Kierrosaika Ahvenistolla dieselillä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10.5.2005 13:59
- Viesti:
Kierrosaika Ahvenistolla dieselillä
Joku on varmaan kokeillut Dieselillä kierrosta Ahvenistolla tai jollain muulla radalla? Kertokaa noin aika sekä minkälainen nokivasara oli kyseessä.
Vw Pololla -02 1.9Pwd ajettu kierroksen verran materiaalia joskin aika ruuhkasella radalla ;) -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... tupa%F6ljy
Taitaa olla Maijala vanha tuttu mini ajoilta jos nimi Gröndahl sanoo jotain.
Taitaa olla Maijala vanha tuttu mini ajoilta jos nimi Gröndahl sanoo jotain.
Viimeksi muokannut mattigr, 12.6.2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10.5.2005 13:59
- Viesti:
Tuttuja on
No moi moi Matti. Tuttuja on nimi ja minit. Sorry vielä niitä lisävalosta ruotsissa.
Voi olla että tavataankin nyt noissa savusta voimaa tapahtumissa. Homma vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että oma volkkari on kohta hommattava.
Voi olla että tavataankin nyt noissa savusta voimaa tapahtumissa. Homma vaikuttaa niin mielenkiintoiselta että oma volkkari on kohta hommattava.
^Tota en nyt aivan usko vaikka Rasse sillä ajoikin. Edit: Ite olin mettässä aikojen suhteen, Honda Challenge menee 1:33,030 niin kyllä tuo on ihan uskottava.
Viimeksi muokannut mattigr, 15.5.2005 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kemoran aika hieman parani nyt 1:24.8. Alusta muutosten jälkeen takapää piti vihdoinkin kunnolla mutta etupää ei. Mutkaan käännyttäessä puski pahasti.
Tuossa yhden meidän kuskin ajamana pari kierrosta kemoran 24h kisassa.
http://batman.jypoly.fi/~b7747/Team1000 ... h_2005.mpg
Tuossa yhden meidän kuskin ajamana pari kierrosta kemoran 24h kisassa.
http://batman.jypoly.fi/~b7747/Team1000 ... h_2005.mpg
Mitenkään liittymättä aiheeseen tai kyseiseen autoon:
Ei vaan oikeasti näitä palstoja oikeasti seuraa tahot jotka halutessaan voivat tarkastaa autoja todetakseen niiden tieliikennelaillisuuden/laittomuuden. Ja sehän voi aiheuttaa pientä ylimääräistä pään vaivaa, joten miksi suotta elvistellä laittomuuksilla.
Ja aiheeseen:
Tuo kierrosaika tosiaan on ihan hyvä perhefarmaridiiselille. Onko aika tehty normi katurenkailla vai DOT merkityillä kisapyörillä.
Ei vaan oikeasti näitä palstoja oikeasti seuraa tahot jotka halutessaan voivat tarkastaa autoja todetakseen niiden tieliikennelaillisuuden/laittomuuden. Ja sehän voi aiheuttaa pientä ylimääräistä pään vaivaa, joten miksi suotta elvistellä laittomuuksilla.
Ja aiheeseen:
Tuo kierrosaika tosiaan on ihan hyvä perhefarmaridiiselille. Onko aika tehty normi katurenkailla vai DOT merkityillä kisapyörillä.
^ Tuossa on ehkä perää, mutta mikä "taho" jolla on jotain merkitystä jaksaa/pystyy valvomaan yhtä miljoonasta foorumista? Saati jäljittämään käyttäjiä tai autoja? Kuulostaa jenkkileffalta..
Hyvä aika tosiaan perhefarkulle:)... järkätään ensikesälle suomen nopein tdi-kisa niin rahaan sitten oman perhekipponi myös paikalle;)
Itse olen vain niukasti alittanut tuon ajan (1.38.20.) Leon TS 150PD:llä jossa oli alustaa hieman viilattu ja lastu kiinni, rengastuksella josta roadsport miehet osaavat neuvoa lisää.. katukumi ja "treadwear" arvo vai mikä se nyt oli on 90..
Hyvä aika tosiaan perhefarkulle:)... järkätään ensikesälle suomen nopein tdi-kisa niin rahaan sitten oman perhekipponi myös paikalle;)
Itse olen vain niukasti alittanut tuon ajan (1.38.20.) Leon TS 150PD:llä jossa oli alustaa hieman viilattu ja lastu kiinni, rengastuksella josta roadsport miehet osaavat neuvoa lisää.. katukumi ja "treadwear" arvo vai mikä se nyt oli on 90..
Ok.Olen kuullut myös huhuja tuosta.Mutta kyseessä tais olla auto jossa oli noin 500heppaa liikaa ja jolla sohlattiin pitkin kyliä.Ei taida kellään virta riittää kiinnostua jostain säädetystä perheautosta.Toki jos kohellat sillä joka aamu katsastusinsinöörin kodin ohi, samaan aikaan kun se lähettää muksuja kouluun.Mun mielipide on että noi jutut on muuten kyllä pelkkää urbaanilegendaa.Mut onnittelut hyvästä ajasta!Tosta tradewear luvusta sen verran,että mitä pienempi luku sitä pehmeämpi seos.Yleensä matalaprofiilisen renkaan tradewear on +200.
off<Juu ihan totta ei se elvistely liikuta vehkeitä yhtään sen paremmin.. vaikka kaverilla oliskin sit semmonen joka..;)
Ja teho elvistelyn voi vapaasti aloittaa kun määitteviritetystä koneesta paukut menee yli puolentuhannen..>off
ContiSportejakin on saatavissa ainakin kolmella eri tradewear arvolla ja kilpurin alla erot esim. alastarossa 4-5 sekunnin luokkaa että sikäli..
Onkos kellään muuten uusia aikoja?
Ja teho elvistelyn voi vapaasti aloittaa kun määitteviritetystä koneesta paukut menee yli puolentuhannen..>off
ContiSportejakin on saatavissa ainakin kolmella eri tradewear arvolla ja kilpurin alla erot esim. alastarossa 4-5 sekunnin luokkaa että sikäli..
Onkos kellään muuten uusia aikoja?
jad: Ei ne sen farkun tehot/muutkaan ole kovin suuria salaisuuksia ainakaan sen perusteella miten niistä kertoillaan. Mutta se miks siinä ei oo erillistä öljynjäähyä ihmetyttää kovasti, sillä kun olisi ollu kovin mukava ajaa enemmänkin kuin muutama kierros kerrallaan, tosin ei sekään mikään rataauto taida olla.
Nyt parantu Ahveniston aika. 1.36.90 ja heti perään 1.37.02.
Pvm: 10.9 kello aamupäivällä. Ulkolämpötila noin +15. Paino 1650kg. (Kuskilla). Renkaat Bridgestone RE050 ja se tradewear 140. Renkaat suli alle kahden kovan kierroksen jälkeen. Nyt alkaa tän vessan koneen vaihdon myötä tulleet pikku sähkö ongelmat ratkaistua ja auto menee piakkoin penkkiin säädettäväks, olemme toiveikkaita notta 20hv. löytyis lissää ;) Positiivista oli myös pakolämpötilojen kurissa pysyminen.
Pvm: 10.9 kello aamupäivällä. Ulkolämpötila noin +15. Paino 1650kg. (Kuskilla). Renkaat Bridgestone RE050 ja se tradewear 140. Renkaat suli alle kahden kovan kierroksen jälkeen. Nyt alkaa tän vessan koneen vaihdon myötä tulleet pikku sähkö ongelmat ratkaistua ja auto menee piakkoin penkkiin säädettäväks, olemme toiveikkaita notta 20hv. löytyis lissää ;) Positiivista oli myös pakolämpötilojen kurissa pysyminen.
18.9.05 Ahvenistolla 1.42.69, Edit: Juu! Ihan sairaan hidas, suorastaan hävettää ajaa noin hiljaa mut eipä sattunu ns. Enemmän yritystä kun ymmärrystä tilannetta ;)
Viimeksi muokannut mattigr, 18.9.2005 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alastarolla eilen 1.39.72 pääsin poloisella ja Niko ehti corradolla 1.38.32
Edit. lyhkäsellä, ja se hehkutettu nelosgolffi tuli pari kierrosta tossa sunnuntaina perässä eikä juurikaan saanu kiinni vaikka ajoin 1.43 aikoja... ilmeisesti se 4 sekuntia kierroksella ei näy välin lyhenemisenä lainkaan. Ja ihan oheismainintana et pololla voi ajaa noita aikoja enemmän kun 3 kiekkaa putkeen:)
Edit. lyhkäsellä, ja se hehkutettu nelosgolffi tuli pari kierrosta tossa sunnuntaina perässä eikä juurikaan saanu kiinni vaikka ajoin 1.43 aikoja... ilmeisesti se 4 sekuntia kierroksella ei näy välin lyhenemisenä lainkaan. Ja ihan oheismainintana et pololla voi ajaa noita aikoja enemmän kun 3 kiekkaa putkeen:)
Viimeksi muokannut mattigr, 18.5.2006 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat ennätykset h&r:n vietereitä lukuunottamatta vakiolla Seat Leon fr tdillä
Ahvenisto 1:41,1: http://www.youtube.com/watch?v=_NU7trrnnl0
Alastaro 1:38,3: http://www.youtube.com/watch?v=tULwib5rEiI
Motopark 1:53,8: http://www.youtube.com/watch?v=V0ayisC0odo
Ahvenisto 1:41,1: http://www.youtube.com/watch?v=_NU7trrnnl0
Alastaro 1:38,3: http://www.youtube.com/watch?v=tULwib5rEiI
Motopark 1:53,8: http://www.youtube.com/watch?v=V0ayisC0odo
Wau, nämäpä oli hienoja! Millä tuollaisia saa aikaiseksi?
Data tulee racechronosta ( http://www.racechrono.com/ ), puhelimena N97mini jossa bluetoothilla kiinni Qstarz 10hz gps sekä obd-key bt ( http://www.obdkey.com/ ). Lisään tiedot videoon Racerender 2 ( http://racerender.com/RR2/Features.html ) softalla. Näppärän helppoa ja nopeaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa