla järkevää ennen virittelyjä, jos koneella on 600 tuhatta kilsaa rullattu. Öljynpaineet, puristuspaineet, ohivuodot. Suuttimien avautumispaineet kans, tarvittaessa säätö tai kärkien uusinta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.10.2011 20:25

Sanoppas Axi tuon 105hp porterin suutinkärkien numerot?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.10.2011 20:31

102hv elikä ACV lienee kyseessä.

Eipä ole irtosuuttimia nyt käsillä, dieselkontor.de:n sivulta heittäisin äkkiseltään 502:t.

AFN:ssä 520 ja 1Z (lienee sama kuin AHU:ssa) 357.

edit: AHY ja AHG elikä 151 hv 764-kärjet.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

Suuttimet

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.10.2011 20:41

Eli siis portterin omat olis vähä isommat ja menee paikalleen pienellä mulkkauksella.
Ei taida olla enää alkuperäinen kone jos on nii vaihtokansi ainakin on laitettu,Koneen kunto tuntui olevan ihan ok ei ota öljyä lähtee hyvin käymään ja käy tasaseen,ja lentoon sen ei tarvi lähteäkkään mutta ku se on sellasen pehmosen tuntunen.
Osa syyllinen löyty ja parani huomattavasti,vaihdoin spumpun paineennsäätimen toisesta pumpusta nii hävis sininen savu ja vastaa kaasuun paremmin ja tuloo jopa vähä mustaa

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

suuttimet

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.10.2011 20:45

Toki mun vertailu kohde on samalla koneella oleva seat mikä on vakio mutta paljon herkempi ja vääntävämpi,olisko niis alunperinkin ollu tehois eroa vaikka kumpikin 90hp

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.10.2011 20:52

Tuskin kannattaa vanhoja ACV:n suuttimia alkaa laittaa AHU:un.
Suihkuputket joutuisi varmaan vaihtamaan, tai sitten siirtää kärjet AHU:n runkoihin ja säätää paineet.

Järkevämpi on laittaa suosiolla vaikka ultime tai race-kärjet. Tai AFN:n vakiosuuttimet, nehän on vähän isommat ja sopivat heittämällä.

EDIT:

Cordoba on tosin vissin 300 kg kevyempi kuin Passat, ja välityksetkin vissin lyhyemmät.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.10.2011 21:35

502set on sen tehokkaamman portterin kärjet. Eikös tossa ACVssä oo kuitenkin ne pikkukärjet. Minusta ne 2.5tdi suutinrungot on menny 1.9 koneeseen ihan heittämällä.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 10.10.2011 7:44

Ne suuttimien pitimien (se y/haarukkaosa, josta pultti menee läpi) aluslevyt on 2.5:ssä noin 3-4 cm tapit ja 1.9:ssä vajaan sentin.

Minimivaatimus on pitemmät pultit ja sitten ne tapit kaveriksi sekä suihkuputkien taivutus (jos onnistuu?).

Tehokkaamman Portterin kärjet on dieselkontorin mukaan 764:t, kuten aiemmassa viestissä kirjoitin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.10.2011 14:12

Kyllä portterin suuttimet menee suoraan mutta käytättää helposti paluubanjot irti että saa haarukoiden pultit kiristettyä.
ACV:ssa on samat kärjet kuin AHUssa.
AHY:ssa 764, AXG:ssa 10xx.
Volvon AELissa on ne 502t, käytännössä samankokoiset kun 764:t.

Mut virihommiin tosiaan toimiva konsti on laittaa isompaa kärkeä vanhoihin runkoihin JA samalla säätää avautumispaineet kohdalleen, muuten tulee savua ja käryä liikaa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.10.2011 15:25

Olisko tuo 764 sopiva koko tuohon AGRään? kone ainakin toistaiseksi muuten vakio kuosissa..
Vai saako jollain muulla paremman lopputuloksen? Racea tms en ainakaan näillänäkymin aio investoida, kun ei ole tavoitteena mitään älyttömiä tehon lisäyksiä.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 14.10.2011 14:17

Mikä on arvioitu ilon määrä jos 1Z -koneeseen vaihtaa AFN:n suuttimet ja nostaa ahtopaineet tuolta 0,9->1.1 (tai 1.2bar)?

Ts. maksaako vaivaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa