passat 2.0 tdi jurisee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

passat 2.0 tdi jurisee

ViestiKirjoittaja 79petri » 20.7.2011 16:59

moro ! minulla on 2.0 tdi 4motion passatti -06 mallia ja nyt se on alkanut pitään isolla vaihteella kiihdyttäessä kovaa jurinaa / tärinää ja se tasoittuu noin 2200 kierroksen jälkeen. olisko kenelläkään kokemuksia mistä vois johtua?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.7.2011 17:08

2-massavauhtipyörä.

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 22.7.2011 12:37

Sitä vähän pelkäsinki, pitää alkaa tilaileen osia :/

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 26.7.2011 12:03

tarviiko / kannattaako vaihtaa samalla kytkinpaketti ja painelaakeri vaikka ne olis kunnossa?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 26.7.2011 14:21

Kannattaa. Tuskin hirveästi kiinnostaa vaihdella niitä enää myöhemmin, vaihto kun on melko työläs operaatio.

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 20.8.2011 13:30

nyt on vaihdettu vauhtipyörä ja kytkin paketti eikä jurina loppunu :/ voiskohan viriohjelmalla olla osuutta asiaan ku alaväännöt on aika rajut? huomenna kokeillaan vakio softaa takasin että muuttuuko auto. myös piuhan nokassa auto käytetty eikä vikakoodeja löytyny... olisko kellään mitään muita ideoita mistä vois vikaa vielä etsiä?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.8.2011 18:52

Koneen tukikumit voi olla, vaikka ei kovin yleinen vika olekkaan.

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 24.8.2011 22:17

Pisti silmään, että puhutaan 4motionista: omasta vaihdettiin viime huollossa kardaanin tukikumi (ja kaksoismassa sekä kytkinpaketti) ja jurinat hävisivät sen sileän tien. Ristus, kun onkin mukava taas päästää. 375 € saa varata osaan ja vikamääritys onnistuu silmämääräisesti ainakin vaikean tapauksen kohdalla, koska kiekula on sitten silmin nähden riekaleina.

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 28.8.2011 13:00

Olen käyttänyt auton etuvetoisena ottamalla kardaanin kokonaan pois mutta ei auttanut sekään :/

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 19.9.2011 17:50

Vika edelleen arvoitus... Autoon vaihdettu vetarin nivelet, moottorityynyt, kaikki puslat ym. Voiskohan olla niin huono tuuri että uusi kaksoismassapyörä olisi ollut jo valmiiksi rikki? Koska auton kun sammuttaa kytkin ylhäällä niin kuuluu kova kolahdus ja kytkin pohjassa vähän hiljaisempi ääni. Kaverin passatista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä sammuttaessa...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 19.9.2011 18:39

Mahdollista kyllä!
Itse vaihdoin Poloon muutama vuosi sitten kaksoismassan,oli rikkinäinen jo valmiiksi.
Vaihdoin sitten tavalliseen pyörään,sen jälkeen toimi paremmin.
Tosin tuo kova pyöräkin aiheuttaa jonkin verran resonansseja ja värinöitä.

79petri
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.3.2008 13:57

ViestiKirjoittaja 79petri » 19.9.2011 19:53

Itsekkin ajattelin kiinteää seuraavaksi, tympäsee vaan taas irroittaa vaihdelaatikko :/ Mistähän sais selville että mikä vauhtipyörä tuohon keksintöön kävisi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa