Hei,
Iski kesken kauniin matkanteon (oikeasti oli rankkasade) sellainen ongelma, että auto sammui liikennevaloihin. Starttasi ok, mutta autosta tippui tehot noin neljään hevosvoimaan, ja savuutti niin maan penteleesti. Ajoin läheiselle parkkipaikalle ja aloin tutkimaan vikaa.
Huomioita:
* Jäähdytinnestesäiliöön ei kehitä painetta.
* Öljyn määrä ei ole lisääntynyt
* Pakoputkesta tulee sinistä savua
* Käyntiääni on "nätti", eli ei raklata tai ei ole mitään kolisevaa tai nakuttavaa ääntä. Aivan kuin yksi pytty vain olisi pois pelistä kokonaan.
Mitä tämä voisi olla? Voiko suutin mennä rikki siten, että se antaa pyttyyn niin paljon kakkua, ettei se puristaessa syty ollenkaan, ja tätäkautta menisi kakku läpi kokonaan? Se olisi helpottavin vaihtoehto. Toisaalta taas venttiilivaurio olisi mahdollinen.. Miten näitä kannattaisi lähteä testaamaan?
BTW. Tiedättekö Oulusta jotain ammattimiestä joka osaisi suoraan sanoa purkamatta konetta isommin.
Onko vastaavia tapahtunut ennen? Moottorin ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa, mutta veikkaus on 320k - 420k.
Caddyn 1.6D moottori käy kolmella. Vikavaihtoehdot vähissä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Remmi oli kireällä. Jako näytti ainakin polttoainepumpun ja nokka-akselin osalta olevan oikein (1. pytty YKK:ssa ja polttoainepumppu lukitusreiässään). Alapuolelta kun koitti katsoa merkkejä, niin se ei näyttänyt olevan kohallaan, mutta eipä niihin merkkeihin kyllä pystynyt yläpuolellakaan luottamaan. Miten onnistuisi paineiden tarkastaminen ns. kotikonstein? Venttiilivikaa epäilen itse tällähetkellä eniten.
Diesel ei haise, ja pytyt ainakin saa polttoainetta tarpeeksi (savusta päätellen).
Diesel ei haise, ja pytyt ainakin saa polttoainetta tarpeeksi (savusta päätellen).
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Kyllä alapuolen merkki kannattaa tarkistaa, se kotikonsti ilman mittaria olisi, kun kampiakselin pultista pyörität niin joka puristustahti jokaisella männällä samanlainen (4kpl), jos jokin menee sukkana läpi niin se mäntä/venttiilit sökö.
Kyllä alapuolen merkki kannattaa tarkistaa, se kotikonsti ilman mittaria olisi, kun kampiakselin pultista pyörität niin joka puristustahti jokaisella männällä samanlainen (4kpl), jos jokin menee sukkana läpi niin se mäntä/venttiilit sökö.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Savun väri paljastuu alkuperäisestä viestistä ja tästä: sinistä.
En ole tarkastanut vielä kampiakselia. Katselin aluksi laturin hihnapyörän alta löytyvää hammaspyörää. Varmistetaanpa samalla vielä pari asiaa: Onko ykköspytty hammaspyörää lähinnä oleva pytty, vai hammaspyörää kauimpana oleva pytty? Voinko luottaa vauhtipyörän merkkiin (aka. onko sen voinut asentaa aiemmin väärin)?
En ole tarkastanut vielä kampiakselia. Katselin aluksi laturin hihnapyörän alta löytyvää hammaspyörää. Varmistetaanpa samalla vielä pari asiaa: Onko ykköspytty hammaspyörää lähinnä oleva pytty, vai hammaspyörää kauimpana oleva pytty? Voinko luottaa vauhtipyörän merkkiin (aka. onko sen voinut asentaa aiemmin väärin)?
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Katso tarkkaan ensimmäistä kuvaa, ykkösen nokat pystyssä (v-asento) eli remmin puoli, vauhtipyörän merkki voi olla kierroksen tai jotain muutakin pielessä vanhassa ja remontoidussa koneessa, jos merkkiä epäilee niin ykkösen mäntä pitää olla yläasennossa on merkki oikea (miten männän tarkistaa dieselkoneessa, suutin pois ja männän liikkeestä/noususta tietää yläasennon, katsomalla tai koittamalla muoviputkella).
Katso tarkkaan ensimmäistä kuvaa, ykkösen nokat pystyssä (v-asento) eli remmin puoli, vauhtipyörän merkki voi olla kierroksen tai jotain muutakin pielessä vanhassa ja remontoidussa koneessa, jos merkkiä epäilee niin ykkösen mäntä pitää olla yläasennossa on merkki oikea (miten männän tarkistaa dieselkoneessa, suutin pois ja männän liikkeestä/noususta tietää yläasennon, katsomalla tai koittamalla muoviputkella).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa