Volkswagen Lupo 3L 1.2tdi ongelmat käynnistyksessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

FIN_Master
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.10.2010 12:38

Volkswagen Lupo 3L 1.2tdi ongelmat käynnistyksessä

ViestiKirjoittaja FIN_Master » 3.10.2011 14:13

Lupossa oli muutamia viikkoja pientä häikkää käynnistyksessä niin että yleensä lähti normaalisti ensimmäisellä käynnistyksellä, mutta välillä oli jotain häikkää ja sai yrittää kymmenisen kertaa että lähti käyntiin.

Nyt se sitten lopetti yhteistyön ja ei enää lähtenyt starttaamalla ollenkaan.
Auto on ollut nyt viikonverran huollossa eikä huolto ole saanut sitä edes käyntiin. Nafta kulkee kuulemma ihan oikein, mutta ei vaan lähde käyntiin.

Käynnistymisongelmat eivät ilmenneet aikaisemminkaan mitenkään erityisissä tilanteissa vaan välillä kylmällä koneella ja välillä 200km ajon jälkeen kaupan pihassa 10min seisseenä.
Startti pyörittää konetta hienosti ja kuulostaa startatessa täysin normaalilta.
Ajonestostakaan ei pitäisi olla kyse, koska starttaus jatkuu niin kauan kuin avaimesta vääntää.

Kakkossylinterin hehkussa on vikaa, eli se pitäisi jokatapauksessa vaihtaa mutta huollon mukaan ei pitäisi vaikuttaa starttaukseen noin.

Oliskos täällä internetin kulmilla kellään mitään ehdotuksia mistä vikaa kannattaisi etsiä?


Vag-com tarjosi pari viikkoa sitten tällaisia:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 045 906 019 AA
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 1313
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01286
Additional Info: WVWZZZ6EZ1W005433 VWZ1Z0Y1113725
5 Faults Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11) Electrical Fault
P0672 - 35-10 - - - Intermittent
18072 - Control Circuit for PD Injectors: Electrical Malfunction
P1664 - 35-00 - -
17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded
P1261 - 35-00 - -



Ja noiden nollauksen jälkeen pienen koeajon jälkeen tuli tällaista:


VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 6E - VW Lupo 3L
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 045 906 019 AA
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1313
Coding: 00002
Shop #: WSC 01286
WVWZZZ6EZ1W005433 VWZ1Z0Y1113725
1 Fault Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 6N0 927 735 F

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 6E0 920 800 J
Component: KOMBIINSTRUMENT BOO X96
Coding: 00134
Shop #: WSC 26112
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00006
Shop #: WSC 01286
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer
Controller: 6X0 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ6EZ1W005433 VWZ1Z0Y1113725
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------



Vihjeitä otetaan kiitollisena vastaan

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.10.2011 15:05

Suuttimien johtosarja tarkastukseen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.10.2011 20:19

Joo suutinpuolen vialta vaikuttaa eli johtosarja/ suutin oikosessa. Suuttimet mitataan suuttimen kelan navoista maita vasten vastusmittarilla. EI sais olla yhteyttä, jos on niin suutin on maissa= ei starttaa.

FIN_Master
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.10.2010 12:38

ViestiKirjoittaja FIN_Master » 7.10.2011 22:17

Kiitos vihjeistä molemmille!
Huolto löysi kuitenkin jostain kojelaudan syövereistä jonkun releen, jonka vaihtamalla alkoi lähtemään käyntiin. Suuttimien johtosarja tarkistettiin myös mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt.

Auto ehti kunnossa ollakin jo melkein vuorokauden, kunnes Tampereelta Lempäälään päin motarilla päätti Paunun bussikusi ajaa siitä perän paskaks.
Hienosti ajettu ammattiautoilija..

Seuraavaks meneekin sitten vakuutusyhtön kanssa painiks

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 8.10.2011 11:06

Olikohan ollut mahdollisesti rele numero 109..? Se on hehkunrele ja samalla päävirta rele.. Mulla anakin golffissa oireili samallalailla.. Kaikki muu toimi niinkun piti mutta hehkun valo ei palanu eikä käynnistyny..
Viimeksi muokannut VagMan, 11.10.2011 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 9.10.2011 16:01

Menikö pahasti ruttuun? Saatan olla kiinnostunut autostasi jos et halua itse ruveta korjaamaan...

Vastaava vika voi 3L mallissa tulla myös jos ei nosta hydrauliikan paineita tarpeeksi korkeaksi. Eli auto ei lähde käyntiin ennen kuin hydrauliikka järjestelmässä on tarpeeksi painetta. Tuossa se kuitenkin yritti startata niin vika ei ollut siinä. Itse huolestuin alussa monta kertaa onko virtalukossa vikaa kun aina ei starttaa heti.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.10.2011 20:25

Vastaava vika voi 3L mallissa tulla myös jos ei nosta hydrauliikan paineita tarpeeksi korkeaksi. Eli auto ei lähde käyntiin ennen kuin hydrauliikka järjestelmässä on tarpeeksi painetta. Tuossa se kuitenkin yritti startata niin vika ei ollut siinä. Itse huolestuin alussa monta kertaa onko virtalukossa vikaa kun aina ei starttaa heti.


Mitä tarkoitat tässä hydrauliikalla? Polttoaineen siirtopumppua?

amalin
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.8.2008 12:58

ViestiKirjoittaja amalin » 10.10.2011 15:21

Robottivaihteiston hydrauliikkaa tarkottaa. Ja on tosiaan normaalia, että kerää paineet ensin, että saa varmistettua oikean vaihteen ja kytkimen asennon ennen starttausta.


Mulla oli hankautunu siitä kuskinpuolelta hydraulikoneikon alta moottorille menevä johtosarja. Se aiheutti vähän vastaavia vikakoodeja. Puolet koneen magneettiventtiileistä oli pimeänä. Poltti sulakkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa