KCR tehoboksista kokemuksia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

KCR tehoboksista kokemuksia?

ViestiKirjoittaja pelkoti » 2.4.2006 10:40

Tekisi mieli saada edes pikkaisen lisätehoa 66kW ALH koneiseen Boraan. Nimenomaan erillinen tehoboksi kiinnostaisi. Onko kellä kokemusta näistä uusimmista KCR tehobokseista? Olen lukenut, että ainakin vanhempien boksien kanssa olisi nykimisongelmia pakkaskelillä. Onko nuo boksit täysin hukkainvestointi vai onko niistä oikeesti jotain iloa? Vai olisiko PSI parempi vaihtoehto?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 2.4.2006 12:56

Itsellä tuo vanhempi malli ja hyvin toi potkua lisää mutta nyt kun 110hp suuttimet kiinni niin vaikeampi saada säädöt kohdalleen! :) ja scf forumissa lukiessani niin jollain oli penkitetty kyseisellä boxilla 131hp ja 320Nm.. saman ilon saat kyllä evry modilla ja ei maksa paljoa ;)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 2.4.2006 14:17

psi:lle ei ainakaan täältä ääniä heru....voi heittää pandemialintua ko.boxilla.

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 2.4.2006 20:12

Arvelin laittaa oman kokemukseni tänne, eli siis boksini on Carpower Vebox 2.0 rc, eli kauko-ohjaimella varustettu vehje, jolla saa ajaessa boksin päälle/pois. Ei pahaa sanottavaa boksista, säätöruuvi löytyy ja hyvin on toiminut auto sen kanssa. Boksi on oletusarvoisesti aina käynnistyksen jälkeen pois päältä, näin ei vikavalokaan ala vilkkumaan vaikka syötöt olis maksimissaan. Suosittelen!

jonyp
-
Viestit: 46
Liittynyt: 26.1.2006 14:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja jonyp » 5.4.2006 16:40

Ex autossa passat 1,9tdi 110hv:ssa oli kcr:n boxi ja mulla ainakin toimi ihan moitteettomasti sen ajan mitä auto mulla oli. Olen kyllä kuullut huonoakin palautetta ko. valmistajan boxeista mutta olisko ollu maanantai päivän malleja.

akk
-
Viestit: 9
Liittynyt: 11.4.2006 19:56

ViestiKirjoittaja akk » 11.4.2006 19:59

eli siis boksini on Carpower Vebox 2.0 rc, eli kauko-ohjaimel


Käsitinkö oikein että tuo boxi maksaa vain 100 euron luokkaa ?!!
Ompahan huima ero PSI:hin ja KCR:ään joista sentään pyydetään 600 euroa ja yli. Löytyyköhän tuota uuteen 77 kw/250 Nm 1.9 diisseliin ? Suomessa edustaja ?

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 12.4.2006 14:32

Tuota, laitas tuonne kyselyä englanniksi, niin eiköhän selvyyttä tule asiaan. Ja jos onnistuu niin kannattaa varmaan kysellä oisko täältä muitakin tilaajia tuolta moista boksia, en voi muuta kuin suositella. Toimituksessa menee viikko kun lähettäjä on saanut rahansa, ja paketti tulee suoraan ovelle. eli eikun kyselyä osoitteeseen:[email protected]
Itse maksoin muistaaksen alle 150€,eli ei kaikkein kallein, mutta toimiva ja hyvä ;)

akk
-
Viestit: 9
Liittynyt: 11.4.2006 19:56

ViestiKirjoittaja akk » 12.4.2006 19:20

Tuota, laitas tuonne kyselyä englanniksi, niin eiköhän selvyyttä tule asiaan


Pistin kyselyn menemään. Katsotaan nyt mitä vastauksena tulee.

auDIesel
-
Viestit: 61
Liittynyt: 19.10.2005 12:45

ViestiKirjoittaja auDIesel » 13.4.2006 10:36

Itellä on KCR:än boksi ja hyvin on pelannut, ei moittimista. Vääntöä ja tehoa tuli huomattavasti lisää

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 13.4.2006 12:00

mulla oli kcr:n boxi ja ei ikinä tule enää olemaan....tulevaisuudessa, jos haluan autooni lisää tehoa niin vien sen karalalle.

akk
-
Viestit: 9
Liittynyt: 11.4.2006 19:56

ViestiKirjoittaja akk » 18.4.2006 19:33

Nyt tuli vastaus CarPowerilta http://www.CarPower-Ltd.de, boxeja ei saa Suomesta, mutta tilaamalla 45,90+10 euroa sen saa suomeen. Ilmeisesti tämä käy uuteen VW:n 77 kW:n dieseliinkin. Eihän tuo ole kyllä kallis kapistuskaan, mutta edelleen jäin ihmettelemään mitä nämä oikeasti sisältää ?
Oikea tuote Pumppusuutindieseliin on ilmeisesti nyt "PdBox" ! http://www.powerbox-int.de/product_info ... ucts_id=44

Asennus näyttää yksinkertaiselta http://www.powerbox-int.de/forum/viewtopic.php?p=37 , eli PdBox palikka kuvassa näkyvien liittimien väliin, thats it ?. Mitenkähän takuuhuollossa suhtautuvat jos tuo merkki (sinetti?) lakka on liittimestä hajonnut ?



(vastaus tuli osoitteesta [email protected] vaikka pyysin infoa alunperin [email protected] )

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 19.4.2006 13:46

Juu, tuota selvisikö onko tuo boksimalli juurikin sellainen kauko-ohjattava? Koska minulle lähettivät ensin normaalin boksin, sen kanssa vikavalo välkytteli kun liikaa ruuvasi, mutta kun tuli tuo remote controll versio ni ei mitää ongelmaa ollu. Eli jos on tarjota, niin maksa vähän enemmän ja samalla hanki tuo kauko-ohjattava malli ehdottomasti! Asennus on todella yksinkertainen, ainakin mulla oli. Pisin aika menee miettiessä mihin järkevään paikkaan boksin laittaa kiinni, hyvä paikka löytyi akun suojakotelon kyljestä, pääsee vähin ongelmin säätämään jos tarvis =)

akk
-
Viestit: 9
Liittynyt: 11.4.2006 19:56

ViestiKirjoittaja akk » 19.4.2006 18:39

Juu, tuota selvisikö onko tuo boksimalli juurikin sellainen kauko-ohjattava?


Todennäköisesti ei. Yritin selvittää sitä noilta sivuilta, mutten saanut kunnon käsitystä. Pitääpä laittaa yksinkertaista mailia,niin jospa sieltä tulisi vastaus (viimeksi vastasivat yhteen kysymykseen kolmesta)

sen kanssa vikavalo välkytteli kun liikaa ruuvasi


Tarvitseeko sitä ruuvailla ? Eikös se pitänyt olla "plug in" ja menoksi ?

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 20.4.2006 12:26

No tottakai se boksi täytyy säätää siinä olevasta tehoruuvista "sopivaksi", eli ei kummonen homma ole. Syöttöä niin suurelle siitä ruuvista että kone alkaa käymään rykimällä, ja sitte vähä takas päin ni se on sit siinä =)

akk
-
Viestit: 9
Liittynyt: 11.4.2006 19:56

ViestiKirjoittaja akk » 20.4.2006 18:42

No tottakai se boksi täytyy säätää siinä olevasta tehoruuvista "sopivaksi", eli ei kummonen homma ole.


No ei varmaan, mutta tässä digiaikana osaa odottaa jo jotain kehittyneempää :)
Mutta taitaa olla että sisällä on vain säätöpotikka eikä mitään muuta...vai oletko avannut ko laitteen ?


Kysäsin muuten siitä PDBoxin kauko-ohjattavuudesta...ei ole, eikä siihen saa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 20.4.2006 20:14

Kyllä niissä "säätövastusbokseissa" on muutakin elektroniikkaa kuin pelkkä potikka. Minulla on tämän tyyppinen http://home.zonnet.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 11.5.2006 20:39

seatti69 kehui sen verran kovasti tuota VeBox 2.0 RC:tä, että piti laittaa sellainen tilaukseen. Maksoi 99€ + 16€ postituskuluja. Ei kovin paha hinta. En ole vielä laitetta saanut.

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 11.5.2006 22:35

Pelkoti:

Toivotaan,että saat ekakerralla oikeen boksin, mulle tuli jo heti kolmannella kerralla oikee vehje =) Mutta siis jos oikee boksi tulee, nii et varmasti pety vehkeeseen, hinta/laatusuhde kohdallaan, ja sysää ihan kivasti ;)

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 7.6.2006 11:22

Eilempä tuli sitten tuo Vebox 2.0 RC postissa. Toimitusaika oli pitkä (4 vkoa), johtuen jostain toimitusongelmista kauko-ohjain systeemiin liittyen.
Asentelin boksin heti autoon ja eikun testaamaan. Alakierrosvääntöä tuli kyllä lisää. Varsinkin nelos- ja viitosvaihteella kiihtytettäessä eron kyllä huomaa. Tehoista en oikein osaa mennä vielä mitään sanomaan.
Tänään töihin ajaessa huomasin, että ajotietokone näytti noin 3-4 dl pienempää keskikulutusta kuin mitä aiemmin ilman boksia samanlaisella ajolla (pelkkää maantieajoa 90km/h). En tiedä mistä tuo johtuu ja onko se todellista vai sekoittaako boksi jotenkin mittausta.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 7.6.2006 11:56

--------------------------------------------------------------------------------

Kyllä niissä "säätövastusbokseissa" on muutakin elektroniikkaa kuin pelkkä potikka. Minulla on tämän tyyppinen http://home.zonnet.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm



Mistä sait ja paljonko maksoi, vai kasasitko itse? Tuolla näytti oleven ohjeet, kaaviot ja osaluettelot, mut koko dokumentti taitaa olla hollannin kielellä, joten ei ihan suoraan uskalla ruveta hommiin..

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 8.6.2006 14:34

Eilempä tuli sitten tuo Vebox 2.0 RC postissa. Toimitusaika oli pitkä (4 vkoa), johtuen jostain toimitusongelmista kauko-ohjain systeemiin liittyen.
Asentelin boksin heti autoon ja eikun testaamaan. Alakierrosvääntöä tuli kyllä lisää. Varsinkin nelos- ja viitosvaihteella kiihtytettäessä eron kyllä huomaa. Tehoista en oikein osaa mennä vielä mitään sanomaan.
Tänään töihin ajaessa huomasin, että ajotietokone näytti noin 3-4 dl pienempää keskikulutusta kuin mitä aiemmin ilman boksia samanlaisella ajolla (pelkkää maantieajoa 90km/h). En tiedä mistä tuo johtuu ja onko se todellista vai sekoittaako boksi jotenkin mittausta.


Hienoa että sait oikeen laitteen heti eka kerralla!
Käys koittaa kuinka paljon on eroa vakiolla/boksi päällä noita kiihdyttelyjä, nii voi kattoo sit vähä suuntaa.
Täällähän on jossain topicci kiihdyttelyjä 60-100km/h vai oliko se nyt 80-120km/h, itellä läksi sen sekunnin pari verrattuna vakioon...

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 12.6.2006 10:34

Nyt tuli ajettua yksi pidempi reissu boksin kanssa. Kyllä tehoero on tuntuva. Eipä viitsisi kyllä nyt ajella ilman boksin päälläoloa. Toistaiseksi ollut kyllä erittäin hyvä ostos. Hinta/teholisä -suhde on kyllä kohdallaan. Kulutusta en ole vielä saanut mitattua, kun ei ole ollut tankillista samanlaista ajo kuin mitä on aiemmin ollut. Ajotietokoneen mukaan mennään kyllä vähemmällä kuin ennen boksia.

maanjussi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.3.2004 13:23

ViestiKirjoittaja maanjussi » 11.4.2007 10:33

Joko on pitempiaikaista kokemusta ko. boxista ? Onko polttoaineen kulutus muuttunut ?

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 11.4.2007 10:47

Minulla oli kcr:n boksi ja pelas kyllä hyvin. En koskaan huomannut mitään nykimisiä tahi jotain muuta ylimääräisiä oireiluja. Mukavasti kasvaa teho siitä vakiosta ja kone jaksaa vetää pitemmälle kuin vakiona. Mukava lisä etenkin ohituksiin.
Kerkesin lähemmäs 15tkm pärryyttää boksin kanssa

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 11.4.2007 10:51

Onkos joku käyny penkittämässä noiden boxien kanssa? ja tuloksia ilman boxia ja boxin kanssa???

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.4.2007 12:06

Mitä nyt muistan scf:n forumilta lukeneeni niin joku oli penkittäny ALH koneesta boksilla 131hp 320Nm...

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 11.4.2007 12:58

Tuosta omasta boksista sen verran,että taas kun lumet suli, pitihän se heittää takas paikalleen. Ja käy ja kukkuu niinku ennenkin! Boksi on ollu nyt sen 2 vuotta käytössä ja ajettu n.60tkm,eikä mitää ongelmia. Ai niin, kerran se teki viime kesänä sen, kun porukkaa auto täys ja syötöt suurella, sit täyskiihdytys niin rykäs auton vissii vikatilaan tai johonkin,ku ei enää kulkenu juur mihinkään. Aivan kuin olisi ilam turboa ajellu. Auton sammutti ja käynnisti,taas mentiin ja vauhdilla :) Eli eipä koko aikana muuta ole ollut,eli aika hintansa arvonen vehje mielestäni. Tuo kaukosäätö mahdollisuus ehdotonta plussaa ;)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.4.2007 15:44

Hivenen epäilen tuollaisia lukuja muuten vakio alh:sta. penkki voi heittää. lastulla ovat ottaneet 100kw eli 136 heppaa niistä.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.4.2007 16:52

En minäkään sanonut että niihin uskoisin :D luin vaan... netistä kun voi lukea kaikenlaista ja kaikki on totta xD

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 30.6.2007 19:09

Onkos kellään kokemuksia carpower vebox 1.3 digitalista, mulla on semmonen tossa ahu passatissa, osaisko kukaan neuvoa sen säätämisestä? Tai miten passatista sais nostettua ahtopaineita? vai onko siitä hyötyä?

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 22.8.2007 14:36

http://www.finnautomobile.net/dieselboksit.html

onkos kellään kokemuksia tuosta boksista?? onko turha kapine??

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 22.8.2007 18:04

Kaikki boksit on turhia! Evry-modin vaan teet niin ajaa saman asian.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 4.9.2007 20:56

jees elikkä mitähän varten auto rupeaa nykimään kun tekee täys kiihdytyksen ja kierrokset menee yli 2500 rpm..
tuo ylepänä oleva boksi on kiinni..ja säädetty oikein..mutta ei tunnu säätely auttavan nykimiseen..
mikähä vois olla syynä moiseen??
tuntuis ettei saa polttoainetta tarpeeksi.. olisko mahdollista??

Olis kiirettä saada selville...??
autona toledo 1.9 tdi agr koneella..

mtv
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 25.11.2007 15:27

ViestiKirjoittaja mtv » 25.11.2007 15:47

Moro.

Asentelin VW 1.9TDI AGR-koneeseen KCR:n boxin. Tehonlisäys on huomattava, mutta yksi ongelma esiintyi. Ajossa kone käy normaalisti, mutta hidastaessa rupeaa rytkyttämään. Kun auto pysähtyy, kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Onkohan tämä boxin tai AGR:n jokin "ominaisuus" vai jokin säätöjuttu?

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 25.11.2007 18:46

Moro.

Asentelin VW 1.9TDI AGR-koneeseen KCR:n boxin. Tehonlisäys on huomattava, mutta yksi ongelma esiintyi. Ajossa kone käy normaalisti, mutta hidastaessa rupeaa rytkyttämään. Kun auto pysähtyy, kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Onkohan tämä boxin tai AGR:n jokin "ominaisuus" vai jokin säätöjuttu?


Kyllä se on tuo nykiminen näiden boxien ominaisuus. En usko, ettö KCR boxi olis kovin paljon parempi kuin vaikkapa PSI. Itsellä PSI:N boksi ja nykii lievästi ilmasta riippuen. Kone tosin AHU, mutta saman tyyppinen kone kuitenkin.

Kaikki boksit on turhia! Evry-modin vaan teet niin ajaa saman asian.


Vähän vanha kirjoitus mutta kommentoin silti. Itse olen vähän eri mieltä. Oma PSI:n boksi on toiminut paremmin ja on huomattavasti käyttökelpoisempi kuin evry ikinä. Moottorin käytös parempi tuolla boksilla kuin evryllä, ei tarvi napin kans säätää päälle pois jatkuvasti. Itselläni evrypäällä nyki melkoisesti jos halusi että saa edes jotain tehoja irti vakioon verrattuna. Savutti myös paljon, PSI:n kanssa tuskin ollenkaan. Evryllä sai tosin hivenen enemmän tehoja irti. PSI:lläkin tehon lisäys kuitenkin huomattava.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 26.11.2007 17:16

Itellä oli kcr:n boksi. Evry päällä tuntuis että on samallalailla tehoa kun boksin kans. Boksille tuleva virta tais vähän pätkiä ku välillä tuntu että ei kulje ja taas välillä kulki (olis ehkä kannattanu kaikki johdot tinata kuten evryn kanssa). Tai sitten boksissa joku muu pätki, käytettynä kun sen ostin. Evry-modin tein niin ajattelin että olis vaan heti pitäny se tehdä, paremmin toiminu sillä koko ajan.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 23.2.2010 9:38

Vähän vanha ketju mutta..
CarPower VeBox V1.1 onko tuollaisesta kellään kokemuksia? onko tuo säädettävä, mihin kytketään yms.. auto Cordoba AHU

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 1.10.2011 0:09

Mitenkäs tuon kcr-boxin power-ledin tulisi syttyä, kun boxi toimii oikein?

Itselläni boxissa palaa power-led jatkuasti kun auto on sammuksissa, mutta moottorin käydessä kyseinen ledi alkaa vilkkua. Onko tämä normaalia ja jos ei niin osaako kukaan sanoa mistä tämä voisi johtua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa