Kierrosaika Ahvenistolla dieselillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jamppa Maijala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.5.2005 13:59
Viesti:

Kierrosaika Ahvenistolla dieselillä

ViestiKirjoittaja Jamppa Maijala » 10.5.2005 14:02

Joku on varmaan kokeillut Dieselillä kierrosta Ahvenistolla tai jollain muulla radalla? Kertokaa noin aika sekä minkälainen nokivasara oli kyseessä.

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 11.5.2005 17:40

Alastarossa jarrujen temppuillessa 1:38.5, nyt vois mennä 1:34-1:135
Jurvassa 1:24:3
Kemorassa 1:27.0

Autona takaveto mitsubishi Galant 2.3TD
Viimeksi muokannut Tommi T, 15.5.2005 1:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juseh
-
Viestit: 123
Liittynyt: 17.11.2003 13:39

ViestiKirjoittaja juseh » 11.5.2005 20:45

Eipä ollu viimeks kalenteria mukana ahvenistolla, niin en saanut kiekka-aikaa ylös.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 13.5.2005 21:45

Vw Pololla -02 1.9Pwd ajettu kierroksen verran materiaalia joskin aika ruuhkasella radalla ;) -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... tupa%F6ljy

Taitaa olla Maijala vanha tuttu mini ajoilta jos nimi Gröndahl sanoo jotain.
Viimeksi muokannut mattigr, 12.6.2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jamppa Maijala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.5.2005 13:59
Viesti:

Tuttuja on

ViestiKirjoittaja Jamppa Maijala » 14.5.2005 11:11

No moi moi Matti. Tuttuja on nimi ja minit. Sorry vielä niitä lisävalosta ruotsissa.

Voi olla että tavataankin nyt noissa savusta voimaa tapahtumissa. Homma vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että oma volkkari on kohta hommattava.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.5.2005 17:33

Ahvenistolla 1.40,8. Autona Golf IV variant four motion.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 14.5.2005 23:02

^Tota en nyt aivan usko vaikka Rasse sillä ajoikin. Edit: Ite olin mettässä aikojen suhteen, Honda Challenge menee 1:33,030 niin kyllä tuo on ihan uskottava.
Viimeksi muokannut mattigr, 15.5.2005 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 15.5.2005 1:12

^Tota en nyt aivan usko vaikka Rasse sillä ajoikin.


montas todistajaa haluut ?

isot jarrut ja hyvä alusta tekee ihmeitä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.5.2005 13:40

Juupas eipäs juupas eipäs... Ei kaikkea ole pakko uskoa vaikka se niin olisikin:) Mun ei kyl muista ajoiko Rasse vai Sami tuon ajan, muut ihan mittaamalla oli mitattu. Ajan pitäisi parantua piakkoin uusien modausten myötä, ja nyt ei puhuta uudesta "rouheesta" värityksestä.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 17.5.2005 15:49

> Ahvenistolla 1.40,8. Autona Golf IV variant four motion.

Mikä tuossa on tehopainosuhde? Roadsportin C-luokassa ajellaan 1.40 molemmin puolin olevia kierrosaikoja. Ehkä yleisimmin hieman päälle kuin alle. Aika hyvää vauhtia diesel-variantilla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.5.2005 16:26

Tehopaino suhdetta emme kerro:) Lisää tietoa autosta löytyy vuoden vaihteessa ilmestyneestä GTI lehdestä.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 12.6.2005 19:24

Tänään tuli ahvenistolla hierottua 1.44.13 pololla kaks päällä.

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 12.6.2005 22:50

Torstaina tuli hieman testailtua kemorassa dieselillä. En kerennyt ajamaan kuin pari nopeaa kierrosta ennen kuin turbosta katkesi akseli. Nopein aika oli käsiajanotolla 1:25,3

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 19.6.2005 22:02

Alastarolla tänään poloisella 1.45.27 ja kyseessähän on ns. pitkä kierros (pääsuoralle saavutaan pisimmän kautta.)

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 3.8.2005 21:53

Kemoran aika hieman parani nyt 1:24.8. Alusta muutosten jälkeen takapää piti vihdoinkin kunnolla mutta etupää ei. Mutkaan käännyttäessä puski pahasti.

Tuossa yhden meidän kuskin ajamana pari kierrosta kemoran 24h kisassa.

http://batman.jypoly.fi/~b7747/Team1000 ... h_2005.mpg

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.8.2005 8:46

4-motion Golf TDi 13.8 Ahvenistolla 1.39.60. Ja koneesta "puuttuu" 20hv :)

Andy

ViestiKirjoittaja Andy » 17.8.2005 8:58

jad: Saman suuntaisia kierrosaikoja sain teille. Säädittekö te sitä vai miks vaan pari kierrosta kerrallaan?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.8.2005 9:26

Renkaat alkaa olemaan loppu ja pakolämmöt nousee liian ylös.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.8.2005 16:36

Paljonkos tuollainen variant 4mo painaa ja paljonko on tehoa/vääntöä ja maksimiväännön ja huipputehon välinen alue? Ihan vertailukohdaksi omaani tiedustelen että tarviiko alkaa likistämään:)..


^^Eikös tuo roadsport c:n kärki kuitenkin kulje selkeesti nopeammin..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.8.2005 19:43

Muistaakseni tuo paino yli 1700kg. Muita tietoja emme halua julkistaa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.8.2005 19:59

ei kai se niin paljon, ehkä luokkaa 1570-1620 kg

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.8.2005 20:19

Juu no ihan hyvä tuokin tieto.. oma painaa vaa-alla 1465kg ja rekisteriotteen mukaan 1513kg..

jeppe1975
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2005 23:50

ViestiKirjoittaja jeppe1975 » 17.8.2005 20:42

Muita tietoja emme halua julkistaa.Onpa salaista.Varokaa puhumasta autostanne enempää,saattaa joku kilpa-autopaja kopioida virityksenne.;-)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.8.2005 20:55

Mitenkään liittymättä aiheeseen tai kyseiseen autoon:

Ei vaan oikeasti näitä palstoja oikeasti seuraa tahot jotka halutessaan voivat tarkastaa autoja todetakseen niiden tieliikennelaillisuuden/laittomuuden. Ja sehän voi aiheuttaa pientä ylimääräistä pään vaivaa, joten miksi suotta elvistellä laittomuuksilla.

Ja aiheeseen:

Tuo kierrosaika tosiaan on ihan hyvä perhefarmaridiiselille. Onko aika tehty normi katurenkailla vai DOT merkityillä kisapyörillä.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.8.2005 21:35

^ Tuossa on ehkä perää, mutta mikä "taho" jolla on jotain merkitystä jaksaa/pystyy valvomaan yhtä miljoonasta foorumista? Saati jäljittämään käyttäjiä tai autoja? Kuulostaa jenkkileffalta..

Hyvä aika tosiaan perhefarkulle:)... järkätään ensikesälle suomen nopein tdi-kisa niin rahaan sitten oman perhekipponi myös paikalle;)

Itse olen vain niukasti alittanut tuon ajan (1.38.20.) Leon TS 150PD:llä jossa oli alustaa hieman viilattu ja lastu kiinni, rengastuksella josta roadsport miehet osaavat neuvoa lisää.. katukumi ja "treadwear" arvo vai mikä se nyt oli on 90..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.8.2005 22:01

taho eikä tämä ole bullshittiä vaan aiheesta on jopa kokemusta (tosin ei itselläni)

jeppe1975
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2005 23:50

ViestiKirjoittaja jeppe1975 » 18.8.2005 2:46

Ok.Olen kuullut myös huhuja tuosta.Mutta kyseessä tais olla auto jossa oli noin 500heppaa liikaa ja jolla sohlattiin pitkin kyliä.Ei taida kellään virta riittää kiinnostua jostain säädetystä perheautosta.Toki jos kohellat sillä joka aamu katsastusinsinöörin kodin ohi, samaan aikaan kun se lähettää muksuja kouluun.Mun mielipide on että noi jutut on muuten kyllä pelkkää urbaanilegendaa.Mut onnittelut hyvästä ajasta!Tosta tradewear luvusta sen verran,että mitä pienempi luku sitä pehmeämpi seos.Yleensä matalaprofiilisen renkaan tradewear on +200.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.8.2005 10:58

Juurikin edellä kerrottiin miksi teho Elvistelyä emme halua harrastaa. Tämän auton kohdalla riittää saavutetut kierros ajat ja kiihtyvyydet. Ja kyllä tässä farkussa on niin älytön määrä varusteita että se tosiaan painaa PALJON enemmän kuin vakio. Renkaina ovat Continental SportContactit.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.8.2005 22:27

off<Juu ihan totta ei se elvistely liikuta vehkeitä yhtään sen paremmin.. vaikka kaverilla oliskin sit semmonen joka..;)

Ja teho elvistelyn voi vapaasti aloittaa kun määitteviritetystä koneesta paukut menee yli puolentuhannen..>off

ContiSportejakin on saatavissa ainakin kolmella eri tradewear arvolla ja kilpurin alla erot esim. alastarossa 4-5 sekunnin luokkaa että sikäli..

Onkos kellään muuten uusia aikoja?

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 19.8.2005 23:10

jad: Ei ne sen farkun tehot/muutkaan ole kovin suuria salaisuuksia ainakaan sen perusteella miten niistä kertoillaan. Mutta se miks siinä ei oo erillistä öljynjäähyä ihmetyttää kovasti, sillä kun olisi ollu kovin mukava ajaa enemmänkin kuin muutama kierros kerrallaan, tosin ei sekään mikään rataauto taida olla.

Posa
-
Viestit: 173
Liittynyt: 7.1.2004 2:10

ViestiKirjoittaja Posa » 20.8.2005 1:11

jad: Kerros millä varusteilla saat painon kohoamaan sadoilla kiloilla?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.8.2005 17:31

No mutta onhan TDi koneessa erillinen öljyjäähy vakiona, tavallaan. On sitäkin kyllä pohdittu. Jaa millä painoa lisää? No vähän stereota, isoa pyörää, isoa näyttöä, lavallinen sähköjohtoa jne. Ja pikku korjaus tuohon painoon ilmoitettu paino oli kuskin kanssa.

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 23.8.2005 14:52

jad: Onkos ollut mitään ongelmia Haldex:in kanssa?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 24.8.2005 8:41

Ei onneksi, vielä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.9.2005 13:26

Nyt parantu Ahveniston aika. 1.36.90 ja heti perään 1.37.02.
Pvm: 10.9 kello aamupäivällä. Ulkolämpötila noin +15. Paino 1650kg. (Kuskilla). Renkaat Bridgestone RE050 ja se tradewear 140. Renkaat suli alle kahden kovan kierroksen jälkeen. Nyt alkaa tän vessan koneen vaihdon myötä tulleet pikku sähkö ongelmat ratkaistua ja auto menee piakkoin penkkiin säädettäväks, olemme toiveikkaita notta 20hv. löytyis lissää ;) Positiivista oli myös pakolämpötilojen kurissa pysyminen.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 18.9.2005 18:32

18.9.05 Ahvenistolla 1.42.69, Edit: Juu! Ihan sairaan hidas, suorastaan hävettää ajaa noin hiljaa mut eipä sattunu ns. Enemmän yritystä kun ymmärrystä tilannetta ;)
Viimeksi muokannut mattigr, 18.9.2005 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 18.9.2005 18:35

^-- Hidas

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 25.9.2005 21:48

Botniaringin aikaan tuli eilen hieman parannusta, nyt meni 1:23.5

Piti käydä pari viikkoa sitten testaamassa ahvenistolla mutta oli sitten vesikeli niin ei kannattanut lähteä. Harmittaa kun taas jäi ajamatta apparalla. Ois kiva päästä ajamaan joskus sielläkin.

Tommi T
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.12.2004 12:04

ViestiKirjoittaja Tommi T » 16.10.2005 23:21

No nyt päästiin ajamaan pitkästä aikaa alastarossa. 1:31.883 aikaan meni diisselilousku nyt siellä.

Grendel
-
Viestit: 35
Liittynyt: 2.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja Grendel » 2.2.2006 20:16

Kova aika Jadilla!

Bora TDI:
Hockenheim (lyhyt) 1'17
Nürburgring (Nordschleife + 1/2 GP) 10'01

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 24.4.2006 18:37

Alastarolla eilen 1.39.72 pääsin poloisella ja Niko ehti corradolla 1.38.32

Edit. lyhkäsellä, ja se hehkutettu nelosgolffi tuli pari kierrosta tossa sunnuntaina perässä eikä juurikaan saanu kiinni vaikka ajoin 1.43 aikoja... ilmeisesti se 4 sekuntia kierroksella ei näy välin lyhenemisenä lainkaan. Ja ihan oheismainintana et pololla voi ajaa noita aikoja enemmän kun 3 kiekkaa putkeen:)
Viimeksi muokannut mattigr, 18.5.2006 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 16.5.2006 12:44

^ Pitkällä vai lyhyellä radalla? Mut aiemmin hehkutetulla NelariGolffilla Alastaron pitkällä kierroksella 1.39.5

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 12.9.2011 20:48

Missäs mennään kierrosennätysten suhteen näin viisi vuotta myöhemmin?

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 13.9.2011 16:54

Omat ennätykset h&r:n vietereitä lukuunottamatta vakiolla Seat Leon fr tdillä
Ahvenisto 1:41,1: http://www.youtube.com/watch?v=_NU7trrnnl0
Alastaro 1:38,3: http://www.youtube.com/watch?v=tULwib5rEiI
Motopark 1:53,8: http://www.youtube.com/watch?v=V0ayisC0odo

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 14.9.2011 9:07

Wau, nämäpä oli hienoja! Millä tuollaisia saa aikaiseksi?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 14.9.2011 14:03

Golf IV variant 1.9TDI:

Alastaro 1:33.0.

- onnettomat 17" bridgestonet
- Eibach alusta
- Mitsu EVO9 jarrut.

Ei lukkoa, jonka puutteeseen koko hauskuus katos. Joutavaa kaasun pumppaamista koko ajan.

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 14.9.2011 14:42

Wau, nämäpä oli hienoja! Millä tuollaisia saa aikaiseksi?


Data tulee racechronosta ( http://www.racechrono.com/ ), puhelimena N97mini jossa bluetoothilla kiinni Qstarz 10hz gps sekä obd-key bt ( http://www.obdkey.com/ ). Lisään tiedot videoon Racerender 2 ( http://racerender.com/RR2/Features.html ) softalla. Näppärän helppoa ja nopeaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa