Vielä ei ole mennyt usko/hermot vw:n tuotteisiin mutta läheltä käyttää. Kyseessähän on siis passat 2001. Tarina alkaa:
Olipa kerran urpo (minä) joka haki saksasta vähän ajetun pasuunan. Kävi ja kukkui 150tkm asti kunnes paineanturi lopetti toimimasta. Uusi anturi ja kaikki toimii. Paitsi että konehuoneen nurkka aina öljyssä tämän jälkeen (välijäähdyttimen luota , rintapeltiin asti). Kurkistus juuttuvasiipiseen ahtimeen ja soitto Suonenjoelle ja hyrrä vaihtoon. Imupuolen siivut oli kuin rotta olisi järsinyt ja akseli vipatti. No öljyä kaikki ahtoputket täynnä. Uusi turbo ja Riston mukaan ilmanputsari on syypää moneen ahdin rikkoon. Eilen otin sitten EGR-venttiiliä myöten kaikki auki, kun ahdot nousee alkaa melkoinen kohina konehuoneessa ja mustaa lakua takana ilmassa eli ilmat karkaa. Vaan vuotoa ei löydy mistään. Kohta lähtee välijäähdytin irti. No ei se ainakaan voi ruosteessa olla :) Niin, ja kaiken kivan lisäksi löytyi kaasuläppää vasten sellainen 30*60mm palanen muovia joka lohjennut jostain. Se on ollut kyllä kauan jo siellä. Se ainut pätkä joka on muovia ahtoputkessa, näyttää vaihdetulta.
Onko muilla käynyt vastaavaa? Mistä ja miten tuota tutkisi? Saisiko jollain konstilla ahdot nostettua paikoillaan ollessa? Silloin sen näkisi/tuntisi mistä vuotaa..
Kiitos että jaksoit lukea!
1.9tdi ahdot karkaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi ahdot karkaa
Viimeksi muokannut Fixaaja, 14.9.2011 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarkasta turbolta lähtevän ahtoletkun pikaliittimen kunto sekä o-rengas.
******
Eikö ole muuten jännä juttu. Saksassa ne ostaa dieseleitä vaikkeivät niillä aja; 10 vuotta ja 150 tkm.
Kuitenkin kun "kaupparatsu Günther" auton käynnistää aamulla ja hyppää autobahnalle, saattaa päivän aikana melkoinen määrä kilometriä tulla mittariin.
Vaikka kevyt 160 km/h ja 10 tuntia ajoa, tekis 1600 km / päivä. Oikeilla autoilla ja kiireillä sitten vaikka 4000 km. (200 km/h*20 h)
******
Eikö ole muuten jännä juttu. Saksassa ne ostaa dieseleitä vaikkeivät niillä aja; 10 vuotta ja 150 tkm.
Kuitenkin kun "kaupparatsu Günther" auton käynnistää aamulla ja hyppää autobahnalle, saattaa päivän aikana melkoinen määrä kilometriä tulla mittariin.
Vaikka kevyt 160 km/h ja 10 tuntia ajoa, tekis 1600 km / päivä. Oikeilla autoilla ja kiireillä sitten vaikka 4000 km. (200 km/h*20 h)
Tuttu saksalaisperhe ihmetteli että miksi Suomalaiset hakee Saksasta autoja kun heilä on käsitys että100tkm jälkeen auto on loppu. No alan yhtyä samaan käsitykseen :) Uusia havaintoja: Pöllyttää komeasti, vuotoja en löytänyt (painekoe vielä tekemättä) ja tänä aamuna loppui tehotkin mutta ei enää "kohise" konehuoneessa. Taisi lopettaa ahtamasta..
Ei kai se auton vika ole että se vioittuu jos huollot on mitä sattuun :D Noissa ei onneksi yleensä kovin suuria vikoja ole ja ovat aika helppoja korjata tuollaiset. Kukaan hurja ei aja passatilla 20 tuntia 200km/h, mutta tuo 160 on kylläkin vielä mukavan lepponen matkavauhti. Vähän ajetun yksilön olet löytänyt mikäli kilsat pitää paikkaansa, tuolla ajelee huollettuna hyvin vaikka miljoonan. Oikeasti vähän ajetut tuon ikäiset dieselit ovat saksassa todella harvassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa